Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Buď fit a zmeň svoje telo s nami!

Zväčšenie svalovej hmoty a rast fyzickej sily, to je cieľ mužov navštevujúcich posilňovňu. Popri svojom snažení však ignorujú spodnú časť tela, čo vedie k bolestiam kolien, bedrových kĺbov a krížov.

O čom snívajú muži....
Netrénované nohy musia „nosiť“ veľkú záťaž svalovej hmoty na trupe a rukách. Okrem toho muži zjedia veľké množstvo jedla a namiesto čistej svalovej hmoty sú získané kilogramy tvorené vodou a tukom. Ďalšou chybou je, že muži nevenujú dostatočnú pozornosť aerobným činnostiam, ktoré by mali byť pevnou súčasťou pravidelného tréningu. Ak je vaším cieľom rast čistej svalovej hmoty, riaďte sa radami vášho osobného trénera. Nechajte si vytvoriť váš individuálny tréningový program, jedálniček a suplementačný plán. Len dlhodobým intenzívnym silovým tréningom, aeróbnymi aktivitami a výberom kvalitnej stravy možno dosiahnuť mohutnú atletickú postavu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pomôžeme vám, ako na to:
BIELKOVINY - z 1g získame 4 kcal
Viete, prečo sú bielkoviny dôležité? Obezita je pritom len málokedy geneticky daná, väčšinou za ňu môže nadmerný prísun energie, nesprávne zloženie jedálnička a tiež nedostatok pohybu, ktorý je pre dnešných ľudí stále bežnejší. Príjem bielkovín je dôležitý. Ľudský organizmus nedokáže ukladať bielkoviny, preto ich musíme prijímať každý deň v potrave. U mužov sa odporúča denná dávka pri záťaži 1,5-2,5g bielkovín na 1 kg hmotnosti a u žien sa odporúča denná dávka 1-2g bielkovín na 1 kg hmotnosti. Rozlišujeme bielkoviny rastlinné a živočíšne a najkvalitnejšie bielkoviny obsahujú vajcia, mlieko, ryby a mäso. Vo vyváženej strave by rastlinné bielkoviny (obilniny, strukoviny) mali tvoriť 2/3 a živočíšne 1/3. S nedostatkom kvalitných bielkovín bojujú predovšetkým v rozvojových krajinách, v tradičnej českej strave s takmer každodenným príjmom mäsa hrozí skôr ich nadbytok, a to hlavne tých živočíšnych, ktoré zaťažujú obličky a pečeň.

SkryťVypnúť reklamu

Preto odborníci odporúčajú:
l1. Snažte sa do jedálneho lístka zaradiť koncentrované zdroje bielkovín, rozdeliť ich do 4-6 jedál.
l2. Naopak, vyberajte jedlá s menej koncentrovanými bielkovinami.
l3. Medzi živočíšnymi potravinami dávajte prednosť tým, ktoré neobsahujú mnoho nasýtených mastných kyselín a cholesterolu.
l4. Pozor! Pri vysokých teplotách (pečenie, vysmážanie, grilovanie) sa niektoré bielkoviny premieňajú na toxické látky
s karcinogénnym účinkom.

TUKY - z 1g získame 9 kcal
V nadmernom množstve podporujú nadváhu, obezitu a neskôr aj rozvoj srdcových ochorení, ale určité množstvo je pre život nepostrádateľné. Niektoré tuky musíme dodávať v potrave: esenciálne mastné kyseliny, ktoré si telo nedokáže vytvoriť samo obsahujú je vo väčšej miere rastlinné oleje a tuky, orechy a ryby. Rastlinné tuky obsahujú oproti živočíšnym viac „dobrých“ nenasýtených mastných kyselín. Za najlepší sa považuje olivový olej, ľanový a takisto repkový olej, ktoré sa svojím zložením podobajú. Aj rastlinné tuky sa vyrábajú práve z repkového oleja. Pomerne priaznivé je aj zloženie tuku z hydiny, ale hlavne rybí olej môže pomôcť v prevencii srdcovo - cievnych ochorení.

SkryťVypnúť reklamu

ALE POZOR!
l1. Na palmový a kokosový tuk, ktorý sa hojne používa pri výrobe napríklad sušienok. Tieto tuky obsahujú veľké množstvo nezdravých nasýtených mastných kyselín, podobne ako tuky živočíšne.
l2. Na skrytý tuk – v čokoláde, sušienkach, vysmážaných zemiačikoch, salámach,
v šľahačke a v tučných syroch.

