Pozemky pod Depom sú na súde

Poskytovatelia autobusovej dopravyv Žiline by sa mali presťahovať do jedného areálu na Kvačalovej ulici. Tam v súčasnosti funguje trolejbusové depo. Problém však je, že pozemky pod areálom nie sú do dnešného dňa majetkovo vysporiadané.

Ešte stále ich vlastnia súkromné osoby a ich počet s narastajúcimi dedičskými konaniami neu-stále stúpa. Tí sa s mestom súdia a podľa riaditeľa DPMŽ Igora Gubalu nie je vylúčené, že súd môže kedykoľvek rozhodnúť v ich prospech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponúkli málo
Problém sa vlečie už od roku 1992. Vtedy prvýkrát pracovníci mesta oslovili vlastníkov pozemkov a predostreli im záujem o ich odkúpenie. Ponúkli však len 100 Sk za meter štvorcový. Pozemky vtedy predalo len veľmi málo obyvateľov. Ostatných vyvlastnili, ale súd ho neskôr zrušil. Vlastníci potom podali žalobu na Okresný súd o vyplatenie náhrady za ich užívanie. Súd doteraz nerozhodol. Podľa Gubalu sú z celého areálu vysporiadané jedine pozemky pod budovami. Zvyšok nie.

SkryťVypnúť reklamu

Súd sa vlečie mnoho rokov
Súd sa vlečie už roky a stále nerozhodol. Vlastníci nechápu, ako je to možné. Už začiatkom roku 2006 im prostredníctvom MY Žilinských novín vtedajší predseda Okresného súdu Peter Hrnčiar prisľúbil, že senát zasadne v polovici roka. Doteraz sa nič neudialo. Vlastníci sú však rozhodnutí pokračovať. „Momentálne nevieme, ako to vyzerá, ale určite sa nevzdávame,“ hovorí Dagmar Dorčíková, vdova po Mariánovi Dorčíkovi, ktorý sa k prípadu za vlastníkov pre naše noviny vyjadroval v roku 2006. Pozemok vlastnila jeho matka.

Počet žalobcov narastá
Podľa hovorkyne žilinských súdov Ivany Lukšovej vystupuje v konaní 83 účastníkov na strane navrhovateľov. „Ide o náhradu za užívanie pozemkov proti odporcovi Mestu Žilina,“ uviedla Lukšová. V konaní si podľa jej slov pôvodne uplatnilo nárok na náhradu za užívanie týchto pozemkov za dobu 3 rokov 28 navrhovateľov. Malo ísť o roky 1993 – 1996. V súčasnosti je teda počet účastníkov konania podstatne vyšší. „Pri takom veľkom okruhu účastníkov (fyzických osôb), dochádza k ich neustálej zmene, a to najmä z dôvodu úmrtia, pri ktorom je potrebné zisťovať okruh dedičov po celom území SR a ČR. Spis je rozsiahly pre obtiažnu komunikáciu s nimi. Mnohí si nepreberajú zásielky, alebo zmenili pobyt,“ hovorí Lukšová. Obyvatelia žiadajú podľa výšky podielov o vyplatenie náhrady v rozmedzí od 756 Sk až do 33 795 korún (25,09 - 1121,79 €).

SkryťVypnúť reklamu

S užívaním súhlasili
Hovorca Mesta Žilina Martin Barčík uviedol, že pred začatím výstavby areálu depa, všetci jednotliví vlastníci pozemkov, ktoré sa mali stať súčasťou areálu stavby vozovne a trolejbusového depa, dali písomný súhlas so vstupom na ich pozemky, ako aj súhlas so samotnou výstavbou s tým, že následne sa mali pozemky majetkoprávne vysporiadať. „Keďže vlastníci takto poskytli súhlas, vtedajší príslušný stavebný úrad vydal stavebné povolene,“ uviedol Barčík. K vysporiadaniu však doteraz neprišlo. „S niektorými vlastníkmi boli pouzatvárané dohody za účelom majetkového vysporiadania pozemkov, teda došlo k dohode o výške ceny za pozemky, s niektorými vlastníkmi do dnešného dňa k dohode o cene nedošlo, a preto uvedenú otázku rieši na základe podaných žalôb Okresný súd,“ uviedol hovorca Martin Barčík.

SkryťVypnúť reklamu

Kto bude platiť?
Mesto tak bude musieť pravdepodobne za užívanie pozemkov zaplatiť. Riaditeľ DPMŽ Igor Gubala v minulosti poprel, že by za ne zaplatili z peňazí, ktoré mesto získa predajom areálu na Košicej ulici, ktorý je v jeho vlastníctve. Pripustil, že povinnosť vyplatiť vlastníkov by mohla prejsť na nový subjekt, ktorý bude mať na starosti prevádzku na Kvačalovej. Práve tam by sa totiž mali presťahovať najväčší poskytovatelia autobusovej
a trolejbusovej dopravy v meste. Vzniknúť by tu mohol nový subjekt, ktorý bude nielen spravovať areál, ale aj dodávateľsky zabezpečovať servis a údržbu vozového parku pre všetkých operátorov.





SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 854
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 641
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 135
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 130
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 122
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 893
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 723
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 116
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 172
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 045
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 877
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 110
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 110
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 950
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 696
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Ilustračné foto.

Vyhodnotenie tradičnej ankety ZAUJALI V KOLE.


čakanie na hraničnú kontrolu na rusko-estónskej hranici.

Estónske mesto sa považuje za kľúčový geopolitický bod.


Ambulancie fungujú po starom.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 172
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 045
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 877
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 110
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 110
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 950
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 696
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu