„Pomenovali sme silné stránky v trojuholníku SOPK, Žilinský samosprávny kraj a Poľská priemyselná a obchodná komora. Slabou stránkou je však to, že nie je dokončená diaľnica, hlavne úsek zo Žiliny do Čadce a odtiaľ do Poľská,“ povedal riaditeľ SOPK Ján Mišura. Obaja partneri považujú rýchle dokončenie tohto úseku za prioritné. „Tento úsek sa buduje veľmi pomaly. Prednosť má diaľnica na Košice a slovenské aj poľské podnikateľské komory s tým nesúhlasia. Myslíme si, že dokončenie tohto úseku by mala byť priorita,“ dodal Mišura. Poľský partner Milan Wenit podotkol, že za 10 rokov sa obchod medzi SR a Poľskom desaťkrát zväčšil, ale infraštruktúra sa nezmenila. „Na tomto úseku pritom prechádza desaťkrát viac kamiónov,“ dodal. SOPK minulý týždeň predstavila aj projekt „Malý europodnikateľ“, prostredníctvom ktorého vykonáva rekvalifikačný kurz pre nezamestnaných nad štyridsať rokov.