Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Chce zvýšiť počet policajtov v uliciach

Od 1. mája šéfuje Mestskej polícii v Žiline (MP) 42-ročný Stanislav Kľučka. Do funkcie ho na základe výsledkov výberového konania vymenovalo mestské zastupiteľstvo.

(Zdroj: archív)

Výberové konanie sprevádzali pochybnosti. Opoziční poslanci upozorňovali na fakt, že meno nového náčelníka bolo známe už pred konkurzom.

Vaše vymenovanie do funkcie náčelníka MP sprevádzali pochybnosti. Vraj o ňom bolo rozhodnuté ešte predtým, ako zastupiteľstvo odvolalo z funkcie predchádzajúceho náčelníka Miloša Michelčíka. Bolo to tak?
O úmysle primátora mesta Žilina odvolať náčelníka MP som sa dozvedel až po predložení návrhu na jeho odvolanie do mestského zastupiteľstva. Niektorí ľudia však pravdepodobne využívajú služby jasnovidcov, alebo sa zaoberajú konšpiračnými teóriami, keď sú schopní poskytnúť informácie o skutočnostiach, ktoré sa ešte nestali.
Kedy ste sa prvýkrát stretli s primátorom Ivanom Harmanom? Odkedy sa poznáte?
S pánom primátorom Harmanom som sa prvýkrát stretol niekoľko dní po výberovom konaní, kedy som mu bol predstavený ako najúspešnejší kandidát konkurzu na náčelníka MP.
V Banskej Bystrici sa už vopred na verejnosti spomínalo meno nového náčelníka MP. Primátor povedal, že bývalý náčelník sa môže prihlásiť do konkurzu. Nakoniec ale boli podmienky výberového konania nastavené tak, že ich nespĺňal. Náčelníkom sa nakoniec stal človek, o ktorom sa už dopredu šuškalo. Nepripomína vám to niečo?
To, či bývalý náčelník MP spĺňal, alebo nespĺňal podmienky výberového konania neprislúcha hodnotiť mne, najmä ak si prihlášku do výberového konania vôbec nepodal.
Pred verejnosťou stáli policajti za Milošom Michelčíkom. Ako prijali vás?
Názor, že všetci policajti stoja za bývalým náčelníkom, bola len kulisa určitej skupiny, ktorej vyhovoval jeho spôsob riadenia. Skutočnosť je však taká, že väčšina policajtov bola dlhodobo nespokojná, najmä z dôvodu zvýhodňovania niektorých jednotlivcov a neriešenia problémov, na ktoré často poukazovali. Preto zmenu privítali, aj keď, samozrejme, s určitými obavami, čo je prirodzené.
Pracovali ste už niekedy predtým v mestskej polícii?
Podstatou práce MP je hliadková a obchádzková služba. Aj keď som priamo na MP doteraz nepracoval, jej obsah práce je takmer zhodný s hliadkovou a obchádzkovou službou obvodných oddelení Policajného zboru SR, kde som pôsobil viac rokov.
Prečo ste odišli zo služieb štátnej polície?
Najjednoduchšie by bolo odpovedať, že z osobných dôvodov. Samozrejme, že za mojím rozhodnutím odísť z policajného zboru sú konkrétne dôvody. Veľmi rád by som ich objasnil, ale ide o dosť rozsiahlu tému, ktorá si vyžaduje samostatný priestor.
Počas výberového konania ste pred komisiou obhajovali svoju koncepciu práce mestskej polície v Žiline. V čom budú spočívať podstatné zmeny oproti systému práce a riadenia, ktoré presadzoval predchádzajúci náčelník Miloš Michelčík?
Hlavnou a zásadnou zmenou je vytvorenie diametrálne odlišného systému riadenia a plánovania, ktorý umožní zvýšiť počet policajtov v uliciach mesta, na sídliskách, ako ja v prímestských častiach.
Hovoríte, že vaša stratégia je zameraná predovšetkým na zmenu organizačnej štruktúry, zvýšenie odbornej úrovne a profesionality, riadenie a výkon, využívanie bezpečnostných monitorovacích systémov a odmeňovanie policajtov. Čo to bude v praxi znamenať? Skúste to rozmeniť na drobné.
Jednou z najdôležitejších úloh, v rámci stratégie ďalšieho fungovania MP, je reorganizácia organizačnej štruktúry a vytvorenie podmienok k celkovej zmene systému riadenia a výkonu. Cieľom zmien je posilnenie bezprostredného výkonu, ako aj nájdenie optimálneho riešenia na úseku dopravy tak, aby povinnosti vyplývajúce pre Mesto Žilina zo zmluvy so Žilinskou parkovacou spoločnosťou, čo najmenej zaťažovali MP. V rámci zmeny organizačnej štruktúry dôjde k rozčleneniu mesta Žilina na služobné obvody, resp. okrsky, vytvoreniu oddelení pôsobiacich v príslušných obvodoch, vytvoreniu nového systému plánovania služieb podľa bezpečnostnej situácie, rizikových lokalít a času. Bude vytvorené jedno operačné stredisko riadiace všetky hliadky vykonávajúce svoju činnosť v meste, ako aj v prímestských častiach. Súčasťou zmien je aj vypracovanie nových kritérií hodnotenia práce a vytvorenie nového systému odmeňovania, ktorý bude vo