O nehode sme informovali v minulom čísle MY Žilinských novín. Na cestu popod Strečno sa skotúľal kameň a zasiahol český Renault Megane. V ňom cestovala na dovolenku rodina z Čiech. „Kameň o priemere asi 30 centimetrov sa odrazil od cesty do výšky čelného skla, ktorým preletel a zasiahol spolujazdca na ľavom zadnom sedadle,“ informovala nás Jana Balogová, hovorkyňa polície v Žiline. Iba dvadsaťročné dievča previezli v kritickom stave do žilinskej nemocnice a hospitalizovali ju na neurochirurgii. Pre rozsiahle poškodenie mozgu sa doktori rozhodli Lindu neoperovať. V stave klinickej smrti ju na žiadosť rodiny previezli vrtuľníkom do nemocnice v mieste jej bydliska. Na anesteziologicko-resuscitačnom oddelení nemocnice Strakonice nám vtedy povedali, že pacientku udržiavajú v kóme, ale bez nádeje na zlepšenie jej stavu. Šesť dní po nehode Linda zomrela. „Môžem potvrdiť, že sa tak stalo na priame následky tohto úrazu. V dobe, keď bola prevezená k nám, bol už mozog mŕtvy. Urobili sme kontrolné vyšetrenia, ktoré len potvrdili, že sa už zachrániť nedá. O všetkých krokoch bola upovedomená aj jej rodina,“ informoval nás Luboš Kvapil, podpredseda predstavenstva nemocnice Strakonice. Ďalej sme sa dozvedeli, že rodina zvažuje právne kroky. Týždeň pred nehodou došlo na nebezpečnej ceste do Martina k mohutným zosuvom horniny zo skalnej steny. Masy skál vtedy zablokovali dopravu, obete si nevyžiadali. Teraz zabíjal jeden kameň. Cestu spravuje Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) Žilina. Jej riaditeľ Ivan Hlavoň hovorí, že „kameň nepochádzal z pozemkov, ktoré patria IVSC, ale padol z výšky asi 80 metrov, zo zalesnených pozemkov, ktoré sú v súkromnom vlastníctve a patria do urbárskeho spoločenstva. Nás ako správcu cesty policajti k vyšetrovaniu neprizvali. Priamu zodpovednosť za tragédiu necítime, i keď sa to stalo na našej ceste. Z vlastnej iniciatívy som sa telefonicky spojil s rodinou dievčaťa a snažil som sa im situáciu vysvetliť,“ uviedol Hlavoň. Zodpovednosť by mali cestári pri takejto nehode iba v prípade, že by kameň ležal na ceste a oni by ho včas neodstránili. Nebezpečný úsek v dĺžke 5 kilometrov označuje iba dopravná značka Pozor padanie skál. Na mieste skalnej lavíny spevňujú svah oceľovou sieťou. Cestári chcú začas so sanáciou celej skalnej steny v rámci rekonštrukcie hlavnej cesty popod Strečno začiatkom budúceho roka. „Pred takýmito nepredvídanými javmi, bohužiaľ, ochrániť nevieme. To by museli byť oplotené cesty na celom území Slovenska,“ dodal Hlavoň. Prípad ďalej vyšetruje polícia a neposkytuje o ňom ďalšie informácie.