Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Žilinský TIK od kraja nedostane nič

Turisti, ktorí prídu do Žiliny informačné letáky o Orave nedostanú. Samosprávny kraj na informačné letáky nemá prostriedky.

Žilinský TIK otvárali v nových priestoroch v júli.Žilinský TIK otvárali v nových priestoroch v júli. (Zdroj: Michal Trško)

ŽILINA. Turisticko-informačná kancelária návštevníkom mesta nedokáže z vlastných zdrojov poskytnúť informácie o iných regiónoch kraja. Od vyššieho územného celku preto chce základné propagačné materiály. „Keď však dostanem odpoveď, že si ich mám zakúpiť tak si nemyslím, že z rozpočtu Žiliny by som mala kupovať propagačné materiály napríklad o Orave, alebo Turci," povedala šéfka Turisticko-informačnej kancelárie v Žiline Alena Reháková. Samosprávny kraj sa vraj snaží, zásobovať všetky turistické kancelárie v kraji však nedokáže. Prideľovať letáky do Žiliny prioritne odmieta. „V kraji máme päť regiónov, devätnásť Tikov a každý je pre nás dôležitý," hovorí hovorca Žilinského samosprávneho kraja Peter Kubica.

Skryť Vypnúť reklamu

Turistom chcú ponúknuť viac

Keď do Žiliny prídu turisti tak ich samozrejme najviac zaujíma mesto a okolie. Rovnako však chcú aj informácie o ďalších častiach Slovenska, Žilinského kraja a jeho piatich regiónov. „Tik má povinnosť pripravovať propagačné materiály hlavne pre mesto Žilina a región Horné Považie. Cestovný ruch však nemá hranice a je potrebné niečo poskytnúť niečo turistom, ktorí sa vyberú aj inde," hovorí Reháková. V Žiline chcú vraj len tie najzákladnejšie materiály. „Ide napríklad o jednoduché trhacie mapy, ktorých výrobná hodnota je menej ako dve koruny (0,07 €), nechceme nijaké brožúry alebo knihy," hovorí Reháková. Kľúčom je vraj lepšia komunikácia. Napríklad v Trenčíne, podľa šéfky TIKU v Žiline už mal VUC štyri stretnutia s informačnými centrami. „U nás doteraz nebolo nijaké stretnutie nebolo a ani nijaká aktivita. Chcem preto vyvinúť nejaké úsilie," hovorí šéfka TIKU v Žiline.

Skryť Vypnúť reklamu

Tlačiť nie je začo

Podľa Petra Kubicu sú problémom hlavne peniaze. „Nemáme nijaký priamy rozpočet na to, aby sme zásobovali informačné kancelárie," hovorí. So všetkými sa snažia spolupracovať, príležitostne ponúkajú možnosť spolu vydávania rôznych materiálov. „Žilinský samosprávny kraj tým, že má nádherné prírodné, kultúrne a historické dedičstvo tak má najviac turisticko-informačných kancelárií v porovnaní s ostatnými krajmi, je ich u nás devätnásť," hovorí Kubica.

Pokiaľ, podľa neho samosprávny kraj mal nejaký propagačný materiál, ktorý vydali spoločne so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch radi ho poskytli. „Ak však máme materiály, ktoré z rozpočtu financujeme priamo my, tak tie ponúkame Tikom len za výrobné náklady. Nepridávame k tomu nijakú maržu, nijaké ďalšie financie, len výrobné náklady," povedal Kubica. Keď sa žilinský Tik sťahoval do nových priestorov, podľa Kubicu mu samosprávny kraj ponúkal participáciu na celom projekte. „Chceli si všetko robiť ako vyslovene mestskú záležitosť. Kompetencie máme v rámci celého kraja, nielen jedného mesta," hovorí Kubica.

Skryť Vypnúť reklamu

Turistov pošlú radi aj inam

Spolupráca s VÚC teda nie je taká ako by si v Žiline predstavovali. V Čechách sú podľa Rehákovej už o krok ďalej. Kraje materiálmi dotujú Tiky, ktoré im potom spätne odovzdávajú informácie čo turistov najviac zaujíma a čo najviac potrebujú.

„Príde mi to vlastne nerozumné, že sa nikto nezaujíma čo turisti u nás potrebujú," povedala Reháková. Turistov sa samozrejme snaží zdržať v Žiline čo najdlhšie, aby minuli svoj čas hlavne v meste. „Rada ich však pošlem aj do iných regiónov," hovorí Reháková. Momentálna situácia je podľa nej len na škodu spoločnej veci.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Získaj náskok pred štartom
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  2. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  3. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  4. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  7. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 030
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 770
  3. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 12 880
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 135
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 7 590
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 515
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 259
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 833
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 717
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 381
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Podľa prieskumov výrobcu konzumuje tento rybí šalát v nejakej podobe aspoň raz mesačne až 7 z 10 Slovákov.

2 h
Milan Paleš.

Žilinský thaiboxer oslávil v pondelok 1. marca 29 rokov.

2 h
Stanislav Škorvánek.

Vyraďovacia časť sa začne už o necelý týždeň.

10 h
Ilustračná fotografia.

Mesto odporúča využívať súkromné mobilné odberové miesta.

3. mar

Už ste čítali?