Stal sa ním 36-ročný Martin Pavelek. Jeho prvou úlohou je pripraviť organizačnú štruktúru a pracovnú náplň oddelenia útvaru hlavného architekta (ÚHA), ktoré bude fungovať ako súčasť Mestského úradu v Žiline. „Zriadenie útvaru hlavného architekta by malo znamenať koncepčnosť v urbanistickom riešení rozvoja Žiliny, ktorá doteraz absentovala. Prioritnou úlohou hlavného architekta v tomto období bude príprava nového územného plánu tak, aby mohol byť schválený,“ skonštatoval primátor Žiliny Ivan Harman. Dodal, že do pol roka sa uskutoční riadne výberové konanie na funkciu hlavného architekta. Žilinský primátor pripustil aj možnosť vytvorenia samostatného ÚHA, čo však bude súvisieť s celkovou zmenou organizačnej štruktúry, ktorú pripravujú predstavitelia mesta Žilina ku koncu tohto roka na základe výsledkov procesného auditu. ÚHA zrušilo v roku 2001 žilinské mestské zastupiteľstvo a jeho kompetencie prevzalo od 1. novembra 2001 novovytvorené oddelenie životného prostredia, územného plánu a architektúry. Podľa vtedajšieho primátora Žiliny Jána Slotu súviselo zrušenie s prechodom kompetencií na samosprávu a pripravovanou reorganizáciou fungovania mestského úradu. „Na okresných, alebo krajských úradoch bola vždy problematika ÚHA zastrešovaná životným prostredím. Z tohto dôvodu som dal tento návrh, pretože životné prostredie, územný plán a architektúra veľmi úzko súvisia,“ skonštatoval v roku 2001 Slota. Vtedajší riaditeľ ÚHA Ján Burian označil za jednoznačný dôvod zrušenia tejto inštitúcie politický revanš. „Odmietol som vstúpiť do nejakej novej strany kvôli politickým ambíciám poslancov, ktorí zrejme nemali šancu dostať sa na kandidátku do VÚC. Zostal som v strane, v ktorej som jedenásť rokov. Takže toto je odplata za to, že som poslušne neprešiel aj s ostatnými do košiara pána Slotu,“ uviedol Burian.
Zrušenie inštitúcie, ktorá v Žiline fungovala od roku 1988 a bola primerane vybudovaná aj personálne, považoval Burian za ťažko pochopiteľné. Poukazoval pri tom na tendenciu ÚHA v iných mestách skôr vytvárať. „Myslím si, že v systéme samosprávy majú opodstatnenie. Je niečo iné, ak vo veciach riešenia koncepcie výstavby mesta funguje takáto inštitúcia na čele s riaditeľom, alebo je to len oddelenie s vedúcim podriadeným prednostovi, zástupcovi prednostu a primátorovi,“ povedal v roku 2001 Burian.