väčšej miere zohľadňovať dosahovanie výsledkov a umožní motivovať všetkých policajtov. Do systému odmeňovania budú začlenené taktiež morálne ohodnotenia formou udelenia vyznamenania náčelníka MP. Zmeny sú nevyhnutné i vo vzťahoch medzi nadriadenými a podriadenými. Náčelník MP musí byť kolegom a spolupracovníkom pre všetkých policajtov. Rovnako bude kladený dôraz na vzťahy a prístup riadiacich k podriadeným. Nadriadený musí poznať svojich podriadených na pracovisku, aj v osobnom živote, musí vedieť komunikovať s podriadenými, riešiť ich pracovné problémy, ako aj pomôcť pri riešení osobných problémov a na základe poznatkov o podriadenom musí vedieť predchádzať situáciám poškodzujúcim záujmy MP, mesta i policajtov aj všeobecných a jazykových znalostí. Za účelom osvojenia si právnych noriem a interných právnych aktov potrebných pre výkon, bude vytvorený systém školení, ktorých sa bude musieť policajt zúčastniť minimálne jedenkrát do roka. Cieľom je aj podpora zvyšovania si všeobecného vzdelania a získanie jazykových vedomostí. Zlepšenie situácie na úseku dohľadu nad bezpečnosťou v meste si vyžaduje dôsledné odborné prehodnotenie doposiaľ používaného kamerového systému a prijatie opatrení na jeho komplexné dobudovanie. S budovaním kamerového systému úzko súvisí aj využívanie najnovších moderných technológií umožňujúcich monitoring služobných motorových vozidiel a hliadok na elektronickej mape. Zámerom je získať na vybudovanie uvedených monitorovacích zariadení finančné prostriedky z európskych fondov podporujúcich zamestnávanie osôb so zníženou pracovnou schopnosťou, ktoré by zabezpečovali ich obsluhu. Primátor a poslanci od nového náčelníka očakávajú predovšetkým lojalitu a najmä to, aby boli policajti bližšie pri ľuďoch, na sídliskách, jednoducho tam, kde ich je treba. Všetky uskutočňované kroky smerujú práve k tomuto cieľu.
V akom stave ste našli žilinskú mestskú políciu? Je policajtov dosť, alebo málo? Budete robiť nábor? Nie je predsa jednoduché, aby boli policajti na každom sídlisku a všade tam, kde ich je treba.
Ako som už spomenul, na MP sa množstvo problémov, na ktoré poukazovali samotní policajti, neriešilo. Najväčšie problémy súvisia práve so zameraním na riešenie priestupkov na úseku dopravy, aj keď táto činnosť je len jednou zo základných úloh mestskej polície. Riešením dopravných prostriedkov sa zaoberala podstatná časť policajtov v službe, čím sa znemožnilo plnenie ostatných úloh vyplývajúcich pre MP zo zákona o obecnej polícii. V prípade, že by takýto stav pretrvával naďalej, boli by počty policajtov tak, ako doteraz, nepostačujúce. Plánovanými zmenami však bude možné, pri zachovaní súčasného stavu policajtov, zabezpečiť policajné hliadky aj na sídliskách a prímestských častiach, kde sa doposiaľ dostali len sporadicky.
Aké ďalšie zmeny v polícii chystáte?
Postupné oboznamovanie sa so stavom na MP každodenne prináša nové poznatky a otvára ďalšie okruhy problémov, ktoré treba riešiť, a to aj zásadnými zmenami. Sú však dané priority, a preto je zbytočné hovoriť o ďalších zmenách, pokiaľ sme nesplnili to, čo sme si naplánovali.

Skryť Vypnúť reklamu


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 759
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 038
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 494
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 279
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 588
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 495
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 302
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 327
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 307
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 640
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Putovanie plagátmi Jana Rajlicha ml

Výstava bude prístupná verejnosti aj v novembri.

Pätnásťgólový Jakub Baranovič ťahá Hôrky za postupom

Hoci počas jesene strelil takmer polovicu gólov svojho mužstva, za ťahúňa sa nepovažuje. Vyzdvihuje snahu a bojovnosť svojich spoluhráčov a prezrádza, že v kabíne občas zaznie aj slovíčko postup.

Jakub Baranovič (OFK Hôrky).

Prímestské autobusy budú jazdiť v obmedzenom režime

V krajských autobusoch nezaznamenali ani jeden prípad nákazy COVID-19.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie na Covid-19 v liptovských mestách.

Už ste čítali?