Pri pokladniciach v obchodoch boli v piatok a v sobotu dlhšie rady ako obyčajne. Pokladníčky sa zákazníkov najprv opýtali, akou menou budú platiť. Vydávanie trvalo dlhšie ako obyčajne. Pokladníčky a najmä brigádničky si dávali väčší pozor pri rátaní peňazí. Nakupujúci však boli väčšinou zhovievaví.
Vypadával systém
V hypermarketoch bol problém s platbami kartou. V piatok ráno sa ospravedlňovali z reproduktorov v žilinskom Kauflande. Ľudia stáli v rade podľa očitých svedkov aj štvrťhodinu a boli nervózni. „Krátkodobý výpadok kartových terminálov v Žiline
v ranných hodinách vznikol na strane providera a bol bezodkladne odstránený,“ povedal Martin Gärtner zo spoločnosti Kaufland. Okolo obeda nastal výpadok v bankovom systéme v predajni Carrefour. „Spôsobilo to zdržanie, ale našťastie som mal hotovosť,“ povedal kupujúci Braňo Odvaha. Na informáciách obchodu mu výpadok potvrdili, vraj trval asi hodinu a potom sa zas kartou platiť dalo. Podľa riaditeľa Carrefour Žilina Michala Krnáča boli platby kartou v poriadku. Ľudia ich podľa neho používali menej, väčšina sa nákupom chcela zbaviť hotovosti v korunách.
Dialo sa všeličo
Cenovky si nie všetky predajne stihli vymeniť do prvého dňa platenia eurom. Ako prvá bola ešte uvedená cena v korunách a druhá v eurách. Nezriedkavým javom je podľa obchodníkov aj míňanie úspor v minciach z domácich pokladničiek. „Donesú päťstokorún v minciach a chcú zmeniť, alebo si za ne nakúpia drobnosťi,“ povedala pracovníčka čerpacej stanice v Žiline. S tankovaním podľa nej problém nebol. V poštovom a novinovom stánku na Národnej ulici v Žiline predavač vydával častejšie v slovenských korunách, keďže išlo o malé sumy. „Ľudia s tým súhlasia. Urobia tak radšej, ako by mali dlhšie čakať,“ povedal. Čašníčka Martinka nemala v bare na rovnakej ulici s vydávaním problém. S úsmevom povedala, že zákazníci si dávajú väčší pozor pri nechávaní sprepitného.