Automobilka Kia Slovakia vyrobila päť miliónov áut. Na linky pribudnú čisto elektrické vozidlá

V Žiline vyrobia milión áut každé tri roky.

Sportage HEV zostane na Slovensku. Sportage HEV zostane na Slovensku. (Zdroj: Branislav Koscelník)

TEPLIČKA NAD VÁHOM. Päťmiliónte auto vyšlo v utorok z linky automobilky Kia Slovakia v Tepličke nad Váhom. Jubilejným vozidlom je model Sportage HEV pre zákazníka zo Slovenska.

Výrobca áut na dosiahnutie výrobného míľnika potreboval takmer 18 rokov. Prvý milión oslávili v Kii po vyše piatich rokoch, ďalšie milióny pribúdali v trojročných intervaloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fabrika dnes ide na plnú kapacitu, ktorá je nastavená na 350-tisíc vozidiel. Vlani vyrobili rekordný počet 350 224 áut.

Prečítajte si tiež Objav z Kuneradského zámku prepisuje históriu. Našli historický nábytok i vzácnu keramiku Čítajte 

Kórejská automobilka oslavuje 5 miliónov vyrobených áut v čase, keď sa pripravuje na výrobu čisto elektrických áut. „Už v druhej polovici roku 2025 by sme chceli vyrobiť prvé plne elektrické vozidlá. Jedno bude v malej a druhé v nižšej strednej triede. Aktuálne už upravujeme výrobné linky,“ oznámil hovorca automobilky Tomáš Potoček bez toho, aby konkretizoval modely.

SkryťVypnúť reklamu

Prezident Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky Alexander Matušek naznačil, že slovenské automobilky získali na najbližšie tri roky nové produkty, ktoré im zabezpečia hladké naplnenie výrobných cieľov.

„Na ďalšie roky však musíme získať nové produkty. Som rád, že sme dostali v Kii informáciu, že do výroby zaradia elektrifikované modely, ktoré pre nich znamenajú relatívne istú budúcnosť,“ poznamenal Matušek.

Potrebujú podporu vlády

Jubilejné auto zo Žiliny podľa šéfa zväzu automobilového priemyslu svedčí o tom, že automobilový priemysel sme na Slovensku vybudovali dobre.

„Fabriky jedna po druhej získavajú nové produkty. Otázkou je, aké zmeny na Slovensku nastanú, či budú predvídateľné, či sa tu oplatí podnikať, ako narastú ceny. Vstupuje do toho veľa faktorov. Potrebujeme viesť dialóg s vládou, aby sme boli my tí lepší ako ostatní a potom sa nemusíme báť o ďalšie produkty.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa štátneho tajomníka Ministerstva hospodárstva Kamila Šaška je päť miliónov vyrobených áut dôkazom, že Kia Slovakia má významné miesto v ekonomike Slovensku.

„Kia je dôležitá pre Žilinu, ale aj pre celý región, keďže poskytuje kvalifikované pracovné miesta pre množstvo ľudí a my sa musíme snažiť podporovať takýchto investorov," povedal Šaško.

V Kii zarobia v priemere 2400 eur

Zo všetkých vyrobených vozidiel je viac ako 2,5 milióna modelu Sportage, ktorý pri Žiline vyrábajú od druhej generácie. Z modelu Ceed sa vyrobilo viac ako 2,1 milióna. Zostávajúcu časť tvorili modely Kia Venga a Hyundai ix35, tie sa v súčasnosti už nevyrábajú.

Kia Slovakia aktuálne vyrába denne takmer 1 500 vozidiel. Tie exportuje do viac ako 80 krajín. Najviac áut smeruje do Veľkej Británie, Nemecka a Španielska, elektrifikované vozidlá sú populárne vo Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku a Švédsku.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Ďalšia strata pre populáciu vlkov v Javorníkoch. V obci Hvozdnica skončila vlčica pod kolesami auta Čítajte 

Hovorca automobilky Tomáš Potoček uviedol, že automobilka si dlhodobo drží stály počet zamestnancov, ich priemerný vek je 40 rokov, pričom priemerná dĺžka zamestnania v závode je 11 rokov. Viac ako 1 300 ľudí pracuje v spoločnosti Kia Slovakia dlhšie ako 15 rokov.

„Priemerná mzda výrobných zamestnancov v minulom roku prekonala úroveň 2 400 eur. V prípade nového zamestnanca priemerná mzda vrátane bonusov a príplatkov presahuje po odpracovaní 12 mesiacov 1 800 eur,“

Automobilka Kia Slovakia investovala na Slovensku viac ako 2,3 miliardy eur a na dani z príjmov právnických osôb doteraz do štátnej kasy zaplatila viac ako 830 miliónov eur.

SUV
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 608
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 673
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 306
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 018
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 550
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 826
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 617
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 319
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 813
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 403
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 773
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 850
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 454
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 908
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 813
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 403
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 773
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 850
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 454
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 908
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu