Pre poruchu vo vodoinštalácii im totiž takmer vytopilo byty. Navyše majú ťažké srdce na správcu bytov, firmu Kysuca. Tečúcu vodu totiž nahlásili ráno. Pomoci sa však dočkali až neskoro popoludní. Nechápu, ako je to možné.
Ako prvé objavila vodu v byte Lenka, ktorá s rodinou obýva byt na druhom poschodí. „Ráno som počula v stupačke kvapkať vodu. Pozrela som sa a zistila som, že voda tam šumí a vyteká von. Jedna rúra bola úplne mokrá,“ hovorí.
Na to, že niečo nie je v poriadku, sa najskôr pokúsila upozorniť susedov bývajúcich nad nimi. Nikto však nebol doma. Vzápätí volala manželovi, aby prišiel odstaviť prívod vody a upozornila domovníčku.
„O pol desiatej ráno som volala na havarijnú službu firmy Kysuca a ohlásila som haváriu vody. Keď nechodili ani o pol jednej popoludní, volala som znova. Nakoniec prišli o pol štvrtej a hodinu na to mi prišli oznámiť, čo zistili,“ povedala domovníčka, pani Zuzana. Počas celého dňa tak boli obyvatelia bytovky bez vody. Navyše obyvatelia hovoria, že sa podobný prípad nestal po prvýkrát.
Chybu vraj našli na štvrtom poschodí. V potrubí bola dierka a voda odtiaľ tiekla až do pivnice. Lenka ale nerozumie tomu, prečo im to tak dlho trvalo. „V našom byte napríklad tiekla voda do predlžovačky, celá stupačka s potrubiami bola zatečená a voda sa rozlievala aj po zemi,“ dodala. Neviem, čo by sa stalo, keby som náhodou nebola doma a na prípad neupozornila. Rovnako nechápem, prečo neprišli hneď, keď sme ich volali.
Podľa Ondreja Chládeka, konateľa spoločnosti Kysuca, vlastníci sa so sťažnosťou musia predovšetkým obrátiť na správcu. Tvrdí však, že firma Kysuca, vlastne urobila nadštandardnú službu tým, že poruchu na potrubí studenej vody prišla odstrániť. „Havarijnú službu totiž máme len na dodávku tepla a teplej úžitkovej vody,“ uviedol. Inak sa pre médiá nechcel vyjadriť.
Lenka ale s tvrdením správcu nesúhlasí. Tvrdí totiž, že keď haváriu nahlasovali, neboli si istí, či išlo o teplú alebo studenú vodu. Takto to oznámili aj na havarijnú službu a kvôli tomu v celom dome odstavili oba prívody vody. Myslí si teda, že správca bytov mal po nahlásení havárie prísť poruchu bezodkladne odstrániť. Navyše podľa zmluvy o výkone správy, ktorú vlastníci bytov podpísali s firmou Kysuca, má správca v rámci vykonávania správy spoločných častí a spoločných zariadení domu „zabezpečovať odstraňovanie havárií za účelom odvrátenia bezprostredne hroziaceho nebezpečenstva, vzniku škody, prípadne jej nárastu“.
Čarovná Špajza
Nám. Matice slovenskej 4262/22
Dubnica nad Váhom