Vyhodnocujú pripomienky k nej. „Prioritne by sme chceli zrealizovať cyklotrasu medzi Vlčincami a centrom mesta. V rozpočte máme vyčlenené 2-milióny. Ale viem si predstaviť, že do konca roku nájdeme aj zvyšné pro-striedky,“ povedal primátor Harman. Má stať 7-miliónov.
Musí byť prepojenie
Štúdiu vypracoval projektant Stanislav Tabaček. „Zo zahraničných skúsenosti vieme, že počet ciest vykonaných na bicykli je úmerný poskytnutým podmienkam - vytvoreniu bezpečných a atraktívnych ciest pre cyklistov,“ uvádza v správe. Návrh siete nadväzuje na vybudované úseky cyklistických komunikácií a na nadradenú sieť CK. Mestom prechádzajú tri cyklomagistrály. Vážska, Rajecká a Dolnokysucká.
Koniec za mestom?
Kraj sa podľa jeho hovorcu Petra Kubicu snaží podporovať projekty, napríklad v rámci cezhraničnej spolupráce s Poľskom a Českom. Tu vidí možnosti na budovanie cyklotrás. Priamo ale nepomôže. „Oddychové zóny a aj budovanie cyklotrás sú v kompetenciách miest a obcí. Na Liptove sme rozbehli Cluster cestovného ruchu. Je to združenie samosprávy a podnikateľov v cestovnom ruchu, ktoré môže žiadať eurofondy. Jednou z ich aktivít bude aj budovanie cyklotrás,“ povedal Kubica. V rámci dopravy majú v kompetenciách cesty 2. a 3. triedy, nie chodníky.
Cyklojazdy majú upozorniť
V utorok 22. apríla zaplnil ulice Žiliny cyklistický pelotón. Prebiehala Druhá cyklojazda mestom Žilina, ktorú zorganizovalo nezávislé združenie Mulica v spolupráci s Cyklistickým spolkom Žilina. „Zúčastnilo sa jej 150 ľudí a jej cieľom bolo vyjadriť podporu bicyklu, ako ekologickému a rovnocennému dopravnému prostriedku v modernom meste,“ povedala Soňa Šestáková zo združenia Mulica. Združenie tak deklarovalo potrebu budovania bezpečných a atraktívnych cyklistických komunikácií. „Nenásilným spôsobom tak cyklisti dávali vodičom okolo prechádzajúcich či stojacich áut najavo svoju prítomnosť a apelovali, aby boli na cestách rešpektovaní ako rovnocenní partneri,“ dodala. Aktivisti chcú riešiť jeden z najnaliehavejších problémov v Žiline – dopravu.