Tvrdia totiž, že im prednosta stanice nariadil parkovanie áut na vzdialenom mieste, kde dochádza k ich vykrádaniam. Navyše sa vraj vedenie nezaoberá problémom s pokazeným bojlerom na ohrev teplej vody, a preto sa musia už viac ako mesiac umývať v studenej. „V stanici Žilina, časti Stará Harfa, sa vo veľkom kradla nafta. Prednosta stanice vydal nariadenie o zákaze parkovania pri hlavnej budove Novej Harfy, pričom v Starej Harfe sa parkuje veselo ďalej. Nebol by to až taký problém, keby na vzdialenejšom parkovisku nedošlo k viacerým pokusom o krádež vecí z auta a dokonca aj k rozbitiu okna na jednom z nich,“ napísali nespokojní zamestnanci na generálne riaditeľstvo železníc (GR ŽSR). Hovoria, že ak nariadenie porušia, prídu o prémie, alebo ich budú pokutovať pracovníci železničnej polície. Podľa ich tvrdenia sa vedenie nezaoberá ani pokazeným bojlerom na teplú vodu, a tak sa už mesiac umývajú v studenej. „Pri prosbe o nápravu nám bolo s úsmevom povedané, že najskôr tak o dva mesiace a dovtedy si máme vodu ohrievať na umývanie v hrncoch. A to sme v 21. sto-
ročí, kedy je doprava do práce autom, vyhradenie parkoviska pre zamestnancov a teplá voda bežnou vecou,“ píšu zamestnanci, ktorí sa s prosbou o pomoc obrátili aj na MY Žilinské noviny.
Podľa námestníka prednostu stanice pre krízové riadenie a ochranu Ľudovíta Farkaša, parkovanie vo vyhradených priestoroch ŽSR riešia „Pokyny pre povoľovanie vstupu, filmovanie a fotografovanie vo vyhradenom obvode“. Vydalo ich GR ŽSR a sú záväzné pre všetky železničné stanice. Na základe nich prednosta Adam Chmurčiak v roku 2006 vydal rozkaz, v ktorom boli určené miesta, kde môžu zamestnanci parkovať. Ním na to skutočne v stanici Nová Harfa vyhradil miesto nie priamo pri budove, ale o sto metrov ďalej. Mal na to vraj dva dôvody. „Cesta okolo Váhu, vedúca k budove v Novej harfe, nie je určenou prístupovou cestou do zamestnania. Je v zlom stave a v zime sa neudržiava. Druhým dôvodom boli vykrádania vozňových zásielok, pri ktorých v minulosti prichytili našich zamestnancov,“ hovorí Farkaš.
Zároveň tvrdí, že miesto, ktoré pre zamestnancov vybrali, je osvetlené reflektorom a navyše ho má stále na očiach pracovník na stavadle, kde je služba 24 hodín denne. „Každému, kto príde autom do zamestnania, sme umožnili parkovať. Nie sme však schopní vybudovať strážené parkoviská, kde by sme ľuďom zaručili, že sa im do auta nikto nevláme.“ dodal Farkaš.
Podľa našich informácií železničná polícia v Žiline nedostala ani jediný podnet na vlámanie do auta na tomto mieste. Prednosta stanice Adam Chmurčiak nám preto potvrdil, že bude aj naďalej vyžadovať dodržiavanie rozkazu o parkovaní na určených miestach a od železničnej polície vyžadovať, aby kontrolovala jeho dodržiavanie. „Nevidím dôvod meniť toto rozhodnutie,“ dodal prednosta.
Podľa námestníka Jána Košúta nahlásili poruchu bojlera hneď ráno 15. marca správcovi budov železničnej infraštruktúry, ktorý ihneď odoslal objednávku na schválenie oblastnému riaditeľovi. „Odpovedali nám, že takýto 1 000-litrový bojler na sklade nemajú a musia ho dať vyrobiť. Vzniknutá situácia nás trápi. Osobne plne chápem ľudí, že sú nespokojní s tým, že sa musia umývať v studenej vode. Robili sme však všetko, čo bolo v našich silách. Máme prísľub, že do konca týždňa bude bojler namontovaný a zamestnanci budú mať opäť teplú vodu,“ ubezpečil Ján Košút.
Podľa našich informácií podnet od zamestnancov zaevidovali aj na Oblastnom riaditeľstve ŽSR v Trnave a od prednostu Adama Chmurčiaka si do 20. apríla vyžiadali zaslanie stanoviska.