Dnes na návšteve v SZSŠ v Žiline

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.

Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline.Vladimír Hrivnák,asistent riaditeky SZSŠ v Žiline. (Zdroj: autorka)

Chceme poskytovať kvalitné vzdelanie
Súkromná združená stredná škola (SZSŠ) podnikania so sídlom v Dolnom Kubíne píše svoju históriu v Žiline ešte len krátko.
Svoje pracovisko tu otvorila v roku 2002 a prvých žiakov privítala v školskom roku 2003/2004.
Žilinskú pobočku SZSŠ nám bližšie predstavil asistent riaditeľky Vladimír Hrivnák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké je zameranie vašej strednej školy?
Naša škola v Žiline sa špecializuje len na jeden odbor, ktorým je škola podnikania. Je to odbor, o ktorý je v súčasnosti veľký záujem, pretože môže absolventa pripraviť na prax podnikateľa, živnostníka, ale hlavne na ďalšie štúdium na vysokej škole. Škola podnikania je mladý odbor a podľa našich predstáv má byť alternatívou pre obchodné akadémie. Rozdiel s týmto typom škôl spočíva v tom, že škola podnikania je gymnaziálnou s rozšíreným vyučovaním odborných, predovšetkým ekonomických predmetov. Hlavnou náplňou výuky je všeobecné vzdelávanie s bohatým výberom voliteľných predmetov od druhého ročníka. Tým vieme naplniť akýkoľvek smer, ktorý by si študent vybral. Naši žiaci si môžu vybrať predmety úzko špecializované, ale môžu zostať i pri klasickej výuke všeobecných vedomostí a pripraviť sa tak na vysokoškolské štúdium. Pre porovnanie, ak sa na gymnáziu učí päť hodín matematiky, tak je to aj u nás. Význam je veľmi jednoduchý. Ak má študent zvládnuť rovnaké učivo za päť hodín alebo za dve hodiny, je v tom zásadný rozdiel.
Robia sa u vás prijímacie pohovory?
Na našej škole sa nerobia klasické prijímacie pohovory, ako ich poznáte z iných škôl. U nás sa robí všeobecno-vzdelávací test, ktorý sa skladá zo sto otázok. Tieto otázky sú prierezom ôsmeho a deviateho ročníka základnej školy. Nie je zameraný na poučky a definície, výpočet príkladov. Ide o formu otázok, na základe ktorých vieme zistiť, či vie žiak narábať s informáciami a či ich vie používať. My nekladieme dôraz ani na monitor, lebo ten nám neposkytuje podklady, do akej miery vie žiak svoje vedomosti používať. Žiaci, ktorí sa k nám dostanú, sú veľmi dobrí a známky, ktorými boli hodnotení na základnej škole, nemajú až takú váhu, pretože mnohokrát má žiak širšie vedomosti, ako je hodnotený a naopak. Naša škola je náročná, štúdium je prísnejšie, ale nestretli sme sa s tým, že žiaci nechcú chodiť do školy, lebo majú veľa učenia. Snažíme sa dosiahnuť, aby bola výkonná celá trieda. Keď sa rodič a dieťa rozhodnú pre štúdium u nás, vedia presne, aké sú u nás nároky.
Ako prebieha organizácia výuky na škole?
Štúdium je organizované veľmi individuálnou formou, počet žiakov v triede nepresahuje dvadsať. Ide o štvorročné maturitné štúdium. V budúcom školskom roku chceme otvoriť dve triedy a do budúcnosti uvažujeme aj s treťou triedou. Na našej škole, ako jedinej v žilinskom kraji, sa nosia rovnošaty. Máme s tým veľmi dobré skúsenosti. Rovnošaty okrem zmazania sociálnych rozdielov pre našich študentov znamenajú, že sa naučia vystupovať v oblečení, ktorým sa odlišujú od svojho okolia nielen voči iným žiakom, ale všeobecne. Spätnou väzbou sú reakcie okolia, ktoré našich žiakov ľahko identifikuje, prijíma ich na určitej úrovni a má od nich isté očakávania v pozitívnom zmysle slova. Na začiatku školského roku každý študent dostane rovnošatu a základnú sadu školských pomôcok, ktoré by žiakovi mali stačiť na jeden školský rok. Samozrejme, v prípade potreby je možné náhradné diely a pomôcky doobjednať. Základná sada obsahuje zošity i papiere, takže študent nepotrebuje už nič iné, iba chodiť do školy.
V čom je odlišné štúdium na vašej škole?
Projektové vyučovanie je súčasťou konvenčnej výuky. Bolo zavedené, aby sa študenti naučili pracovať s informáciami. Žiak si na začiatku každého štvrťroku alebo polroku vyberie tému svojej projektovej práce, ku ktorej zozbiera informácie, analyzuje ich a vyhodnotí pomocou vedomostí nazbieraných počas vyučovania. Celú prácu na projekte konzultuje so svojím vedúcim. Potom každý študent prezentuje svoje výsledné dielo pred spolužiakmi. Raz za polrok sa stretnú vybraní zástupcovia z každej pobočky našej školy a prezentujú výsledok svojej práce aj pred nimi. Okrem toho na našej škole máme zavedenú elektronickú žiacku knižku. Rodičia sa ľahko dozvedia nielen o známkach, ale aj o výkonnosti svojich detí a o tom, ako pracujú počas celého školského roka.
Zapájate sa do projektov, organizujete iné aktivity?
Všetci žiaci sa zapájajú do rôznych projektov, súťaží a olympiád. Zapojili sme sa do projektov Otvorená škola, Zelená škola. Na každom predmete sa vyučujúci so svojimi žiakmi zapájajú do projektov, ktoré práve v tej oblasti prebiehajú. Organizujeme plavecké a lyžiarske výcviky, ktoré sa takisto nesú v duchu individuálneho prístupu. Jeden inštruktor sa stará o šesť až osem študentov. Škole bol schválený projekt z Európskeho sociálneho fondu vo výške 7,15 milióna korún. Získané peňažné prostriedky sa použili na nákup nového školského zariadenia. Vo všetkých triedach sme vymenili lavice a stoličky. Žiaci sedia počas vyučovania na pohodlnejších čalúnených stoličkách a klasické lavice sa nahradili pevnejšími stolmi so širšou pracovnou doskou. V tomto smere sa snažíme vytvárať príjemné prostredie pre prácu žiakov i učiteľov, aby dosahovali čo najlepšie výsledky. Podporujeme spoluprácu škola – rodičia, čo sa nám veľmi osvedčilo. Rodičia nám aktívne pomáhajú.
