ŽILINA. Za komunálny odpad sa bude platiť v Žiline po novom. "Pre obyvateľov mesta z toho vyplýva, že poplatky za odpady nebudú platiť doterajším spôsobom, formou sporožíra, príkazu na úhradu či zálohovou platbou správcom bytov, ale na základe platobných výmerov, ktoré budú doručené všetkým trvale a prechodne bývajúcim občanom na území mesta, " informoval Vladimír Baránek, vedúci odboru dopravy a komunálnych služieb Mestského úradu (MsÚ) v Žiline.
Ako ďalej uviedol, občania uhradia predpísanú čiastku osobne do pokladne žilinského MsÚ, prípadne príkazom zo svojho účtu na účet mesta alebo poštovou poukážkou. "Všetko bude vysvetlené a uvedené v platobnom výmere,“ dodal Baránek. Ide o súčasť nového všeobecne záväzného nariadenia (VZN) mesta, ktoré schválili mestskí poslanci na decembrovom zasadnutí zastupiteľstva, účinnosť nadobudlo 1. januára.
Pre podnikateľov, fyzické a právnické osoby na území mesta z nového VZN vyplýva, že doterajší priamy vzťah so spoločnosťou T + T zanikne, všetci podnikatelia dostanú platobné výmery s výškou poplatku od MsÚ a následne ich uhradia v dvoch splátkach na účet MsÚ. Cieľom nového VZN je podľa hovorcu Žiliny Martina Barčíka zosúladenie systému zberu, prepravy a zneškodňovania komunálneho odpadu s platnými právnymi predpismi, zvýšenie intenzity vývozov pre zlepšenie životného prostredia, čistoty v okolí smetných nádob a minimalizácie čiernych skládok. Nové VZN by malo priniesť aj zapojenie do systému zberu, prepravy, zhodnocovania a zneškodňovania komunálnych odpadov všetkých producentov odpadov.
"Odvoz odpadu, vyprázdňovanie smetných nádob u podnikateľov i u občanov, sa bude vykonávať bez zmien, s výnimkou sídlisk Vlčince, Solinky a Hájik, kde sa zavádza tento odvoz trikrát do týždňa," spresnil Barčík. Ako ďalej dodal, odvoz bude vykonávať zmluvná spoločnosť T + T, ktorá bude odvoz a skladovanie fakturovať MsÚ, ktorý bude kontrolovať tieto činnosti a uhrádzať ich z poplatkov vybraných na základe platobných výmerov od občanov a podnikateľov.