„Slovenská správa ciest zabezpečila okamžitý odvoz spadnutého kameňa z toho zvetraného brala. Vo štvrtok sme vykonali konečné čistenie vozovky, a dostupnými mechanizmami sa dočistilo aj bralo. Potom, ako dočasné riešenie, sme osadili betónové zvodidlá, pre prípad, že bude padanie pokračovať,“ informoval nás Marián Pikuliak zo Slovenskej správy ciest (SSC) v Žiline. Minulý štvrtok skončilo na ceste asi 30 ton skál a cesta popod hrad Strečno bola úplne uzavretá takmer hodinu. Kolóny dlhé 17 kilometrov siahali až do Žiliny a Martina. Podľa geotechnického posudku steny by už v úseku nemalo dôjsť k podobne rozsiahlemu zosuvu. Posudok tiež hovorí, že k rúcaniu skál dochádza následkom tektonického narušenia hornín, výkyvov počasia a vplyvov koreňov vegetácie. Cestári pripravujú návrh dopravného značenia a projekt stavebných sanačných úprav. Práce začnú v sobotu 21. júla. „Počas prvých piatich dní bude premávka obmedzená do jedného jazdného pruhu a bude riadená prenosnou svetelnou signalizáciou. Po vykonaní dočisťovacích prác a odstránení stromov, už len zúžime vozovku a sanačné práce budú trvať 2 – 3 týždne. Špecializovaná firma prekryje skalnú stenu oceľovou záchytnou sieťou, ktorú ukotví oceľovými tŕňmi. Následne vybuduje nad miestom zosuvu záchytný plot, ktorý bude zachytávať ďalšie uvoľnené skaly,“ dodal Pikuliak. Väčšina oddelených úlomkov mala veľkosť
do 30 centimetrov. Najväčšie bloky mali priemer aj pol metra. Počas niekoľkých zosuvov nedošlo k žiadnym zraneniam. Úprava úseku v havarijnom stave komplikuje veľká intenzita dopravy. „Je problém tam vykonávať hocijaké údržbové činnosti. Navyše sú vodiči agresívni a naši pracovníci sa dostávajú niekedy do konfliktných situácií,“ ukončil Pikuliak. Situáciu môže skomplikovať aj fakt, že lesy nad skalným bralom sú v súkromnom vlastníctve a cesta leží v chránenej oblasti.