Možnosti mimoškolských aktivít, cudzích jazykov?
Upustili sme od mimoškolských aktivít a krúžkových činností v klasickej podobe a prešli sme na vzdelávacie kurzy. Ide o upravenú krúžkovú činnosť s iným rozsahom. Často sa stávalo, že žiak sa chcel najskôr venovať jednému záujmu, počase chcel prejsť na iný. Preto sme prišli s myšlienkou kurzov, ktoré trvajú mesiac alebo dva, študenti sa ich zúčastňujú mimo vyučovania a po ich absolvovaní získavajú diplom. Kurzy sú podľa zamerania vytvárané tak, aby korešpondovali so súčasne preberaným školským učivom. Takže vedú rozvoju a rozširovaniu vedomostí získaných na vyučovaní. Štúdium cudzích jazykov je zamerané hlavne na angličtinu, ktorá je pre štúdium ekonomických vied a prácu v tejto oblasti veľmi dôležitá. Potom je to nemčina, študenti si môžu zvoliť francúzštinu alebo ruštinu, ale sme schopní zabezpečiť akýkoľvek jazyk, pokiaľ bude dostatočný záujem zo strany žiakov. Povinne majú študenti dva jazyky.
Na aké štúdium môžu absolventi nadviazať?
Pre našich študentov odboru škola podnikania existuje možnosť pokračovať vo vysokoškolskom štúdiu v odbore toho istého zamerania. Teda obrovskou výhodou je, že štúdium priamo nadväzuje na tento odbor a absolventi nemusia robiť prijímacie pohovory. Ďalšou možnosťou je získanie certifikátu KROS. Kto úspešne zmaturuje v jednom z dvoch softvérových systémoch tejto spoločnosti, môže získať certifikát, ktorý garantuje, že študent rozumie týmto programom. Výhodou je, že absolvent, ktorý sa uchádza o zamestnanie a nechce pokračovať v ďalšom štúdiu, má okrem stredoškolského vzdelania ďalšiu zručnosť, ktorá zvyšuje jeho kvalifikáciu na trhu práce. A to je aj jeden z dvoch cieľov našej školy v politike kvality. Prvým je pripraviť žiaka na vysokoškolské štúdium a druhým rozšíriť možnosti pre uplatnenie sa na trhu práce.
Vaša škola a jej vízie do budúcnosti?
Vývoj by mal byť priaznivý a pozitívny. Záujem o našu školu rastie. Poukazuje na to aj fakt, že stúpa počet prihlásených uchádzačov. Minulý rok sa hlásilo desaťnásobne viac uchádzačov ako v prvom školskom roku. Samozrejme, predpokladáme, že sa hladina záujemcov ustáli na určitom počte, ale pre nás je to veľmi pozitívna informácia, pretože môžeme zabezpečiť vysokú kvalitu vzdelanosti našich absolventov. Spolupracujeme na projektoch s inými školami a na projektoch Európskeho sociálneho partnerstva. Začali sme spoluprácu s partnerskými školami v zahraničí, v Nemecku a Čechách, s ktorými budeme organizovať výmenné študijné programy, v rámci ktorých sa študenti budú zúčastňovať vyučovacieho procesu v inej škole. Do budúcnosti chceme zostať strednou školou, ktorá ponúka štandardné kvalitné vzdelanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 987
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 563
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 489
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 447
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 808
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 731
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
  1. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  2. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  3. Eva Bachletová: Pre mamy
  4. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  5. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  6. Štefan Šturdzík: Pán Bartoška !!
  7. Martin Eštočák: Komentáre k petícii o MHD v Prešove: Ľudia hovoria jasne
  8. Patrik Benčík: Denník advokáta ŠPZ ADVOKÁT 2.0: Nie je ešpézetka ADVOKAT ako ADV0KAT
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 487
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 935
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 558
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 810
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 029
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 098
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 042
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 917
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  2. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  3. Eva Bachletová: Pre mamy
  4. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  5. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  6. Štefan Šturdzík: Pán Bartoška !!
  7. Martin Eštočák: Komentáre k petícii o MHD v Prešove: Ľudia hovoria jasne
  8. Patrik Benčík: Denník advokáta ŠPZ ADVOKÁT 2.0: Nie je ešpézetka ADVOKAT ako ADV0KAT
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 487
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 935
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 558
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 810
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 029
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 098
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 042
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 917
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu