BYTČA. Bytčianska radnica využila eurofondy na novú webovú stránku. Zmluvu na 80-tisíc eur podpísali so žilinskou firmou, ktorej výsledky nie sú práve uspokojivé. Jeden z poslancov vyzval vedenie mesta na reklamáciu a prípad prešetruje aj Úrad pre verejné obstarávanie.
„Posudok na túto stránku ani netreba robiť. Je každému, aj poloprogramátorovi, jasné, že ide o WordPress a ten je zadarmo,“ vyjadruje obyvateľ mesta názor na web za desiatky tisíc eur, ktorý mal byť pre miestnych ľudí priateľskou platformou.
Vybrali firmu bez skúseností?
Spoločnosť SEKOP Žilina sa zaviazala, že dodá prácu prostredníctvom svojich desiatich odborných a kvalifikovaných zamestnancov. Dnes má podľa Štatistického úradu len jedného.
Na preverovanie počtu pracovníkov a spôsobilosti firmy sme sa pýtali hovorkyne samosprávy Adriany Brziakovej. Rovnako aj na kritériá, ktoré zavážili pri výbere zhotoviteľa.

Ako hovorkyňa ozrejmila, mesto Bytča poverilo výberom externú spoločnosť, ktorá zabezpečila celý proces obstarávania. A to vrátane definovania podmienok zákazky, vyhodnotenia a administrácie jednotlivých krokov. Chceli tak zabezpečiť odbornú realizáciu a súlad s legislatívou.

„Preto mesto ako verejný obstarávateľ poverilo 30. novembra 2022 spoločnosť BEAN project na úkony spojené so zabezpečením procesu verejného obstarávania na predmet zákazky Realizácia webového sídla pre projekt ,Malé zlepšenie eGov služieb Mesta Bytča‘, postupom verejného obstarávania,“ uviedla hovorkyňa.
Mesto podľa jej slov v rámci tejto spolupráce dodržalo všetky svoje zákonné povinnosti.
V súčasnosti pritom prebieha kontrola tohto obstarávania na Úrade pre verejné obstarávanie. Preverujú, či proces prebehol v súlade s legislatívou a bol vykonaný v súlade so zásadami hospodárnosti, efektívnosti a účelnosti.
O výsledkoch kontroly bude bytčianska radnica verejnosť informovať.
Nepomohla ani reklamácia
Cieľom bolo vytvoriť modernú a užívateľsky priateľskú platformu, ktorá by obyvateľom a návštevníkom mesta poskytovala všetky potrebné informácie a služby bez komplikácií. Ešte stále však mesto zaznamenáva problémy s funkčnosťou určitých častí stránky.
„Túto neúplnú funkcionalitu niektorých častí webového sídla sme riešili počas roka 2024 reklamáciou u zhotoviteľa, so spoločnosťou SEKOP Žilina s. r. o. Napriek tomu však stále nie sme spokojní s dosiahnutým výsledkom, keďže niektoré problémy pretrvávajú a užívateľnosť webu nie je na úrovni, ktorú sme očakávali,“ hovorí Brziaková.