Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Nemocnica prvá, ale aj prepadla

Zdravotná poisťovňa Dôvera žilinskú nemocnicu vyhodila ako najalepšiu. Pacienti sa s ňou nestotožňujú. Ešte horšie dopadla NsP v hodnotení pacientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Spomedzi 105 hodnotených nemocníc obsadila až 93. miesto.

Všeobecná výsledky nezverejnila
Hodnotenie nemocníc vyžaduje zákon o zdravotných poisťovniach. Podľa neho sú poisťovne povinné vytvoriť poradie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a pri uzatváraní zmlúv naň prihliadať. V záujme nemocníc preto je, aby sa v rebríčku ocitli čo najvyššie.
Poisťovne teda takýto rebríček robia povinne, ale výsledky nezverejňujú. Podľa hovorkyne najväčšej štátnej VšZP Petry Balážovej zverejnenie takéhoto rebríčka nie je povinné. „Nezverejňujeme ho. Je to súčasť našej obchodnej stratégie,“ uviedla. VšZP však zverejnila výsledky hodnotenia poskytovateľa zdravotnej starostlivosti samotnými pacientami. Podľa Balážovej je to však iba jeden z trinástich indikátorov. „Vyjadruje subjektívne hodnotenie poskytovateľov z pohľadu pacientov, ktorí hodnotia celkovú spokojnosť so správaním a starostlivosťou personálu, kvalitou ubytovania a stravy a spokojnosť so zdravotnou starostlivosťou,“ dodala Balážová. Podľa jej slov však pri uzatváraní zmlúv hodnotí VšZP poskytovateľov komplexne za základe kritérií stanovených zákonom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dôvera priekopníkom
Rebríček kvality zdravotných poisťovní sa ako prvá rozhodla zverejniť súkromná Dôvera. NsP Žilina zvíťazila. Podľa slov PR manažérky Zuzany Horníkovej, mapovali dostupnosť zdravotnej starostlivosti, personálne vybavenie nemocnice, jej materiálno-technické vybavenie a parametre efektivity a kvality. Do parametrov podľa jej slov patrí aj spokojnosť pacientov. V tomto rebríčku sa však žilinská nemocnica umiestnila až na 71. mieste. Rebríček kvality podľa Horníkovej vznikol tak, že sa nemocnice porovnávali navzájom. „Rebríček, ktorý vznikol z prieskumu spokojnosti pacientov a rebríček zdravotnej poisťovne boli vytvorené podľa úplne odlišnej metodiky. Jeden je pohľadom pacientov a druhý zdravotnej poisťovne. Pacienti hodnotili len úroveň služieb a subjektívny dojem z úspešnosti liečby. Zdravotná poisťovňa naopak hodnotí konkrétne dáta vypovedajúce o kvalite a efektivite liečby, o vybavení nemocnice a o dostupnosti zdravotnej starostlivosti. To sú parametre, ktoré pacient zhodnotiť nedokáže. Zohľadňovali sme však aj pacientsky prieskum, pretože rešpektujeme ich názor a berieme ho do úvahy,“ povedala Horníková.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotiť je užitočné
Podľa Petra Pažitného z občianskeho združenia Healt policy institut, ktorý sa zaoberá zdravotnou politikou, ide o dva rozdielne typy hodnotenia. Pacienti totiž vnímajú najmä tie oblasti, ktoré vedia oceniť, teda stravu, ubytovanie, čistotu, či ochotu personálu. Myslí si, že takéto hodnotenia majú zmysel, pretože znižujú informačnú medzeru medzi pacientmi a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Riaditeľka tlačí na kvalitu
Riaditeľku NsP Danielu Bekeovú podľa vlastných slov negatívne vnímanie nemocnice pacientami neteší. „Robíme všetko pre to, aby sme túto skutočnosť postupne eliminovali. Z môjho pohľadu je to určitým spôsobom zavinené pravdepodobne nedostatočnou komunikáciou zdravotníckeho personálu s pacientmi, či ich príbuznými,“ hovorí Bekeová. Riaditeľka si však nemyslí, že by mali pacienti o NsP takú nízku mienku. Ku skresleniu výsledkov podľa jej slov môže dôjsť tým, že spokojní pacienti na dotazníky neodpovedajú. „Som presvedčená, že väčšina zdravotníckych pracovníkov si svoju prácu vykonáva zodpovedne k našim pacientom. Samozrejme, pozitívne i negatívne výsledky sú našim zamestnancom prezentované a neustále ich žiadame o veľkú dávku empatie, etiky v ich náročnom povolaní. Našou prioritou je poskytnúť kvalitnú zdravotnú starostlivosť a popritom i vytvoriť primerané zázemie pre pacienta,“ uzavrela Daniela Bekeová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 449
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 650
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 406
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 341
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 960
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 225
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 940
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 739
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 636
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Uzávierka bude realizovaná prenosným dopravným značením a náležite poučenými osobami.

10 h

Situácia v Žiline je po otvorení odberových miest pokojná.

16 h

Poliaci sú rozmiestnení v okresoch Čadca, Kysucké Nové Mesto, Žilina, Martin, Ružomberok a Tvrdošín.

16 h
Testovanie na koronavírus.

Na Slovensku prebieha celoplošné testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Žiline.

20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

14 h

Situácia v Žiline je po otvorení odberových miest pokojná.

16 h

Účasť je oveľa nižšia, ako mesto očakávalo.

15 h

Na Slovensku za uplynulý deň pribudlo 1 544 pozitívne testovaných ľudí formou PCR testov a 2 097 pozitívne testovaných antigénnymi testami.

19 h

Už ste čítali?