Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Dostal oznámenie o výhre, ale vraj nič nevyhral

Žilinčan Július Gíret je roztrpčený. Zo zásielkového obchodu istej českej firmy totiž už niekoľkokrát obdržal oznámenie, že sa stal výhercom šeku na nákup tovaru...

Július Gíret dostal oznámenie, že vyhráva v hre o šek v hodnote 325-tisíc korún. Myslel si teda, že vyhral samotný šek. Podľa vlastných slov však nevyhral nič.Július Gíret dostal oznámenie, že vyhráva v hre o šek v hodnote 325-tisíc korún. Myslel si teda, že vyhral samotný šek. Podľa vlastných slov však nevyhral nič. (Zdroj: autor)

Žilinčan Július Gíret je roztrpčený. Zo zásielkového obchodu istej českej firmy totiž už niekoľkokrát obdržal oznámenie, že sa stal výhercom šeku na nákup tovaru z ich firemných katalógov v hodnote 325-tisíc korún. Ešte ani raz sa však naplnenia údajnej výhry nedočkal. „Správanie tohto obchodu sa mi nezdá správne. Myslím si, že lákajú zákazníkov formou ponúkaných výhod, ktoré, žiaľ, nehodlajú plniť,“ myslí si.

Zákazník hovorí, že prvýkrát dostal od firmy oznámenie, že sa stal výhercom v marci minulého roku. Takzvané oficiálne oznámenie pre výhercu obsahovalo aj takúto správu: „Vážený pán Július Gíret vyhráva vo veľkej hre o šek v hodnote 325-tisíc korún.“ Pod vysvetlivkami si mohol maličkým písmom prečítať, že ide o šek na nákup tovaru z katalógov, viď pravidlá hry. Na oznámení je tiež uvedené, že podmienkou pre odovzdanie ceny je včasná odpoveď v súlade s pravidlami hry a tiež, že „losovanie sa konalo pod dohľadom notára.“ Z takéhoto oznámenia Július Gíret jasne nadobudol dojem, že sa stal skutočným výhercom ceny. Veď mu to jasne oznámili a nemal teda dôvod pochybovať. „Poslal som im naspäť objednávku, čím som naplnil podmienky pre odovzdanie ceny. Zároveň som ich doporučeným listom požiadal o vysvetlenie, akým spôsobom si môžem cenu vybrať. Do dnešného dňa som sa odpovede nedočkal,“ prezradil. Paradoxom je, že v tomto roku dostal podobné oznámenie znova a dokonca dvakrát. „Vzhľadom na to, že som si medzitým objednával tovar na základe ich dvojmo zasielaných ponúk, bolo mi pridelené aj druhé zákaznícke číslo. Na obe čísla mi prišlo oznámenie, že som vyhral jedinú prvú cenu. Pripadá mi to z ich strany ako zavádzanie a neseriózne konanie. Nikde totiž nie je stanovený spôsob čerpania výhry. Na list mi neodpovedali a v telefonickom rozhovore som sa nedozvedel nič, hoci by som rád vedel, ako to vlastne je. Vôbec mi nejde o to, aby som vyhrával. Chcem sa však dozvedieť pravdu a bol by som rád, keby sa takéhoto konania v budúcnosti nedočkali aj ďalší zákazníci,“ povedal Július. My Žilinské noviny sa snažili získať informácie priamo vo firme. Na čísle, ktoré podľa internetovej stránky je určené pre informácie, sme sa snažili zistiť oficiálne stanovisko spoločnosti. Operátorka Jana Lamberská nás neprepojila na nijakého vedúceho, ale oficiálne stanovisko nám poskytla sama. „Július Gíret dostal oznámenie, že vyhráva vo veľkej hre o šek, ale nie je tam napísané, že vyhráva šek,“ povedala. Podľa jej slov by takúto informáciu obdržal doporučenou poštou. Jana Lamberská ďalej tvrdí, že podobné oznámenia dostali viacerí vybraní klienti a slúžia ako určitá reklamná kampaň. „Je to pre nich informácia, že takáto hra sa uskutoční, dostanú o nej informácie a podrobné pravidlá hry,“ upresnila. Súčasťou oznámenia, ktoré pán Július obdržal, sú aj pravidlá hry. V nich je uvedené aj to, že každý, kto sa do hry prihlási, získa cenu pre každého v hodnote 65 korún. Z nich vyplýva aj to, že účasť v hre nie je podmienená objednávkou alebo kúpou tovaru od danej firmy a tiež to, že výhercom budú ich ceny odovzdané osobne v deň a na mieste, ktoré im firma písomne oznámi, prípadne budú zaslané doporučene na adresu výhercov. O stanovisko sme požiadali Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI). Podľa Heleny Homolovej z komunikačného odboru však prezentácia a reklama hier, ktoré nie sú podmienené kúpou veci, sa neriadia zákonom o reklame. Potvrdila však, že o podobných prípadoch sú od občanov informovaní. „Vo veci však nie sme kompetentní konať. Je na rozhodnutí občana, či na takéto výzvy bude reagovať, alebo nie. Ide totiž o hru,“ dodala.

Skryť Vypnúť reklamu


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 855
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 161
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 410
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 368
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 890
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 618
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 582
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 438
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 412
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 357
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus: Odberné miesta v Žiline (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Žiline.

Antigénové testovanie na koronavírus SARS-CoV-2.

Menovec slovenskej národnej legendy chce s Bytčou skončiť do šiesteho miesta

Futbalistom mesta s viac ako jedenásťtisíc obyvateľmi jesenná časť absolútne nevyšla.

Mužstvo MFK Bytča pred začiatkom súťažného ročníka 2020/2021. Kapitán Juraj Jánošík v hornom rade druhý zľava.

Koronavírus: Odberné miesta v Bytči (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Bytči.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

Už ste čítali?