V súčasnosti sa naplno rozbehli práce na 9-kilometrovom úseku Hričovské Podhradie – Strážov. Práve tento úsek je pre náš región v mnohých smeroch výnimočný.
„Na takomto krátkom úseku musíme postaviť okrem iného 22 mostov a 12 oporných múrov. Na prácach sa tu podieľa asi 400 ľudí,“ hovorí Peter Máša zo združenia firiem Doprastav, Váhostav-SK a Strabag, ktoré stavbu realizuje. Pozitívnou informáciou je, že do konca tohto roku plánujú spustiť do prevádzky aspoň polovičný profil. Znamená to, že dva zo štyroch pruhov budú prejazdné už tento rok. Tento krátky úsek je výnimočný z viacerých dôvodov. Nachádza sa tu totiž križovatka dvoch diaľníc ale aj križovanie diaľnice so železnicou, ktorá bude riešená premostením. Na stavbu násypov použijú asi 893-tisíc kubíkov betónu a 150-tisíc ton výstuže. Úsek diaľnice sa stavia v tesnej blízkosti cesty prvej triedy. Ak keď je doprava na tomto úseku spomalená a cesta v niektorých miestach zúžená, počas stavby nie sú naplánované nijaké výluky tejto cesty. Samozrejme okrem tej, ktorá sa už uskutočnila v závere minulého roka. „V úseku za Strážovom sme realizovali odlesňovanie. Bolo to dosť náročné, a tak bola cesta z dôvodu bezpečnosti uzavretá. Báli sme sa, aby na nikoho nespadol strom,“ dodal Máša. Práce združenie ukončí pred Strážovom. Dialnica však bude pokračovať ďalej v úseku cez obec. To však bude realizovať už iná spoločnosť. Na tomto mieste je naprojektovaný aj začiatok novej diaľnice na Kysuce, ktorá bude riešená veľmi zaujímavým spôsobom – premostením Hričovskej priehrady. Vyzerá to tak, že do konca tohto roka bude diaľnica z Bratislavy do Žiliny skutočne sprejazdnená. Samozrejme až na úsek vedúci cez Považskú Bystricu.
Autor: mif