Tých, ktorí sú platení aj z vašich daní a majú aj vás informovať, vám predstavujeme.
Redakcia týchto novín sa v Žiline najčastejšie obracia s otázkami na hovorcu Mesta Žilina Martina Barčíka. Nasledujú informácie zo Žilinskej polície od Jany Balogovej. Ako tretí nami najvyťaženejší hovorca je Peter Kubica zo Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK). V porovnaní s nimi sa pýtame ostatných hovocov oveľa menej. Závisí to od dôležitosti a aktuálnosti témy.
Odpovedajú rôzne
V redakčnom teste sme všetkým zaslali e-mailom 6 jednoduchých otázok o ich práci. Podľa vyžiadaného potvrdenia o prečítaní správy ich videli všetci. Dalo sa tak zistiť, či odpovedia do stanovenej lehoty – nasledujúceho dňa. Väčšina z nich s tým nemala problém. Niektorí zavolali a dohodli sme sa na posunutí termínu. Ako jediný neodpovedal hovorca Mesta Žilina Martin Barčík.
O kauzách hovoria neradi
Podstatou práce hovorcu je poskytovanie informácií. Okrem toho majú hovorcovia za úlohu aj budovať dobrý imidž svojho zamestnávateľa. Novinárom poskytujú rôzne témy, posielajú tlačové správy o ich aktivitách a snažia sa ich dostať do médií čo najviac. Horšie je to ale pri nepríjemných otázkach, čo sa týkajú káuz a problémov. Na tie často hovorcovia odpovedávajú neradi. „Ak hovorca odpovedá promptne na položené otázky, možno sa domnievať, že aj jeho inštitúcia má veľký zaujem na dobrej komunikácii s verejnosťou. Ak hovorca odpovedá rýchlo a dostatočne aj na nepríjemné otázky, je to zasa prejavom otvorenosti inštitúcie,“ povedal Ivan Rončák z Transparency International Slovensko.