vanie volebnej kampane a očakávaný volebný výsledok.
1. Koľko celkovo bude stáť vaša kampaň v Žilinskom kraji? 2. Koľko mítingov a koľko billboardov ste tu mali? 3. Na čo ste sa v kampani zamerali? 4. Platila to stranícka centrála alebo sponzori? 5. Požičali ste si na kampaň? Odkiaľ a koľko? 6. Aký volebný výsledok v kraji očakávate?
Ján ONDREJKA, krajský tajomník KDH:
1. Volebnú kampaň robíme z bratislavskej centrály. Niektorí kandidáti si navyše robíme samostatnú kampaň, ale to sú len veľmi nízke položky a nedokážem zistiť, koľko je to dohromady, pretože každý si ju financuje sám.
2. V kraji máme okolo 100 billboardov. Koncom apríla sme mali jeden veľký míting v Ružomberku.
3. Stretávame sa s ľuďmi, rozdávame naše tlačoviny, letáky, balóniky.
4. Všetko centrála.
5. KDH si požičalo 25 miliónov.
6. Myslím si, že by to mohlo byť 14 – 15 percent.
Anton ADAMUS, okresný predseda ANO v Žiline:
1. Neodpovedal.
2. V okresoch sa podieľame na organizačnom zabezpečení mítingov a výjazdov. V Žiline bolo jedno stretnutie a jeden míting v rámci vystúpenia skupiny Honza Nedvěda, na ktorom bol predstavený náš volebný program.
3. Neodpovedal.
4. Celá volebná kampaň je riadená centrálou a financuje ju Pavol Rusko.
5. Nie.
6. Slovensko potrebuje liberálnu stranu, takže minimálne 5%.
Peter KOŠÚT, riaditeľ krajskej agentúry SDKÚ v Žiline:
1. Kampaň SDKÚ-DS je vedená centrálne, preto údaje za jednotlivé kraje nie sú k dispozícií. Všetky náklady na kampaň, ktoré sme doteraz mali, SDKÚ-DS vydokladovala a v predbežnej správe odovzdala na Ministerstvo financií SR, ktoré túto správu zverejnilo na internetovej stránke.
2. Doteraz sme mali tri mítingy a ešte budeme mať štyri. Čo sa týka počtu billboardov ako aj iných nosičov, ich počet a umiestnenie považujeme za strategickú informáciu, preto sa k nim v priebehu kampane nevyjadrujeme
3. V kampani sa zameriavame najmä na osobné stretnutia s občanmi.
4. Všetky náklady na kampaň sú uvedené v predbežnej správe.
5. Neodpovedal.
6. Rozhodnú voliči 17. júna.
Ján GREGOR, predseda krajského výboru KSS:
1. Na predvolebnú kampaň KV KSS od ÚV KSS sme dostali 40 000 Sk, ktoré boli diferencovane rozdelené pre 10 okresných výborov v rámci Žilinského kraja. Okrem toho boli dané okresným výborom volebné známky v hodnote 100, 50 a 10 Sk v celkovom finančnom vyjadrení 67 700 Sk s tým, že získané peniaze ich predajom ostávajú vo výške 75 percent k dispozícii okresným výborom na predvolebnú kampaň. Za KSS v našom kraji kandidujú celkom devätnásti ľudia a oni si prispievajú podľa ich možností na vlastné propagačné materiály.
2. Do volieb absolvujeme ešte šesť mítingov. Krajský míting bol v Žiline. KSS nemá žiadne billboardy.
3. Nosná pozornosť je zameraná na osobnú agitáciu, roznášku propagačných materiálov do domácností. V rámci predvolebnej kampane využívame aj dve rozhlasové vozidlá.
4. Spomínaná dotácia vo výške 40-tisíc je z rozpočtu ÚV KSS.
5. KSS nemá žiadnych sponzorov, ani si nezobrala pôžičku.
6. Očakávame, že KSS v Žilinskom kraji uspeje výraznejšie ako vo voľbách v roku 2002, kedy sme získali 5,67 percenta hlasov.
Jozef TARČÁK, predseda krajskej rady ĽS-HZDS
1. Predpokladané náklady odhadujeme asi na tri milióny korún s tým, že presná suma bude známa až po ukončení kampane.
2. Podľa predbežných informácií z okresov bolo 148 stretnutí sympatizantov a členov ĽS-HZDS s ich priateľmi a rodinami. Samozrejme, toto číslo nie je konečné, pretože do volieb zostáva ešte niekoľko dní, kde je sústredené úsilie jednotlivých okresov a krajského volebného tímu. Billboardy považujeme za podporné aktivity vrátane merkantilu.
3. Zameriavame sa na osobné stretávanie s občanmi.
4. Predpokladané náklady na volebnú kampaň v Žilinskom kraji sú rozdelené na dve časti s tým, že veľkú časť merkantilu, billboardov a vydaní volebného občasníku zabezpečovala centrála.
5. Neodpovedal.
6. Účasť našich priaznivcov, a teda potenciálnych voličov pri osobných stretnutiach, dominantné postavenie kandidátov zo Žilinského kraja na kandidátke ĽS-HZDS a ľudový volebný program vytvárajú predpoklady dobrého volebného výsledku ĽS-HZDS v kraji.
Juraj BLANÁR, krajský predseda strany SMER-SD:
1. Dnes je ešte predčasné presne povedať, koľko bude stáť kampaň. Bude to známe až po konečnom zúčtovaní za celé Slovensko.
2. Celkovo sme zorganizovali päť veľkých mítingov za účasti predsedu strany Róberta Fica a individuálne niekoľko menších mítingov si organizujú samostatne kandidáti na poslancov v spolupráci s okresnými organizáciami strany. Počet billboardov v Žilinskom kraji je 53.
3. Predovšetkým na sociálny program.
4. Celá kampaň je financovaná z centrály z úveru. Sponzorské dary sú minimálne.
5. Áno, požičali sme si z Komerčnej banky 40 miliónov korún.
6. Očakávame nadpriemerný výsledok, to znamená viac, ako bude celoslovenský priemer.