Pozemky pod Depom sú na súde

Poskytovatelia autobusovej dopravyv Žiline by sa mali presťahovať do jedného areálu na Kvačalovej ulici. Tam v súčasnosti funguje trolejbusové depo. Problém však je, že pozemky pod areálom nie sú do dnešného dňa majetkovo vysporiadané.

Ešte stále ich vlastnia súkromné osoby a ich počet s narastajúcimi dedičskými konaniami neu-stále stúpa. Tí sa s mestom súdia a podľa riaditeľa DPMŽ Igora Gubalu nie je vylúčené, že súd môže kedykoľvek rozhodnúť v ich prospech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponúkli málo
Problém sa vlečie už od roku 1992. Vtedy prvýkrát pracovníci mesta oslovili vlastníkov pozemkov a predostreli im záujem o ich odkúpenie. Ponúkli však len 100 Sk za meter štvorcový. Pozemky vtedy predalo len veľmi málo obyvateľov. Ostatných vyvlastnili, ale súd ho neskôr zrušil. Vlastníci potom podali žalobu na Okresný súd o vyplatenie náhrady za ich užívanie. Súd doteraz nerozhodol. Podľa Gubalu sú z celého areálu vysporiadané jedine pozemky pod budovami. Zvyšok nie.

SkryťVypnúť reklamu

Súd sa vlečie mnoho rokov
Súd sa vlečie už roky a stále nerozhodol. Vlastníci nechápu, ako je to možné. Už začiatkom roku 2006 im prostredníctvom MY Žilinských novín vtedajší predseda Okresného súdu Peter Hrnčiar prisľúbil, že senát zasadne v polovici roka. Doteraz sa nič neudialo. Vlastníci sú však rozhodnutí pokračovať. „Momentálne nevieme, ako to vyzerá, ale určite sa nevzdávame,“ hovorí Dagmar Dorčíková, vdova po Mariánovi Dorčíkovi, ktorý sa k prípadu za vlastníkov pre naše noviny vyjadroval v roku 2006. Pozemok vlastnila jeho matka.

Počet žalobcov narastá
Podľa hovorkyne žilinských súdov Ivany Lukšovej vystupuje v konaní 83 účastníkov na strane navrhovateľov. „Ide o náhradu za užívanie pozemkov proti odporcovi Mestu Žilina,“ uviedla Lukšová. V konaní si podľa jej slov pôvodne uplatnilo nárok na náhradu za užívanie týchto pozemkov za dobu 3 rokov 28 navrhovateľov. Malo ísť o roky 1993 – 1996. V súčasnosti je teda počet účastníkov konania podstatne vyšší. „Pri takom veľkom okruhu účastníkov (fyzických osôb), dochádza k ich neustálej zmene, a to najmä z dôvodu úmrtia, pri ktorom je potrebné zisťovať okruh dedičov po celom území SR a ČR. Spis je rozsiahly pre obtiažnu komunikáciu s nimi. Mnohí si nepreberajú zásielky, alebo zmenili pobyt,“ hovorí Lukšová. Obyvatelia žiadajú podľa výšky podielov o vyplatenie náhrady v rozmedzí od 756 Sk až do 33 795 korún (25,09 - 1121,79 €).

SkryťVypnúť reklamu

S užívaním súhlasili
Hovorca Mesta Žilina Martin Barčík uviedol, že pred začatím výstavby areálu depa, všetci jednotliví vlastníci pozemkov, ktoré sa mali stať súčasťou areálu stavby vozovne a trolejbusového depa, dali písomný súhlas so vstupom na ich pozemky, ako aj súhlas so samotnou výstavbou s tým, že následne sa mali pozemky majetkoprávne vysporiadať. „Keďže vlastníci takto poskytli súhlas, vtedajší príslušný stavebný úrad vydal stavebné povolene,“ uviedol Barčík. K vysporiadaniu však doteraz neprišlo. „S niektorými vlastníkmi boli pouzatvárané dohody za účelom majetkového vysporiadania pozemkov, teda došlo k dohode o výške ceny za pozemky, s niektorými vlastníkmi do dnešného dňa k dohode o cene nedošlo, a preto uvedenú otázku rieši na základe podaných žalôb Okresný súd,“ uviedol hovorca Martin Barčík.

SkryťVypnúť reklamu

Kto bude platiť?
Mesto tak bude musieť pravdepodobne za užívanie pozemkov zaplatiť. Riaditeľ DPMŽ Igor Gubala v minulosti poprel, že by za ne zaplatili z peňazí, ktoré mesto získa predajom areálu na Košicej ulici, ktorý je v jeho vlastníctve. Pripustil, že povinnosť vyplatiť vlastníkov by mohla prejsť na nový subjekt, ktorý bude mať na starosti prevádzku na Kvačalovej. Práve tam by sa totiž mali presťahovať najväčší poskytovatelia autobusovej
a trolejbusovej dopravy v meste. Vzniknúť by tu mohol nový subjekt, ktorý bude nielen spravovať areál, ale aj dodávateľsky zabezpečovať servis a údržbu vozového parku pre všetkých operátorov.





SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 756
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 707
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 759
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 556
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 930
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 668
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 486
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 340
  1. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  2. Janka Bittó Cigániková: Zmena Ústavy: „Pre Boha nie je problém použiť aj Roberta Fica“
  3. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza
  4. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  5. Jozef Černek: Rus – najmúdrejší muž sveta vs. slávni hlupáci internetu
  6. Ondřej Havelka: Egypt a islám. Sunna vs. ší’a, bezkonfesní muslimové, lidový ženský islám i desetina nevěřících
  7. Matúš Grznár: Konsolidácia bola aj za komunistov. Z rovnakého dôvodu.
  8. Matúš Ďuriga: Cestovanie po Arménsku: Jerevan a výlety po okolí
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 001
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 674
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 818
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 702
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 099
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 001
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 396
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 7 972
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Lidl sa oplatí: Špeciálne sety šetria čas aj peniaze


Čaká na vás lahodný tekvicový krém s karamelizovanými semiačkami.

Vysoký štandard, ktorý poznáte z dobrých reštaurácií, je bežný aj v reštauračných vozňoch Železničnej spoločnosti Slovensko.


Opäť sa vydávame na potulky krajinou, kde každá zastávka ponúka nový zážitok a nezabudnuteľné spomienky.


Psa odchytil kynológ.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu