Čakanie na niektorých úradoch však v súčasnosti už nie je nevyhnutnosťou. Mnohé z nich využívajú na niektoré úkony už aj elektronické služby. Príkladom sú napríklad aj daňové úrady. "Ide o viacero druhov služieb, napríklad poskytovanie prehľadu daní, na ktoré je subjekt evidovaný, prehľad dokumentov vystavených daňovým úradom, ale z nášho pohľadu je najdôležitejšie a najzaujímavejšie podávanie dokumentov elektronickou formou. Táto služba umožňuje podávanie daňových priznaní, účtovných výkazov a ostatných dokumentov cez internet," informovala riaditeľka Daňového úradu Bytča (DÚ) Alžbeta Kramárová (na snímke) . Využitie tejto služby uľahčí ľuďom život a postup je veľmi jednoduchý. V prvom rade sa daňovník rozhodne pre jednu z dvoch možností elektronického doručovania písomností. Prvá je možnosť so zaručeným elektronickým podpisom. "Je potrebné si však zaobstarať kvalifikovaný certifikát pre zaručený elektronický podpis. Pri tejto forme nie je potrebné, aby daňový subjekt doručoval na DÚ písomnosti ešte aj v papierovej forme," hovorí A. Kramárová. Druhá možnosť je bez zaručeného elektronického podpisu. Pri nej musí daňovník s daňovým úradom uzatvoriť dohodu o spôsobe doručovania písomnosti. "Daňový subjekt je potom do piatich pracovných dní povinný doručiť na DÚ v písomnej forme prvú stranu doručenej písomnosti," dodala riaditeľka DÚ v Bytči. O doterajších skúsenostiach s touto službou nás informovala Alžbeta Kramárová: "Priznám sa, že ma trochu sklamalo, že sa nám doteraz podarilo získať len dva daňové subjekty na takúto spoluprácu. Dúfam však, že časom sa v našom regióne nájdu aj ďalší, ktorí využijú takýto spôsob komunikácie s DÚ. Daňový úrad, cestou služieb pre verejnosť, alebo aj cez svojho registrátora, je ochotný kedykoľvek poskytnúť informácie o tejto službe každému, kto prejaví záujem."
Autor: mif