Cestný zákon, ktorý výrazne obmedzuje parkovanie na chodníkoch, je veľká šanca pre žilinskú radnicu, ako sa s týmto neduhom vyrovnať. Prvé slová primátora Harmana sú však viac ako rozpačité. Dá sa podľa nich usudzovať, že autá nielenže z chodníkov nezmiznú, ale že niektoré chodníky budú spoločné pre ne, aj pre chodcov. Radnica chce totiž na chodníkoch oddeliť 1,5-metrový priestor čiarou a na zvyšnej časti vytvoriť parkovacie plochy. Spoplatnené.
Kde sú vyhlásenia primátora, ktorý tvrdil, že chce dosiahnuť, aby autá z chodníkov zmizli? Čo keď po chodníku práve pôjdu dve mamičky s kočíkmi, či bude oddychovať vozičkár, alebo bude prechádzať školský výlet? Budú sa musieť vodičovi, ktorý chce zaparkovať na chodníku, pratať z cesty?
Chodníky sú pre chodcov a cesty pre autá. To je pravidlo, ktoré chce radnica zrušiť. Harman dodáva, že na niektorých chodníkoch by mohli vzniknúť aj cyklotrasy. To je jedinečná myšlienka, ktorej by sa mal držať. Na každom chodníku širšom ako 1,5-metra namaľovať čiaru a za ňou urobiť trasy pre cyklistov. To by bola priekopnícka myšlienka, ktorou by dostál tvrdeniam o zdravom meste bez áut.
Je tu však ešte jedna možnosť. Prenajať chodníky Žilinskej parkovacej.
Parkovací dom je poloprázdny a keď Aupark otvorí svoje bezplatné parkovisko, pravdepodobne nebude o parkovacie miesta núdza. Nehovoriac o tom, že spôsob prenajatia komunikácií súkromnej spoločnosti preto, aby mohli vyberať za parkovanie peniaze, je prinajmenšom pochybný. Prokuratúra, ktorá o ňom mala rozhodnúť, sa odpovedi vyhla a súd o tom doteraz nerozhodoval.
Otázka teda znie: Má si mesto zarobiť opätovným prispôsobením si zákona svojim komerčným záujmom, alebo má chrániť chodcov a vytvoriť niečo pre cyklistov? Odpoveď je na zvážení radnice.