ŽILINA. Spoločnosť Raben Logistics Slovakia bude rozširovať a modernizovať logistické centrá v Žiline i Košiciach. Prepravu tovaru do okolitých krajín dokáže zabezpečiť zo Žiliny už od 24 hodín. Otvorenie tunela Višňové umožní logistickému sektoru vyššiu spoľahlivosť i presnosť zásielok a zároveň môže zatraktívniť Žilinský región. Bez dokončenia D3 bude však jeho dopad na rozvoj regiónu limitovaný.
Z dôvodu pádu skál popod Strečnom ministerstvo dopravy tlačí na otvorenie tunela Višňové čo najskôr. Najprv sa otvorí pravdepodobne len jedna rúra v smere na Žilinu. Dôvodom je tektonický zlom v južnej rúre.
„Robíme všetko preto aby sme mali čím skôr otvorenú aspoň jednu rúru Višňového a paralelne pracujeme na tom, aby čím skôr boli spravené všetky záchytné systémy,“ vysvetľuje šéf rezortu dopravy Jozef Ráž. Zjednosmernenie Strečna umožní vytvoriť ochranné pásmo na padanie skál a zároveň sanačné práce na strečnianskom brale.
Finálneho otvorenie Višňového ocenia najmä logistické spoločnosti
Cesta medzi Martinom a Žilinou by sa mala skrátiť približne o 15 minút. Sprevádzkovanie tunela Višňové umožní logistickému sektoru oveľa vyššiu spoľahlivosť a presnosť zásielok v rámci využitia cestnej dopravy.
„Vodič kamiónu môže denne jazdiť maximálne 9 hodín a zároveň po každých 4,5 hodinách jazdy musí vykonať 45 minútovú bezpečnostnú prestávku, bez ohľadu na to koľko km prešiel. Každá zápcha teda skracuje jeho dennú prejdenú vzdialenosť. Tunel Višňové zrýchli dodacie lehoty na trase Košice – Žilina/Bratislava. Keďže sa v Žiline aj Košiciach sťahujeme do nových a väčších skladov, tlak na rýchlejšie dokončenie vítame,“ vysvetľuje Jakub Trnka, generálny riaditeľ Raben Logistics Slovakia.
Rýchla a spoľahlivá preprava zo Žiliny do okolitých krajín
Spoločnosť Raben logistics Slovakia prinesie do Žiliny modernejšie sklady a pracovné príležitosti. „Presťahovaním sa do modernejších a väčších skladov budeme môcť efektívnejšie uspokojovať potreby našich klientov a zároveň prinesieme nové pracovné príležitosti do Žilinského regiónu,“ pokračuje Trnka. Spoločnosť má denné linky do všetkých európskych krajín a hustú sieť vlastných pobočiek v rámci celej EÚ. Ponúka prepravu tovaru zo Žiliny do celej Českej republiky a Poľska už od 24 hodín a do Rakúska či Nemecka od 48 hodín.
Budovanie infraštruktúry vnímajú investori pozitívne
Budovanie infraštruktúry láka nových investorov na Slovensko. „Potenciálni aj etablovaní investori vnímajú kontinuálne budovanie infraštruktúry na Slovensku veľmi pozitívne. Kvalitná infraštruktúra, a nielen cestná, patrí k dôležitým faktorom pre firmy z hľadiska času aj nákladov na logistiku,“ hovorí Simona Čerešníková zo Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu. Niektorí investori aktuálne zvažujú príchod na stredné Slovensko, kde prinesú nové pracovné miesta.
„Ku koncu II.Q 2024 má SARIO zaregistrovaných a rozpracovaných 75 investičných projektov v celkovom objeme cca 8,46 mld. EUR s potenciálom vytvorenia 26 286 nových pracovných miest. V 48 projektoch investori zvažujú okrem iných aj okresy stredného Slovenska,“ vysvetľuje Simona Čerešníková zo Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu.
Bez dokončenia D3 je rozvoj regiónu limitovaný
Tunel Višňové vyrieši kriticky preťažený úsek cesty I. triedy pod Strečnom, zvýši rýchlosť a kapacitu prepojenia Turca so západom Slovenska, ale bez dokončenia D3 bude jeho dopad na rozvoj regiónu limitovaný.
„Pre nových investorov a rozvoj celého regiónu je strategicky dôležité dokončiť diaľnicu D3 na Kysuciach, ktorá nás spojí s priemyselnými oblasťami v poľskom Sliezsku a Moravskosliezskom kraji a spojí diaľničnú sieť medzi Baltským a Jadranským morom,“ uzatvára hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Eva Lacová.