pokazený.
Tvrdí, že na linke mala poruchu a z jej čísla uskutočňoval hovory sused. Preto sa rozhodla, že faktúru neuhradí a podá sťažnosť. Spoločnosť T-Com podľa slov hovorkyne Jany Burdovej sťažnosť prešetrila a zistila, že poruchu na zariadení evidovali len niekoľko dní. Sťažnosť preto uznali len čiastočne. Pani Marta však tvrdí, že poruchu mala oveľa dlhšie a faktúru nezaplatila. Odpojili ju a linku zrušili.
Kto volal z jej čísla?
„Zistila som, že od 20. decembra mám nefunkčný telefón. Keď mi prišla faktúra, zistila som, že mám fakturované aj hovory na čísla, na ktoré som nikdy nevolala. Napísala som sťažnosť. Uznali ju však len čiastočne. Žiadali odo mňa, aby som faktúru zaplatila,“ hovorí Marta. Podľa Burdovej sťažnosť prešetrili. „Po uskutočnenom technickom prešetrení boli zákazníčke vrátené paušálne poplatky za volací program a prenájom koncového zariadenia z dôvodu evidovanej poruchy v období od 30. 12. 2007 do 17. januára 2008 a v období od 20. 1. do 23. 1. 2008. Uskutočnené volania počas obdobia poruchy zákazníčke neboli spoplatnené, nakoľko boli uskutočnené v rámci voľných minút,“ uviedla Burdová.
Marta je presvedčená, že je v práve. Na jej linke sa vraj ohlasoval sused. Ten z nej pravdepodobne aj volal. Nechápe, prečo by mala platiť. „Veď ja mám samostatnú linku. Ako je možné, že z nej volal aj niekto iný?“ pýta sa.
Podľa Burdovej však mala táto zákazníčka samostatnú linku. „Krátkodobý stav, ktorý sa javil ako neželané zapojenie na podvojnú linku, bol spôsobený poruchou v izolácii káblov, ktorá vyvolala výpadok služieb u viacerých zákazníkov na tejto ulici. Pri odstraňovaní poruchy náš pracovník omylom prepojil káble týchto dvoch zákazníkov, za čo sa spoločnosť obom zákazníkom opätovne aj touto cestou ospravedlňuje,“ uviedla. V dôsledku toho boli prichádzajúce volania týmto dvom zákazníkom dva dni smerované naopak. Tento stav bola vraj ale odstránený 16. januára, okamžite po zistení. „Zákazníci sa nemusia obávať, že by im boli na základe zámeny účtované cudzie volania, pretože v tomto čase obaja volali len na nespoplatňované čísla,“ dodala Burdová.
Musí zaplatiť, aj keď nevolala
Marta nesúhlasí. Ani s časom poruchy, ktorý T-Com eviduje, ani s tým, že musí faktúru uhradiť, keď telefón nepoužívala. „Poruchu som nemala len niekoľko dní, ale takmer dva mesiace a nielen niekoľko dní v januári a februári. Navyše podľa výpisov hovorov som zistila, že už začiatkom decembra boli z môjho čísla uskutočňované hovory na čísla, na ktoré som ja nikde nevolala. Bolo to ešte pred tým, ako som vôbec nahlásila poruchu na svojej linke.“ Nie je jej jasné, prečo by mala uhradiť faktúru za december, keď v nej má zaúčtované aj volania, ktoré nikdy neuskutočnila. Burdová tvrdí, že pani Marta podala štyri reklamácie. „Prvá sa týkala poruchy na linke od 20. decembra. V tomto čase bola centrálna porucha na kábli a neboli jej účtované žiadne hovory, pretože volala v rámci voľných minút. Zároveň jej bola uznaná reklamácia za obdobia od 30. 12 do 17. 1. a bola jej vrátená suma 182,40 Sk. V druhej reklamácii žiadala, aby jej neboli fakturované volania v decembri. Týkalo sa to však problému, na ktorý sme reagovali v odpovedi na jej prvú reklamáciu. V tretej žiadala opätovne o prešetrenie volaní nielen za december, ale aj za január. Reklamácia jej bola uznaná za 20. – 21. januára. Bola jej uskutočnená výmena koncového zariadenia a bola jej vrátená suma 47,80 Sk. „Poslednú reklamáciu podala zákazníčka v apríli a sťažovala sa na to, že jej neboli vrátené peniaze ani za jeden mesiac. Oznámili sme jej, že sumy má vrátené vo faktúrach za december a január.“
Odpojili ju
Keďže Marta faktúru neuhradila, začiatkom marca jej prípojku dočasne deaktivovali a 30. apríla úplne zrušili. Jej dlh v súčasnosti predstavuje 1050 Sk. Sú v ňom zahrnuté neuhradené čiastky od decembra do apríla. Nie sú v ňom vraj zahrnuté úroky z omeškania, ktoré si T-Com v tomto prípade nefaktúruje. Podľa Burdovej však pohľadávku predajú na vymáhanie do inkasnej agentúry. „Poplatky sa v takýchto prípadoch rapídne navýšia o úroky z omeškania, poplatky pre inkasnú agentúru a podobne.“ Ak by si vraj zákazníčka rozhodla požiadať znova o pripojenie, tak okrem uhradenia dlžnej sumy má možnosť, napríklad, rozhodnúť sa pre akciové zriadenie linky za 99 Sk s viazanosťou na 3 roky.
Marta si myslí, že bola poškodená a bude žiadať nápravu. Je presvedčená, že z jej čísla volal niekto iný a ona nechápe, prečo by to mala platiť. Linku od T-Comu už nechce.