Aká je najčastejšia “choroba” moderných motorov? Jej riešenie je jednoduché

Priamovstrekové motory trpia najmä na krátkych mestských trasách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilový priemysel sa za posledných 20 rokov zmenil

Počet vozidiel v mestách sa výrazne zvýšil. A ruka v ruke s tým sa v posledných 20 rokov zmenili aj priority v automobilovom priemysle - kým v minulosti bolo cieľom automobiliek poskytnúť dostupnú mobilitu, dnes je to už aj o bezpečnosti a emisiách.

Nikto z nás by predsa nechcel žiť v zadymených mestách, tak ako tomu bolo v minulom storočí. A navyše, bezpečnosť vozidiel (či už pasívna alebo aktívna) a trend pohodlnejších a väčších SUV spôsobili, že súčasné vozidlá sú ťažšie, než boli v minulosti.

Výrobcovia automobilov preto postupne prešli po vzore naftových priamovstrekových motorov na túto technológiu aj pri benzínových motoroch. Výhodou je, že priamovstrekové motory lepšie spaľujú palivo pri záťaži, čiže produkujú menej emisií CO₂. Na druhej strane, podobne ako pri naftových motoroch, sú tieto motory náchylnejšie pri krátkych trasách na tvorbu karbónu.

Sprievodné príznaky a prevencia

Motory každého koncernu majú odlišnú konštrukciu a každý využívame auto iným spôsobom. Je preto ťažké odhadnúť kedy a či vôbec príde ku karbonizácii motora.

Základom prevencie sú jazdy na dlhšie trasy minimálne párkrát do mesiaca a aspoň občasné tankovanie prémiového paliva.

A ako spoznáte, že váš motor má problém? Medzi najčastejšie prejavy karbonizácie patrí vyššia spotreba, nižší výkon, vyšší hluk motora, vyššie vibrácie od motora alebo nekonzistentná akcelerácia.

Riešením je chemická dekarbonizácia motora

Máme však aj dobré správy - karbón sa dá z motora odstrániť. Stačí svojmu auto občas dopriať chemickú dekarbonizáciu motora, ktorú nájdete aj v ponuke Auto Becchi. Ide o 3-krokovú procedúru, ktorá sa vykonáva popri pravidelnej servisnej prehliadke. Už za približne 30 minút budú karbónu zbavené všetky postihnuté časti motora. V servise tak nestrávite niekoľko hodín času navyše, ale na jazdných vlastnostiach svojho vozidla to pocítite vo veľkom. Výhodou je aj priaznivá cena, 87,90 €.

Ak vlastníte vozidlo Kia, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo alebo Jeep s moderným benzínovým alebo naftovým motorom a prejavuje sa u vás niektorý z príznakov karbonizácie, objednajte sa na dekarbonizáciu motora čím skôr na tel. čísle +421 41 511 61 00, e-mailom na info@autobecchi.sk alebo zastavte v salónoch Auto Becchi v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 451
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 084
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 718
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 294
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 340
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 852
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 2 737
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 460
  1. Irena Šimuneková: Vlkolínec, dedinka, kde sa zastavil čas...
  2. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  4. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára, ale nie občanom
  5. Vladimír Bačišin: Akú mala, takú vysokú školu dala (3)
  6. Vladimír Čuchran: Invazné všeličo. Votrelec. Okupant...
  7. Andrea Podešvová: Vitajte v herni menom Slovensko
  8. Dada Vozáriková: Stanovačka v kamennej púšti Írska
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 759
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 507
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 556
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 6 295
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 655
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 332
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 329
  8. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 074
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu