„Išiel som ju nožíkom rozkrojiť a zrazu som narazil niečo tvrdé. Otočil som ju a to isté. Rozlomil som ju a bol v nej kus plechu, čo vyzerá ako hliníková sponka,“ povedal Kocmánek. Výrobok je zo spoločnosti Tauris z Rimavskej Soboty. Pravdepodobne došlo k poruche zariadenia. „Výroba uvedených výrobkov prebieha v prísnom systéme hygieny. „Všetko nasvedčuje tomu, že nová pracovníčka pri poruche strojného zariadenia, ktorý poškodil technologický obal, pochybila pri kontrole diela cez detektor kovov. Zanedbala tým prítomnosť cudzieho predmetu - hliníkovej spony na uzatváranie obalov pri výrobe mäkkých výrobkov,“ povedal manažér spoločnosti Jaroslav Grolmus. Podobný prípad si naposledy pamätajú spred piatich rokov. O probléme informovali všetkých zamestnancov, ktorí sa zúčastňujú výroby.
Slovenskí spotrebitelia si vždy nepotrpia na svoje práva, myslí si Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Zvlášť, ak sa jedná o takéto prípady. „Ide o ukážku toho, čo by sa nemalo vo výrobe stať. Jediný priamy partner kupujúceho je predajca a u neho si môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu. Treba, aby bola chyba preukázateľná. Takúto závadu by som odfotil, aby som mal dôkaz, a tak by som išiel reklamovať. Oslovil by som aj Štátnu veterinárnu a potravinovú správu, ktorá môže v podniku vykonať kontrolu,“ povedal Tulák. Podľa neho sa vo výrobkoch už našlo všeličo, výnimkou nie je ani myš v chlebe. Bežne sa ale spotrebitelia s takýmito problémami na združenia neobracajú. Po otázkach MY Žilinských novín prejavil výrobca z Rimavskej Soboty záujem o nápravu a Alojzovi Kocmánkovi oficiálne ospravedlnil. Ako odškodné by mal poškodený zákazník dostať aj novú salámu.