SACHARIDY - z 1g získame 4 kcal
Tvoria najvýznamnejšiu časť stravy t. j. 55-65 % celkovej dennej energie. Dôležité je rozlišovať medzi tzv. „cukrami“ (jednoduchými sacharidmi) a komplexnými sacharidmi. Jednoduché sacharidy glukóza (hroznový cukor), fruktóza (ovocný cukor) a sacharóza (repný cukor) majú typickú sladkú chuť. Naopak komplexné sacharidy nemusia byť vôbec sladké. Hojne sú nachádzajú v obilninách, strukovinách a v zelenine. Sladká chuť dlho prevažuje nad ostatnými, preto musíme byť s jednoduchými sacharidmi veľmi opatrní. Sušienky, bonbóny, lízanky a sladené nápoje nielenže vedú k rozvoju zubného kazu, ale nemajú ani žiadnu výživovú hodnotu. Sú to „prázdne kalórie“, ktoré prinášajú energiu bez vitamínov a minerálov.

Preto skúste:
l1. Vylepšiť hodnotu sladkých pokrmov. Napríklad použitím celozrnnej múky, znížením dávky cukru, alebo prípravou tvarohových múčnikov namiesto krémových.
l2. Nepresladiť pokrmy a radšej využívať sladkú chuť ovocia a sladkastú chuť niektorej zeleniny (mrkva, paradajka), obilniny a strukoviny.

VLÁKNINA
Nie je to živina, telo ju nevstrebáva, ale jej úloha v organizme je veľmi dôležitá. Vláknina obsiahnutá v ovocí a v zelenine pomáha znižovať hladinu cholesterolu a vláknina v celozrnných potravinách podporuje správnu činnosť čriev a zabraňuje zápche.

VITAMÍNY A MINERÁLNE LÁTKY
Sú to látky, ktoré si telo nedokáže vytvoriť a pritom ich nevyhnutne potrebuje. Vitamíny sú okrem mnohých iných funkcií takisto dôležité pre správny rozvoj imunitného systému.
Pestrá strava, obsahujúca rôzne druhy ovocia, zeleniny, obilnín a mliečnych výrobkov
a je vhodne doplnená mäsom, vajciami a strukovinami, dodá dostatočné množstvo minerálov a vitamínov bez prepočtov.

FitMAX športová agentúra
Areál OSBD Tulská 33, Žilina
info: 0910 909 500, 0914 186 175,
e-mail: zitnik@fitmax.eu. Klikni na: www.fitmax.eu a dozvieš sa viac.
Ponúkame: Diagnostika - poradenstvo - konzultácie
cvičenie na odstránenie bolesti chrbta
cvičenie na problematické bruško
cvičenie pre ženy po pôrode
cvičenie seniorov a mládeže
redukčné programy
osobné trénovanie
vypracovanie tréningových plánov a jedálničkov na mieru
diagnostika a konzultácie
()

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 354
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 055
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 743
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 927
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 761
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 715
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 615
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 270

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Ohňostroj tvorivosti... 2022
  2. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  3. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  5. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  6. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  7. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  8. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 123
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 972
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 752
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 506
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 614
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 535
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 558
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 545
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Andrea a Ivan Harmanovci.

Požiar poškodil tisíce kníh.


4 h
Predseda predstavenstva klubu Vlci Žilina Rastislav Chovanec.

Žilina má ešte na súpiske miesta pre dvoch zahraničných hráčov.


8. feb

Sú vyškolení na vyhľadávanie a záchranu osôb v ruinách v mestskom prostredí.


a 1 ďalší 8. feb
Smútok žilinských hokejistov po záverečnom hvizde.

Žilinčania vyhrávali 46 minút najtesnejším rozdielom, no víťazstvo si nepostrážili.


8. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zákon zakazuje znečisťovať cesty.


8. feb

O incidente informovala mestská polícia Liptovského Hrádku.


7. feb

Zákazník od októbra čaká na preplatok od plynárov. Pošlú ho vraj o niekoľko dní.


22 h

Spúšťačom migrény môže byť čokoláda či plesnivý syr.


8. feb

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Ohňostroj tvorivosti... 2022
  2. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  3. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  5. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  6. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  7. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  8. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 123
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 972
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 752
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 506
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 614
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 535
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 558
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 545
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu