roku došlo aj napriek tomu, že samosprávny kraj pristúpil k dodávateľskému systému zimnej údržby. Jeho hlavnou úlohou pritom malo byť ušetrenie finančných prostriedkov. Na základe neho zadali jednotlivé Správy a údržby ciest (SaÚC) zimnú údržbu súkromným spoločnostiam. Už v minulosti sme písali, akým škandalóznym spôsobom tak urobili. Podľa slov predsedu ŽSK Juraja Blanára zvýšenie súvisí s odstraňovaním kalamity v niektorých regiónoch a práve s novým modelom zimnej údržby, ktorý zaviedlo predchádzajúce vedenie. Od 1. júla však zmluvy prestanú platiť. SaÚC v kraji sa totiž so súkromnými spoločnosťami dohodli na odstúpení od zmlúv po vzájomnej dohode. Znamená to, že budúcej zimnej sezóne už napríklad nebude cesty v správe SaÚC Žilina udržiavať firma Helvet, majiteľom ktorej je syn riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Žilina Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa, ktorý sa veľmi dobre poznal s bývalým vedúcim odboru dopravy ŽSK Danielom Škerdom. Na Kysuciach rovnako po vzájomnej dohode dôjde k odstúpeniu od zmluvy medzi SaÚC Čadca a firmou Prestimex, ktorej spoločníkom bol do novembra 1999 súčasný riaditeľ SaÚC Čadca František Faktor. Žilinský samosprávny kraj plánuje namiesto doterajšieho modelu vytvoriť jednu krajskú správu ciest, ktorá by mala riadiť správy v Čadci, Dolnom Kubíne, Liptovskom Mikuláši, Martine a v Žiline. Takýto model považuje župan za hospodárnejší. „Údržba by mala byť riadená centrálne pre celý kraj. Malo by to priniesť ušetrenie peňazí a zefektívnenie činnosti. Ušetrené peniaze by sa dali potom využiť nielen na obnovu vozoviek, ale aj na obnovu vozového parku,“ uviedol hovorca ŽSK Peter Kubica. V tejto chvíli sa však konkrétny model zimnej údržby ciest v kraji iba pripravuje.