Veľa z nich je negatívnych, napríklad diskusie na www.zilina.sk, alebo www.imhd.sk. Niektorí ešte nie sú zorientovaní, iní majú kvôli zmenám trás liniek problém dostať sa z miesta bydliska do práce, nemocnice alebo na železničnú stanicu. Najdiskutovanejším je prakticky zrušené prepojenie sídlisk Hájik a Vlčince. Obyvatelia Soliniek majú zasa problém dostať sa do centra mesta. „Prieskumy sa robili od mája minulého roku. Pri každej reorganizácii býva množstvo negatívnych reakcií, zvlášť pri niečom takom, ako je mestská hromadná doprava. Keďže počet vozidiel bol stále rovnaký, vychádzalo sa z toho, že na jednu linku pripadne menej vozidiel. Tým pádom nemôžu chodiť tak často. Naozaj bola na internete kritika, kde boli návrhy, že liniek je veľa, sú neprehľadné, niektoré sú dlhé až 20 km. To malo vplyv na ich jazdu, lebo mali na svojej trase veľa križovatiek, čo ich spomaľovalo a meškali,“ hovorí Juraj Popluhár (na snímke), riaditeľ DPMŽ. Podľa dopravnej teórie, ktorá sa vyučuje aj na Žilinskej univerzite a funguje vo svete, by mal byť priamy spoj tam, kde cestuje najviac ľudí. Z prieskumov označených cestovných lístkov a čipových kariet sa zisťovalo, odkiaľ a kam cestuje najviac ľudí. „Na najsilnejšie miesta sa dá priama linka, a tak sme to urobili aj my. Najviac ľudí cestovalo zo sídlisk do centra mesta. Z Vlčiniec okolo plavárne a po Košickej, zo Soliniek okolo Hlín a cez Bôrik, z Hájika cez Závodie. Pričom Hájik je špecifický v tom, že časť ľudí sa potrebovala dostať do nemocnice a časť do škôl a do oblasti priemyslu na Rajeckej ceste. Posledný silný smer bol medzi Solinkami a Vlčincami. Na základe tohto sme urobili sedem liniek na siedmich najsilnejších smeroch. Nikdy sa nedá vyhovieť všetkým.“ Na webových diskusných fórach sa mnoho hovorí aj o snahe DPMŽ prinútiť cestujúcich platiť viac za prestupné lístky, keďže trasu za cieľom cesty im po novom komplikuje prestupovanie. „Väčšinu ľudí vozí doprava za tú istú sumu ako ich vozila. Žiaľ, keďže na Hájiku sa stále ešte buduje, bolo tam treba zvýšiť počet vozidiel. Ten je ale rovnaký. Zvýšiť sa dá jedine tým spôsobom, že ich zoberieme odtiaľ, kde ich relatívne nepotrebujeme. Je to na takých miestach, kde sa vozí málo ľudí. Nízke percento ľudí bude musieť prestupovať, urobili sme prestupnú tarifu. Ak niekto prestupoval a platil dvojnásobnú sumu, teraz platí jeden a pol násobok. Nafta dražie, dotácie však hore nejdú, cestovné zdražovať nechceme a toto bolo jedno z východísk,“ dodáva Juraj Popluhár. Podľa jeho ďalších slov je hlavným zámerom pravidelný časový interval medzi linkami číslo 6 a 16, 3 a 13, 4 a 14. Z dôvodu často upchatých ciest sa niektoré veci nepodarilo skoordinovať, napríklad pri prestupe na linku č. 21, či 24. Až nasledujúci čas ukáže, kde bude treba urobiť korekcie. Zmeny budú aj tam, kde sa ukáže zvýšená potreba cestujúcich.