Po dokončení stavby mestu bezpochyby hrozí dopravný kolaps.
ŽILINA. „A to nielen v samotnom centre mesta. Naše štúdie, potvrdzujú, že doprava v meste sa môže len zhoršiť,“ vyjadril sa na tlačovej besede primátor Ivan Harman. Jeho slová potvrdil aj dekan Stavebnej fakulty ŽU Ján Čelko: „Stavba najvýraznejšie ovplyvní situáciu na Spanyolovej ulici a na križovatke s Veľkou okružnou.“ Investorom predložené riešenie, ktoré zakazuje odbočovať vľavo, problém presunie na bočné cesty a na križovatky a budú sa tvoriť dlhé kolóny. Ak sa tak stane, „mesto možno zakáže vjazd do centra, alebo rozšíri pešiu zónu. Ale bude to vyvolané touto stavbou,“ povedal predseda komisie výstavby mesta Žilina Dušan Maňák. Stavba je podľa neho v rozpore s územným plánom, rovnako ako hypermarkety v centre mesta. Predstaviteľom mesta oponuje hovorkyňa developera stavby Želmíra Rácová. Podľa nej ich projekt zahŕňa okrem týchto dvoch križovatiek, ešte ďalšie tri. „Nemôžeme však vyriešiť celú koncepciu dopravy v Žiline. Mestu sme ponúkli dodatočné investície do dopravy a bezplatného parkovania. Pre úspešnosť nákupného centra je bezproblémová doprava nutná, preto aj nám na jej riešení veľmi záleží,“ podotkla. Hovorkyňa dodala, že aj napriek sporom má spoločnosť snahu nájsť kompromisné riešenie. „Ponúkli sme zmenu fasády a ďalšie investície do dopravy a zelene. Táto investícia by predstavovala 40 mil. Sk. Okrem toho sme navrhli aj zvýšenie kapacít bezplatných parkovacích miest v Auparku z pôvodných 870 na vyše 1 200 za približne 50 mil. korún,“ dodala Rácová.