Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Nemocnica prvá, ale aj prepadla

Zdravotná poisťovňa Dôvera žilinskú nemocnicu vyhodila ako najalepšiu. Pacienti sa s ňou nestotožňujú. Ešte horšie dopadla NsP v hodnotení pacientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Spomedzi 105 hodnotených nemocníc obsadila až 93. miesto.

Všeobecná výsledky nezverejnila
Hodnotenie nemocníc vyžaduje zákon o zdravotných poisťovniach. Podľa neho sú poisťovne povinné vytvoriť poradie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a pri uzatváraní zmlúv naň prihliadať. V záujme nemocníc preto je, aby sa v rebríčku ocitli čo najvyššie.
Poisťovne teda takýto rebríček robia povinne, ale výsledky nezverejňujú. Podľa hovorkyne najväčšej štátnej VšZP Petry Balážovej zverejnenie takéhoto rebríčka nie je povinné. „Nezverejňujeme ho. Je to súčasť našej obchodnej stratégie,“ uviedla. VšZP však zverejnila výsledky hodnotenia poskytovateľa zdravotnej starostlivosti samotnými pacientami. Podľa Balážovej je to však iba jeden z trinástich indikátorov. „Vyjadruje subjektívne hodnotenie poskytovateľov z pohľadu pacientov, ktorí hodnotia celkovú spokojnosť so správaním a starostlivosťou personálu, kvalitou ubytovania a stravy a spokojnosť so zdravotnou starostlivosťou,“ dodala Balážová. Podľa jej slov však pri uzatváraní zmlúv hodnotí VšZP poskytovateľov komplexne za základe kritérií stanovených zákonom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvera priekopníkom
Rebríček kvality zdravotných poisťovní sa ako prvá rozhodla zverejniť súkromná Dôvera. NsP Žilina zvíťazila. Podľa slov PR manažérky Zuzany Horníkovej, mapovali dostupnosť zdravotnej starostlivosti, personálne vybavenie nemocnice, jej materiálno-technické vybavenie a parametre efektivity a kvality. Do parametrov podľa jej slov patrí aj spokojnosť pacientov. V tomto rebríčku sa však žilinská nemocnica umiestnila až na 71. mieste. Rebríček kvality podľa Horníkovej vznikol tak, že sa nemocnice porovnávali navzájom. „Rebríček, ktorý vznikol z prieskumu spokojnosti pacientov a rebríček zdravotnej poisťovne boli vytvorené podľa úplne odlišnej metodiky. Jeden je pohľadom pacientov a druhý zdravotnej poisťovne. Pacienti hodnotili len úroveň služieb a subjektívny dojem z úspešnosti liečby. Zdravotná poisťovňa naopak hodnotí konkrétne dáta vypovedajúce o kvalite a efektivite liečby, o vybavení nemocnice a o dostupnosti zdravotnej starostlivosti. To sú parametre, ktoré pacient zhodnotiť nedokáže. Zohľadňovali sme však aj pacientsky prieskum, pretože rešpektujeme ich názor a berieme ho do úvahy,“ povedala Horníková.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotiť je užitočné
Podľa Petra Pažitného z občianskeho združenia Healt policy institut, ktorý sa zaoberá zdravotnou politikou, ide o dva rozdielne typy hodnotenia. Pacienti totiž vnímajú najmä tie oblasti, ktoré vedia oceniť, teda stravu, ubytovanie, čistotu, či ochotu personálu. Myslí si, že takéto hodnotenia majú zmysel, pretože znižujú informačnú medzeru medzi pacientmi a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Riaditeľka tlačí na kvalitu
Riaditeľku NsP Danielu Bekeovú podľa vlastných slov negatívne vnímanie nemocnice pacientami neteší. „Robíme všetko pre to, aby sme túto skutočnosť postupne eliminovali. Z môjho pohľadu je to určitým spôsobom zavinené pravdepodobne nedostatočnou komunikáciou zdravotníckeho personálu s pacientmi, či ich príbuznými,“ hovorí Bekeová. Riaditeľka si však nemyslí, že by mali pacienti o NsP takú nízku mienku. Ku skresleniu výsledkov podľa jej slov môže dôjsť tým, že spokojní pacienti na dotazníky neodpovedajú. „Som presvedčená, že väčšina zdravotníckych pracovníkov si svoju prácu vykonáva zodpovedne k našim pacientom. Samozrejme, pozitívne i negatívne výsledky sú našim zamestnancom prezentované a neustále ich žiadame o veľkú dávku empatie, etiky v ich náročnom povolaní. Našou prioritou je poskytnúť kvalitnú zdravotnú starostlivosť a popritom i vytvoriť primerané zázemie pre pacienta,“ uzavrela Daniela Bekeová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 195
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 524
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 601
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 244
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 465
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 807
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 227
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 575
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 374
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 544
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Putovanie plagátmi Jana Rajlicha ml

Výstava bude prístupná verejnosti aj v novembri.

Pätnásťgólový Jakub Baranovič ťahá Hôrky za postupom

Hoci počas jesene strelil takmer polovicu gólov svojho mužstva, za ťahúňa sa nepovažuje. Vyzdvihuje snahu a bojovnosť svojich spoluhráčov a prezrádza, že v kabíne občas zaznie aj slovíčko postup.

Jakub Baranovič (OFK Hôrky).

Prímestské autobusy budú jazdiť v obmedzenom režime

V krajských autobusoch nezaznamenali ani jeden prípad nákazy COVID-19.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie v liptovských mestách.

V Martine bude obyvateľov testovať 50 odberových tímov

Mesto Martin zverejnilo zoznam odberových miest.

Už ste čítali?