Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Na sanitku čakali dlho

Prepustený pacient a jeho doprovod čakali na odvoz z nemocnice takmer šesť hodín. Pôvodne mala sanitka prísť ráno.

Pacienta odviezli domov až o 15.30 h. Doprovod sa spoliehal na to, že ich odvezú predpoludním.Pacienta odviezli domov až o 15.30 h. Doprovod sa spoliehal na to, že ich odvezú predpoludním. (Zdroj: LADISLAV KAVECKÝ)

ŽILINA. Imobilného, viac ako 70-ročného, pacienta prepustili z chirurgického oddelenia žilinskej nemocnice minulý utorok ráno. Jeho príbuzní prišli pre neho okolo 9. h ráno, také dostali podľa ich slov inštrukcie predchádzajúci deň. Nemilo zostali prekvapení, keď sanitka neprichádzala.

„Povedali mi, aby som si pre svokra prišla medzi 9. a 10. hodinou. Boli tri hodiny popoludní a my sme tam trčali. Ako je to možné?" pýtala sa nahnevano jeho príbuzná. Neželala si byť menovaná.

Doma mala dve malé deti a počítala s tým, že sa predpoludním vráti. Autom pacienta viezť nemohli, lebo je imobilný.

Skryť Vypnúť reklamu

Nemocnica: My sme nepochybili

Podľa primára chirurgického oddelenia Rastislava Johanesa nedošlo zo strany chirurgického oddelenia k pochybeniu, i keď spôsob dopravy nie je optimálny.

„Zo strany pacienta a ani jeho príbuzných, ktorí prišli pre pacienta, nebola vyslovená požiadavka na prevoz v presne určenú hodinu. Bol príkaz na dopravu osôb vypísaný štandardným spôsobom bez uvedenia času," napísala vo vyjadrení k sťažnosti vrchná sestra Emília Klimeková.

„V priebehu dopoludnia na žiadosť príbuzných službukonajúca sestra dvakrát telefonicky overovala dôvod nepríchodu sanitky," stojí ďalej vo vyjadrení. Príčinu nepríchodu sanitky zdôvodnil Rescue System nemocnici prevozmi dialyzovaných a ambulantných pacientov v dopoludňajších hodinách. Sanitku poslali z Bytče okolo 15.00 h a chirurgické oddelenie nemá dosah na čas príchodu sanitky.

Skryť Vypnúť reklamu

Rescue System: Konali sme štandardne

Dopravnú zdravotnú službu robí pre žilinskú nemocnicu firma Rescue System. „Predpokladám, že došlo k nejakej komunikačnej chybe, nakoľko tento prevoz nám bol nahlásený oficiálne až o 12.45 h. Nejednalo sa o žiaden rizikový ani závažný prevoz. Po skončení dialýzy vyrazil okamžite sanitkár z Bytče, nakoľko pacient býva v tejto spádovej oblasti," povedal technický riaditeľ Rescue System Richard Dragoun.

Dohoda medzi nemocnicou a dopravnou zdravotnou službou je podľa Dragouna takáto: „V doobedných hodinách sa realizujú ambulantné prevozy, pacienti sa zavezú do nemocnice a potom späť. Od 12. hodiny do zhruba 14.30 h sa vozia pacienti na dialýzu. Pre urgentné prípady sú v tomto čase pripravené náhradné sanitky. Až v poobedných hodinách, od 14. až do 18. hodiny sa robia bežné prevozy pacientov, ktorých prepustili z nemocnice," povedal Dragoun.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa neho sú na tento harmonogram upozornené všetky oddelenia nemocnice a personál by s tým mal oboznámiť pacientov a ľudí, ktorí pre nich prídu. „Je to bežný postup, pokiaľ nás nikto nepožiada o urgentný prevoz, pacientov vozíme z nemocnice domov až poobede," dodal.

Najväčším problémom býva komunikácia s pacientom

„Zrejme došlo i k zlyhaniu komunikácie s pacientom. V prvom rade si preto nemocnica musí skontrolovať procesný model a zistiť, kde a prečo došlo k pochybeniu, aké dôsledky z toho vyvodí a akými mechanizmami tomu v budúcnosti predíde. A pacientovi by sa mala ospravedlniť. Vinníka nech pohľadá potom," myslí si Tomáš Szalay z občianskeho združenia Health Policy Institute.

Komunikácia s pacientom je podľa neho najviac zanedbávanou činnosťou v zdravotníctve. „Netýka sa to len komunikácie o zdravotnom stave či plánovaných zákrokoch a vyšetreniach, ale aj o nezdravotníckych službách," povedal.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 705
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 092
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 156
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 723
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 521
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 141
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 619
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

V III. lige kraľuje nezastaviteľný Hundák, v I. a II. triede na čele pätnásťgóloví strelci

Zápasy regionálnych či oblastných futbalových súťaží tento rok už pravdepodobne neuvidíme, väčšina duelov z jesennej porcie je však už za nami. Preto sme sa pozreli, ako vyzerajú poradie strelcov v jednotlivých súťažiach.

Daniel Hundák (druhý zľava) a Peter Jasenovský (tretí zľava) patria nielen medzi najlepších strelcov Bánovej, ale aj celej III. ligy.

Mesto Žilina požiada o návratnú finančnú pomoc vo výške viac ako 2 milióny eur

Radnica chce peniaze použiť na financovanie správy a údržby komunikácií a verejnej zelene.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Ilustračné foto.

ONLINE DISKUSIA: Môže byť Žilina moderné a životaschopné mesto?

Ako dostať Žilinu na mapu moderných miest? Má krajské mesto priestor na rozširovanie? Aj tieto témy odznejú v LIVE diskusii už v stredu o 9. hodine na FB Žilina na Facebooku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

V Nitre pribudli hospitalizovaní aj mŕtvi. Ohniská na Borovej stráži polícia

Viac ako dve tretiny reprofilizovaných lôžok pre COVID pacientov sú obsadené. Vytvoria ďalšie.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?