Automobilka Kia Slovakia vyrobila päť miliónov áut. Na linky pribudnú čisto elektrické vozidlá

V Žiline vyrobia milión áut každé tri roky.

Sportage HEV zostane na Slovensku. Sportage HEV zostane na Slovensku. (Zdroj: Branislav Koscelník)

TEPLIČKA NAD VÁHOM. Päťmiliónte auto vyšlo v utorok z linky automobilky Kia Slovakia v Tepličke nad Váhom. Jubilejným vozidlom je model Sportage HEV pre zákazníka zo Slovenska.

Výrobca áut na dosiahnutie výrobného míľnika potreboval takmer 18 rokov. Prvý milión oslávili v Kii po vyše piatich rokoch, ďalšie milióny pribúdali v trojročných intervaloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fabrika dnes ide na plnú kapacitu, ktorá je nastavená na 350-tisíc vozidiel. Vlani vyrobili rekordný počet 350 224 áut.

Prečítajte si tiež Objav z Kuneradského zámku prepisuje históriu. Našli historický nábytok i vzácnu keramiku Čítajte 

Kórejská automobilka oslavuje 5 miliónov vyrobených áut v čase, keď sa pripravuje na výrobu čisto elektrických áut. „Už v druhej polovici roku 2025 by sme chceli vyrobiť prvé plne elektrické vozidlá. Jedno bude v malej a druhé v nižšej strednej triede. Aktuálne už upravujeme výrobné linky,“ oznámil hovorca automobilky Tomáš Potoček bez toho, aby konkretizoval modely.

SkryťVypnúť reklamu

Prezident Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky Alexander Matušek naznačil, že slovenské automobilky získali na najbližšie tri roky nové produkty, ktoré im zabezpečia hladké naplnenie výrobných cieľov.

„Na ďalšie roky však musíme získať nové produkty. Som rád, že sme dostali v Kii informáciu, že do výroby zaradia elektrifikované modely, ktoré pre nich znamenajú relatívne istú budúcnosť,“ poznamenal Matušek.

Potrebujú podporu vlády

Jubilejné auto zo Žiliny podľa šéfa zväzu automobilového priemyslu svedčí o tom, že automobilový priemysel sme na Slovensku vybudovali dobre.

„Fabriky jedna po druhej získavajú nové produkty. Otázkou je, aké zmeny na Slovensku nastanú, či budú predvídateľné, či sa tu oplatí podnikať, ako narastú ceny. Vstupuje do toho veľa faktorov. Potrebujeme viesť dialóg s vládou, aby sme boli my tí lepší ako ostatní a potom sa nemusíme báť o ďalšie produkty.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa štátneho tajomníka Ministerstva hospodárstva Kamila Šaška je päť miliónov vyrobených áut dôkazom, že Kia Slovakia má významné miesto v ekonomike Slovensku.

„Kia je dôležitá pre Žilinu, ale aj pre celý región, keďže poskytuje kvalifikované pracovné miesta pre množstvo ľudí a my sa musíme snažiť podporovať takýchto investorov," povedal Šaško.

V Kii zarobia v priemere 2400 eur

Zo všetkých vyrobených vozidiel je viac ako 2,5 milióna modelu Sportage, ktorý pri Žiline vyrábajú od druhej generácie. Z modelu Ceed sa vyrobilo viac ako 2,1 milióna. Zostávajúcu časť tvorili modely Kia Venga a Hyundai ix35, tie sa v súčasnosti už nevyrábajú.

Kia Slovakia aktuálne vyrába denne takmer 1 500 vozidiel. Tie exportuje do viac ako 80 krajín. Najviac áut smeruje do Veľkej Británie, Nemecka a Španielska, elektrifikované vozidlá sú populárne vo Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku a Švédsku.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Ďalšia strata pre populáciu vlkov v Javorníkoch. V obci Hvozdnica skončila vlčica pod kolesami auta Čítajte 

Hovorca automobilky Tomáš Potoček uviedol, že automobilka si dlhodobo drží stály počet zamestnancov, ich priemerný vek je 40 rokov, pričom priemerná dĺžka zamestnania v závode je 11 rokov. Viac ako 1 300 ľudí pracuje v spoločnosti Kia Slovakia dlhšie ako 15 rokov.

„Priemerná mzda výrobných zamestnancov v minulom roku prekonala úroveň 2 400 eur. V prípade nového zamestnanca priemerná mzda vrátane bonusov a príplatkov presahuje po odpracovaní 12 mesiacov 1 800 eur,“

Automobilka Kia Slovakia investovala na Slovensku viac ako 2,3 miliardy eur a na dani z príjmov právnických osôb doteraz do štátnej kasy zaplatila viac ako 830 miliónov eur.

SUV

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 929
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 6 857
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 663
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 068
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 755
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 537
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 131
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 073
  1. Ernest Klotton: Spomienka na Fotofestival Devín
  2. Elena Antalová: Slovensko ešte nie je Európa, lebo Fico je roky Slovensko
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť
  4. Martin Zielosko: Fantastická 4: Prvé kroky
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  7. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  8. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 068
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 396
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 406
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 581
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 9 209
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 6 902
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 331
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 200
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu