„Všetko záleží od dostatku finančných prostriedkov. My sme kapacitne pripravení tak, že v Žiline môžeme zvládnuť zimnú údržbu na vysokej úrovni,“ tvrdí generálny riaditeľ ŽK Eduard Hulín. Ich firma robí kompletnú údržbu miestnych komunikácií a chodníkov, ktoré patria mestu, je to spolu asi 240 km. „Máme dostatok posypového materiálu, ľudí i mechanizmov. Tie sú pri zimnej údržbe najdôležitejšie,“ vysvetľuje Eduard Hulín. Tento rok ich vozový park doplnili dva nové sypače. Jeden špeciálny traktor hlavne do vyššie položených oblastí, ako je Zábudnie, Zástranie, Žilinská Lehota či Budatín v hornej časti, kde sú úzke ulice a prudké stúpania. A treba si uvedomiť, že napríklad v Zádubní napadne za zimu o 50 cm snehu viac ako dole v meste. Majú aj novú fínsku frézu na ľad a na ceste je malý švajčiarsky sypač, špeciálne do Starého mesta a na chodníky. „Zimná údržba nie je nekonečná. Sú na ňu vyčlenené len určité finančné prostriedky. Keby sme chceli mať všetko na sto percent, bolo by tých peňazí treba oveľa viac. Najdôležitejšie je, aby bola zabezpečená zjazdnosť pre vozidlá a schodnosť pre ľudí. Všetci si musia uvedomiť, že je zimné obdobie a nikdy to nebude také ako v lete,“ dodáva Eduard Hulín. ŽK majú na zimu vypracovaný operačný plán, ktorý stanovuje, v akom poradí sa budú komunikácie čistiť a vraj sa im ešte nestalo, že by termíny nedodržali.