Po úspechoch na pretekoch ukončenie činnosti

Pretekár Jaromír Maslančík (na snímke) sa niekoľko rokov venoval jazdeniu na motokárach, dosiahol aj viac výrazných úspechov.

Prednedávnom sa však rozhodol predčasne ukončiť túto činnosť kvôli financiám. Svoje rozhodnutie nepovažuje za úplne definitívne. Časom, ak to bude možné, by sa chcel k tomuto športu vrátiť.


Ako ste sa dostali k motokáram?
Dostal som sa k tomu pred tromi rokmi prostredníctvom motokárovej haly v Lietavskej Lúčke. Tak nejako sme to dali s otcom dokopy, najprv sme chceli motokáru len „pozliepať“, nakoniec sme kúpili celú „káru“. Začali sme pomaly na Moravskom pohári, na svojich prvých pretekoch som skončil druhý, čo bolo celkom dobré.
Motivácia teda bola, ako to išlo ďalej?
Ďalšiu sezónu sme začali naplno, chceli sme odjazdiť všetky preteky Moravského pohára, čo sa aj stalo, celkovo som skončil druhý. Mali sme rovnaký počet bodov s prvým, len on mal lepšie umiestenia. Minulý rok som okrem spomínaného Moravského pohára jazdil aj Majstrovstvá Slovenska, boli sme aj na pretekoch v Rakúsku, čiže sme mali dosť nabitý program. Najväčší úspech bol asi na Majstrovstvách Slovenska, kde som sa trikrát umiestnil na treťom mieste, medzi elitou jazdcov. Minulý rok koncom decembra sme boli na zimných pretekoch v Českej Lípe, boli to vytrvalostné preteky na ľade, trojhodinovka. Bolo tam 33 po-
sádok z celého Česka, aj tí najlepší. My sme sa umiestnili na celkovom štvrtom mieste, čo tiež nie je zlé. Tento rok som odjazdil len dvoje pretky a potom som to zrušil.
Rozhodli ste sa ukončiť kariéru?
Finančne je to veľmi náročné. Začínal som na obsahu motora 100 cm kubických, čo je po 125 cm3 druhá najsilnejšia trieda. Je asi najnáročnejšia na peniaze, lebo motor je bezspojkový a je tam veľká pravdepodobnosť, že sa zadrie. Oprava stojí okolo 5-tisíc korún. Sada pneumatík stojí okolo 4-tisíc korún, na vodu 5-tisíc a vydrží tak 300 km, potom ich treba meniť. Takisto sú rôzne druhy gúm podľa tvrdosti materiálu, sú medzi nimi značné rozdiely, dá sa aj ušetriť. Motokára je celkovo finančne náročná, nový podvozok stojí okolo stotisíc, podľa toho, aký je. To isté platí aj o motore, ten stojí okolo 50-tisíc.
Majú na to bežní slovenskí jazdci?
Jazdci na Slovensku sa dajú rozdeliť na tých, ktorí sa snažia a nie sú na tom finančne najlepšie. Snažia sa „pozliepať“ nejaké peniaze a zajazdiť čo najlepšie aj s tým, čo majú. Sem som patril aj ja. Potom sú tí, ktorí majú rozpočet na sezónu, povedzme, dva milióny, čo je tak akurát. Tí majú aj veľkú pravdepodobnosť, že sa aj niekam dostanú, napríklad Lukáš Jasenský.
Ako to vyzerá v Žiline?
V Žiline jazdí Michal Balaj Majstrovstvá Slovenska, najsilnejšiu triedu 125 cm kubických. Minulý rok bol vicemajster, tento rok sa bude snažiť byť majstrom. Jazdí aj na európskych pretekoch. Sú tu aj iní nádejní jazdci, ale chýbajú financie a bez nich to v tomto športe jednoducho nejde. Jazdec môže mať aj zlaté ruky, ale keď nemá peniaze, tak nemá šancu. Slabý jazdec, ktorý má peniaze sa môže dostať do stredu, aj vyššie. Ja som si skúsil, čo to je a rozhodol som sa ukončiť to. Po finančnej stránke som v tom nevidel budúcnosť. Ako zábava to bolo veľmi drahé. V budúcnosti by som to videl reálne, ak by som sa uplatnil a mal by som dobrý príjem, ale to je všetko vo hviezdach.
V súčasnosti si robíte vodičský preukaz. Dajú sa v autoškole využiť skúsenosti, ktoré ste získali pri jazdení na motokárach?
Určite mám skúsenosti, ktoré sa dajú v autoškole využiť. Motokáry sú náročné na ruky, nie je tam žiadny posilovač riadenia, treba mať silu v rukách a prax. Najsilnejšie motokáry majú zrýchlenie väčšie, ako Formula 1. Z nula na sto za dve sekundy. Je tam veľké preťaženie, ktoré robí svoje, niekedy sa ani nedá dobre nadýchnuť. Slabšie triedy majú brzdu len vzadu, najsilnejšie aj vpredu. Ide aj o reakcie, nevýhodou sú dva pedály, motokáry nemajú ani radiacu páku. Veľa som sa naučil aj o údržbe vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 311
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 6 774
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 881
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 582
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 849
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 346
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 509
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 495
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 049
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 713
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 489
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 427
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 900
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 572
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 560
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 659
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Polícia spracovala podnet na jeho väzobné stíhanie.


1

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


1
Ilustračné foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 21. kola regionálnych a oblastných súťaží.


  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 049
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 713
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 489
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 427
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 900
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 572
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 560
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 659
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu