Hlavným cieľom päťdňového sympózia bolo upriamiť pozornosť ľudí na vymierajúci odbor, umelecké rezbárstvo. „Toto umelecké remeslo má čoraz menej prívržencov. Ľudia sa oň zaujímajú stále menej. Je to vidieť aj podľa toho, že na školy s týmto učebným odborom sa hlási čoraz menej študentov,“ uviedol Milan Mazúr, riaditeľ Považskej galérie umenia v Žiline, ktorá bola garantom sympózia. Zabudnutý učebný odbor umelecko-remeselného spracovania dreva propagovali samotní študenti tohto odboru z 3. ročníka SOU stavebného na Rosinskej ceste v Žiline. Pod ich šikovnými rukami vznikol za päť dní drevený betlehem pre miestny kostol. Štyria študenti pod dozorom umeleckého rezbára a majstra odborného výcviku Miroslava Palla vytvorili štyri sochy svätcov s jasličkami len pomocou motorovej píly a dvoch desiatok rezbárskych dlát.
Na správne grafické spracovanie dohliadal mladý žilinský výtvarník Marek Ryboň, ktorý sa žilinskej verejnosti po prvýkrát predstavil samostatnou výstavou v Považskej galérii umenia vlani v novembri. Drevo, ktoré študenti pri výrobe použili, má vlastný príbeh. Keď pred rokom na svederníckom cintoríne dodýchala mohutná dvestoročná lipa, zdalo sa, že jej osud je spečatený. Mala skončiť ako palivové drevo. „Zdalo sa nám, že by bola škoda, aby sa dvestoročná lipa len tak spálila. Hľadali sme možnosti, akoby tento historický strom prežil ďalej, akoby jeho posol-stvo a duch zomrelých ľudí, nad ktorými toľké roky bdel, nezanikli,“ vysvetlil Milan Mazúr, ktorý sám vo Svederníku žije. A tak vznikol betlehem práve z dreva tejto lipy. Nultý ročník sympózia splnil svoj účel. Drevené sochy svätcov zožali veľký úspech u verejnosti. Keďže sympózium sa konalo priamo pri ceste zo Svederníka do Dlhého Poľa, miestni ľudia sa pristavovali a zvedavo, no s uznaním si prácu študentov prezerali. Aj preto plánuje Milan Mazúr vo výtvarných sympóziách, venovaných rodákovi z obce, majstrovi Vincentovi Hložníkovi, na rok pokračovať.