Zahusťovanie však zdá sa, neobíde ani centrum mesta. Garážový dom vyrástol na Hurbanovej ulici a druhý, pravdepodobne patriaci blízkemu hotelu, stavajú na Pivovarskej. „Kto nevidel povestné vojenské bunkre v českom pohraničí, vybudované pred druhou svetovou vojnou, môže vidieť v súčasnosti ich podobu v centre Žiliny na Hurbanovej ulici a na Pivovarskej ulici,“ hovorí rozhorčený Matej Kobzík, ktorého byt delí od stávajúcich garáží iba úzka Pivovarská ulica.
„Výstavba veľkokapacitných garáží a parkovísk v najužšom centre Žiliny znamená nielen poriadnu facku historickej časti mesta, ale aj devastáciu životného prostredia. Pokiaľ v iných mestách na Slovensku je tendencia vytláčať dopravu z centra a budovať záchytné parkoviská na okrajoch mesta, v Žiline sa robí pravý opak. Doprava v centre Žiliny sa blíži ku kolapsu a veľkokapacitné garáže tento proces len urýchlia,“ hovorí žilinský dôchodca.
Mateja Kobzíka a jeho susedov rozhorčilo to, že im rovno oproti bytovke, len pár metrov od okien na Pivovarskej ulici, stavajú garážový dom. „Vadí mi predovšetkým to, že nám zobrali svetlo a slnko. Je to úzka cesta, bez chodníkov a tesne na jej okraji, rovno oproti nášmu domu, postavili garážový dom. Nikoho sa nič nepýtali. Boli sme sa informovať aj na mestskom úrade. Tam nám povedali, že nie sme bezprostrední susedia, pretože bývame naproti cez cestu, a tak výstavbu nemôžeme pripomienkovať,“ dodal M. Kobzík, ktorý býva len asi 5 metrov cez cestu od garáží.
Obyvatelia sa sťažovali, že v úzkej uličke vyrastú veľkokapacitné garáže a už aj v súčasnosti je tam problém s dopravou. „Chodia po nej ženy s kočíkmi, s nákupmi a teraz tam budú veľkogaráže. Bola tam škôlka a teraz je tam hotel s garážami. Cez cestu sme mali park a teraz tam budú garáže, autá, smrad a hluk,“ nestačia sa diviť.
Podľa vyjadrenia pracovníkov Spoločného stavebného úradu v Žiline bolo vydané stavebné povolenie na stavebné úpravy, nadstavbu a prístavbu jestvujúceho objektu – Hotel Čepiec. Hovorca Mestského úradu v Žiline Ján Štofko povedal, že v rámci stavby sú navrhnuté aj podzemné garáže, na povrchu ukončené oplotením pozemku investora. „K stavbe dali svoje kladné stanoviská všetky zainteresované orgány a organizácie, ktoré posudzujú vplyv stavby na životné prostredie a okolie stavby. Stavebný úrad pri povoľovaní stavby postupoval v zmysle príslušných ustanovení stavebného zákona,“ uviedol Štofko. Prečo ale stavebný úrad nezobral do úvahy aj pripomienky vlastníkov okolitých bytov, nám hovorca nevysvetlil.