Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Nemocnica prvá, ale aj prepadla

Zdravotná poisťovňa Dôvera žilinskú nemocnicu vyhodila ako najalepšiu. Pacienti sa s ňou nestotožňujú. Ešte horšie dopadla NsP v hodnotení pacientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Spomedzi 105 hodnotených nemocníc obsadila až 93. miesto.

Všeobecná výsledky nezverejnila
Hodnotenie nemocníc vyžaduje zákon o zdravotných poisťovniach. Podľa neho sú poisťovne povinné vytvoriť poradie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a pri uzatváraní zmlúv naň prihliadať. V záujme nemocníc preto je, aby sa v rebríčku ocitli čo najvyššie.
Poisťovne teda takýto rebríček robia povinne, ale výsledky nezverejňujú. Podľa hovorkyne najväčšej štátnej VšZP Petry Balážovej zverejnenie takéhoto rebríčka nie je povinné. „Nezverejňujeme ho. Je to súčasť našej obchodnej stratégie,“ uviedla. VšZP však zverejnila výsledky hodnotenia poskytovateľa zdravotnej starostlivosti samotnými pacientami. Podľa Balážovej je to však iba jeden z trinástich indikátorov. „Vyjadruje subjektívne hodnotenie poskytovateľov z pohľadu pacientov, ktorí hodnotia celkovú spokojnosť so správaním a starostlivosťou personálu, kvalitou ubytovania a stravy a spokojnosť so zdravotnou starostlivosťou,“ dodala Balážová. Podľa jej slov však pri uzatváraní zmlúv hodnotí VšZP poskytovateľov komplexne za základe kritérií stanovených zákonom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvera priekopníkom
Rebríček kvality zdravotných poisťovní sa ako prvá rozhodla zverejniť súkromná Dôvera. NsP Žilina zvíťazila. Podľa slov PR manažérky Zuzany Horníkovej, mapovali dostupnosť zdravotnej starostlivosti, personálne vybavenie nemocnice, jej materiálno-technické vybavenie a parametre efektivity a kvality. Do parametrov podľa jej slov patrí aj spokojnosť pacientov. V tomto rebríčku sa však žilinská nemocnica umiestnila až na 71. mieste. Rebríček kvality podľa Horníkovej vznikol tak, že sa nemocnice porovnávali navzájom. „Rebríček, ktorý vznikol z prieskumu spokojnosti pacientov a rebríček zdravotnej poisťovne boli vytvorené podľa úplne odlišnej metodiky. Jeden je pohľadom pacientov a druhý zdravotnej poisťovne. Pacienti hodnotili len úroveň služieb a subjektívny dojem z úspešnosti liečby. Zdravotná poisťovňa naopak hodnotí konkrétne dáta vypovedajúce o kvalite a efektivite liečby, o vybavení nemocnice a o dostupnosti zdravotnej starostlivosti. To sú parametre, ktoré pacient zhodnotiť nedokáže. Zohľadňovali sme však aj pacientsky prieskum, pretože rešpektujeme ich názor a berieme ho do úvahy,“ povedala Horníková.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotiť je užitočné
Podľa Petra Pažitného z občianskeho združenia Healt policy institut, ktorý sa zaoberá zdravotnou politikou, ide o dva rozdielne typy hodnotenia. Pacienti totiž vnímajú najmä tie oblasti, ktoré vedia oceniť, teda stravu, ubytovanie, čistotu, či ochotu personálu. Myslí si, že takéto hodnotenia majú zmysel, pretože znižujú informačnú medzeru medzi pacientmi a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Riaditeľka tlačí na kvalitu
Riaditeľku NsP Danielu Bekeovú podľa vlastných slov negatívne vnímanie nemocnice pacientami neteší. „Robíme všetko pre to, aby sme túto skutočnosť postupne eliminovali. Z môjho pohľadu je to určitým spôsobom zavinené pravdepodobne nedostatočnou komunikáciou zdravotníckeho personálu s pacientmi, či ich príbuznými,“ hovorí Bekeová. Riaditeľka si však nemyslí, že by mali pacienti o NsP takú nízku mienku. Ku skresleniu výsledkov podľa jej slov môže dôjsť tým, že spokojní pacienti na dotazníky neodpovedajú. „Som presvedčená, že väčšina zdravotníckych pracovníkov si svoju prácu vykonáva zodpovedne k našim pacientom. Samozrejme, pozitívne i negatívne výsledky sú našim zamestnancom prezentované a neustále ich žiadame o veľkú dávku empatie, etiky v ich náročnom povolaní. Našou prioritou je poskytnúť kvalitnú zdravotnú starostlivosť a popritom i vytvoriť primerané zázemie pre pacienta,“ uzavrela Daniela Bekeová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 582
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 259
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 258
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 419
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 551
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 086
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 943
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 401
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 087
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 907
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Žilinská Kia ruší pre nedostatok dielov od zahraničného dodávateľa nočné zmeny

Do stredy bude fabrika fungovať iba v dvojzmennej prevádzke.

Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Žilinská nemocnica hlási už 84 nakazených pracovníkov

V Pandemickom pavilóne je hospitalizovaných 17 pacientov.

ONLINE DISKUSIA: Môže byť Žilina moderné a životaschopné mesto?

Ako dostať Žilinu na mapu moderných miest? Má krajské mesto priestor na rozširovanie? Aj tieto témy odznejú v LIVE diskusii v utorok 27.októbra o 9. hodine na FB Žilina na Facebooku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

Prípravy na Kysuciach v plnom prúde, testovať sa bude aj v reštaurácii či v kolkárni

Sme na jednej lodi, musíme sa zomknúť, hovorí starosta Čierneho.

V Lučenci hľadajú posily do tímov v celoplošnom testovaní, denná odmena je 70 eur

Záujemcovia sa môžu hlásiť do pondelka 26. októbra do 9.00 hod.

Už ste čítali?