PORÚBKA. Staručký most cez Rajčianku v obci Porúbka na trase Žilina - Prievidza už roky drží len silou vôle.
Keď sa rozhodlo, že táto cesta bude v čase prác na sanácií brala pod hradom Strečno slúžiť ako obchádzková trasa pre nákladnú dopravu, cestári museli most podoprieť, aby zvýšený nápor dopravy vôbec vydržal.
Okrem toho na ňom vymenili asfalt. Podľa cestárov bola obnova obrusnej vrstvy na moste nevyhnutná, aby sa znížili dynamické otrasy na objekte, ktorého stavebno-technický stav označujú číslom VI – veľmi zlý.
Na moste sa vyskytujú viaceré závažné poruchy. Už na budúci rok by ho mali zbúrať a postaviť úplne nový.
„Slovenská správa ciest v najbližších týždňoch vyhlási verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebných prác. Po úspešnom ukončení verejného obstarávania pristúpime budúci rok po zimnom období k realizácii výstavby nového mostného objektu,“ potvrdila posun v príprave projektu Slovenská správa ciest.

Turie nainštalovalo semafor pre chodcov
Cesta prvej triedy medzi Žilinou a Rajeckými Teplicami je najmä v ranných hodinách paralyzovaná vysokou frekvenciou áut. Denne ich prejde týmto úsekom asi 16-tisíc. Kolóny sú na dennom poriadku.
Zložité podmienky znásobuje výluka na železničnej trati Žilina - Rajec. Výstavba žilinského železničného uzla úplne uzavrela vlakovú dopravu na sedem mesiacov.
Rajecká dolina je v napätí, práce na výstavbe nového mosta skomplikujú už aj tak komplikovanú situáciu.

Podľa informácií od cestárov, počas výstavby prvej polovice nového mosta bude doprava vedená po ostávajúcej časti pôvodného mosta. Búranie druhej polovice mostného objektu bude prebiehať až po spustení prvej časti nového mosta do prevádzky.
Aby sa vodiči vyhli kolónam na ceste do Žiliny, budú nútení využiť trasu cez obce Turie, Višňové a Rosina. Už dnes v ranných hodinách smeruje touto komunikáciou súvislý prúd áut. Po spustení prác to bude ešte horšie.