Žilinský futbalový štadión je odrezaný od mesta. Do šampionátu bude všetko hotové, sľubuje zhotoviteľ

Kysuckú ulicu sprejazdnia o rok.

Futbalový štadión (vpravo) je dnes uprostred staveniska železničného uzla. Futbalový štadión (vpravo) je dnes uprostred staveniska železničného uzla. (Zdroj: uzolzilina.sk)

ŽILINA. Rozsiahle stavenisko železničného uzla v Žiline nebude obmedzovať priebeh európskeho šampionátu vo futbale hráčov do 21 rokov, ktoré bude v lete na budúci rok v Žiline a ďalších slovenských mestách. Prisľúbil to po kontrolnom dni na železnici minister dopravy Jozef Ráž.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V okolí žilinského futbalového štadióna dnes prebiehajú stavebné práce na najväčšom železničnom projekte za vyše 300 miliónov.

Areál je tak pre dopravu odrezaný od centra mesta. Už rok a pol je uzavretý jeden z troch hlavných vstupov do Žiliny, cestný podjazd na Kysuckej ulici. Chodci sa dostanú k štadiónu len cez nedostavaný podchod pod železničnou stanicou. Nedokončená je aj rekonštrukcia Uhoľnej ulice v blízkosti štadióna.

SkryťVypnúť reklamu

„V období, keď budú prebiehať majstrovstvá Európy, bude uvoľnená Uhoľná, takisto budú v prevádzke podchody, to znamená, urobí sa všetko preto, aby podujatie prebehlo bez problémov. Na zasadnutiach s mestom intenzívne komunikujeme, aby stavba bola čo najmenej obmedzujúca pre fanúšikov,“ oznámil minister Ráž.

Ešte rok trpezlivosti

Nielen futbaloví fanúšikovia, ale aj motoristi čakajú na informáciu, kedy dokončia podjazd pod železničnou traťou na Kysuckej ulici.

Prečítajte si tiež Nemám veľké oči, hovorí o svojich ambíciách Peter Sagan. Srdce by už nemalo robiť šarapatu Čítajte 

Vodiči, ktorí vchádzajú do mesta najmä z Kysúc a od Bytče, už rok musia hľadať iné cesty, ako sa dostať do centra Žiliny.

Železnice Slovenskej republiky totiž zbúrali staručký železničný podjazd na Kysuckej ulici. Práce sú súčasťou rozsiahlej rekonštrukcie železničnej infraštruktúry v Žiline a okolí.

SkryťVypnúť reklamu

„Podjazd Kysucká bude pre automobilovú dopravu prejazdný 31. mája. 2025. My ešte naďalej budeme pracovať na podjazde, ale nebudeme obmedzovať cestnú dopravu ani verejnosť. V tom termíne skončíme s cestou,“ dal záväzný prísľub vedúci projektového tímu Ľubomír Goňo zo spoločnosti Strabag.

Pripomenul, že podjazd rozšíria a bude z oboch smerov dvojprúdový. Hotová by mala byť aj Uhoľná ulica. „Bude celá zrekonštruovaná. Dostane nové povrchy i nový chodník.“

Primátor Žiliny Peter Fiabáne naznačil, že mesto tlačí na investora a zhotoviteľa stavby, aby podjazd sprejazdnili v avizovanom termíne.

„Je to zložitá stavba, lebo podjazd na Kysuckej musí byť rekonštruovaný za plnej prevádzky a musí byť zabezpečená priechodnosť železničnej dopravy, čo komplikuje technologický postup pri stavbe. Výsledkom bude štvorpruhový podjazd s priestorom pre peších. Dĺžka trvania rekonštrukcie nikoho neteší, doprava v Žiline nie je ideálna, súvisí to aj s nedokončeným tunelom Višňové. Dnes si prajem, aby avizované termíny boli dodržané,“ vyslovil želanie Peter Fiabáne a vyzval obyvateľov o trpezlivosť.

SkryťVypnúť reklamu

Bude kde zaparkovať?

Motorizovaných futbalových fanúšikov, ktorí sa chystajú na európsky šampionát do Žiliny, bude obmedzovať aj nedostatok parkovacích miest v okolí štadióna.

Futbalový klub MŠK Žilina chce v blízkej budúcnosti začať stavať novú tréningovú plochu za západnou tribúnou. Ihrisko by zabralo podstatnú časť doterajších parkovacích miest. Okrem toho už na žilinskom útvare hlavného architekta a stavebnom úrade prebiehajú rokovania o výstavbe nákupného centra Klokan, ktoré by malo byť v tesnej blízkosti štadióna.

Primátor Fiabáne upozorňuje, že to výrazne zníži počet parkovacích miest v lokalite.

„My na to upozorňujeme pri komunikácii s futbalovým klubom. Jednou z vážnych vecí, ktoré bude treba doriešiť, bude doprava. Ale nie sme jediný štadión, ktorý nemá zabezpečené parkovanie v bezprostrednom okolí. Ľudia dostanú ponuku, kde môžu zaparkovať, môžu využiť mestskú hromadnú dopravu. Veľmi efektívne bude dopraviť sa vlakom.“

Prečítajte si tiež Nesprávne použitie chémie na ploštice sa môže vypomstiť. Na začiatok stačí vysávač a para Čítajte 

Na využívanie verejnej dopravy požiadal fanúšikov aj klub MŠK Žilina.

„Vyzývame fanúšikov, aby napriek dlhoročnému komfortu ohľadom parkovacích plôch postupne využívali hromadnú dopravu, respektíve parkovanie v meste a peší presun podchodom popod železničnú stanicu,“ vyzval mediálny manažér Martin Kollár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 254
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 241
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 614
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 518
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 204
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 327
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 037
  1. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  2. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  3. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  4. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  5. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  6. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 388
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 630
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 982
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 696
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 566
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 205
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 480
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  2. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  3. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  4. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  5. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  6. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 388
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 630
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 982
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 696
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 566
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 205
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 480
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu