Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Nemocnica prvá, ale aj prepadla

Zdravotná poisťovňa Dôvera žilinskú nemocnicu vyhodila ako najalepšiu. Pacienti sa s ňou nestotožňujú. Ešte horšie dopadla NsP v hodnotení pacientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Spomedzi 105 hodnotených nemocníc obsadila až 93. miesto.

Všeobecná výsledky nezverejnila
Hodnotenie nemocníc vyžaduje zákon o zdravotných poisťovniach. Podľa neho sú poisťovne povinné vytvoriť poradie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a pri uzatváraní zmlúv naň prihliadať. V záujme nemocníc preto je, aby sa v rebríčku ocitli čo najvyššie.
Poisťovne teda takýto rebríček robia povinne, ale výsledky nezverejňujú. Podľa hovorkyne najväčšej štátnej VšZP Petry Balážovej zverejnenie takéhoto rebríčka nie je povinné. „Nezverejňujeme ho. Je to súčasť našej obchodnej stratégie,“ uviedla. VšZP však zverejnila výsledky hodnotenia poskytovateľa zdravotnej starostlivosti samotnými pacientami. Podľa Balážovej je to však iba jeden z trinástich indikátorov. „Vyjadruje subjektívne hodnotenie poskytovateľov z pohľadu pacientov, ktorí hodnotia celkovú spokojnosť so správaním a starostlivosťou personálu, kvalitou ubytovania a stravy a spokojnosť so zdravotnou starostlivosťou,“ dodala Balážová. Podľa jej slov však pri uzatváraní zmlúv hodnotí VšZP poskytovateľov komplexne za základe kritérií stanovených zákonom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvera priekopníkom
Rebríček kvality zdravotných poisťovní sa ako prvá rozhodla zverejniť súkromná Dôvera. NsP Žilina zvíťazila. Podľa slov PR manažérky Zuzany Horníkovej, mapovali dostupnosť zdravotnej starostlivosti, personálne vybavenie nemocnice, jej materiálno-technické vybavenie a parametre efektivity a kvality. Do parametrov podľa jej slov patrí aj spokojnosť pacientov. V tomto rebríčku sa však žilinská nemocnica umiestnila až na 71. mieste. Rebríček kvality podľa Horníkovej vznikol tak, že sa nemocnice porovnávali navzájom. „Rebríček, ktorý vznikol z prieskumu spokojnosti pacientov a rebríček zdravotnej poisťovne boli vytvorené podľa úplne odlišnej metodiky. Jeden je pohľadom pacientov a druhý zdravotnej poisťovne. Pacienti hodnotili len úroveň služieb a subjektívny dojem z úspešnosti liečby. Zdravotná poisťovňa naopak hodnotí konkrétne dáta vypovedajúce o kvalite a efektivite liečby, o vybavení nemocnice a o dostupnosti zdravotnej starostlivosti. To sú parametre, ktoré pacient zhodnotiť nedokáže. Zohľadňovali sme však aj pacientsky prieskum, pretože rešpektujeme ich názor a berieme ho do úvahy,“ povedala Horníková.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotiť je užitočné
Podľa Petra Pažitného z občianskeho združenia Healt policy institut, ktorý sa zaoberá zdravotnou politikou, ide o dva rozdielne typy hodnotenia. Pacienti totiž vnímajú najmä tie oblasti, ktoré vedia oceniť, teda stravu, ubytovanie, čistotu, či ochotu personálu. Myslí si, že takéto hodnotenia majú zmysel, pretože znižujú informačnú medzeru medzi pacientmi a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Riaditeľka tlačí na kvalitu
Riaditeľku NsP Danielu Bekeovú podľa vlastných slov negatívne vnímanie nemocnice pacientami neteší. „Robíme všetko pre to, aby sme túto skutočnosť postupne eliminovali. Z môjho pohľadu je to určitým spôsobom zavinené pravdepodobne nedostatočnou komunikáciou zdravotníckeho personálu s pacientmi, či ich príbuznými,“ hovorí Bekeová. Riaditeľka si však nemyslí, že by mali pacienti o NsP takú nízku mienku. Ku skresleniu výsledkov podľa jej slov môže dôjsť tým, že spokojní pacienti na dotazníky neodpovedajú. „Som presvedčená, že väčšina zdravotníckych pracovníkov si svoju prácu vykonáva zodpovedne k našim pacientom. Samozrejme, pozitívne i negatívne výsledky sú našim zamestnancom prezentované a neustále ich žiadame o veľkú dávku empatie, etiky v ich náročnom povolaní. Našou prioritou je poskytnúť kvalitnú zdravotnú starostlivosť a popritom i vytvoriť primerané zázemie pre pacienta,“ uzavrela Daniela Bekeová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 743
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 524
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 364
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 391
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 249
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 743
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 856
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 771
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 670
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 967
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Žilinskí cestári najazdili za dva dni 24-tisíc kilometrov

Cestárov preverila prvá výraznejšia várka snehu počas tejto zimy.

Ilustračné foto.
Na dokončenie Tunela Višňové – Dubná skala prišli v decembri minulého roka tri súťažné ponuky

Situácia sa zhoršuje. Fakultná nemocnica eviduje narastajúce množstvo pacientov v kritickom stave

Nemocnica vyzýva lekárov, ktorí prerušili ordinačnú činnosť, na návrat do ambulancií.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?