STREČNO. Dve nehody na rovnakom mieste paralyzovali v pondelok dopravu pod Strečnom. Obidve sa stali na mieste, ktoré začiatkom februára zasypali skaly.
Cesta na dvestometrovom úseku je po zásahu cestárov zúžená a rýchlosť znížená na tridsiatku. Začiatkom marca tu urobili nevyhnutné bezpečnostné opatrenia. Po krajoch vozovky nainštalovali betónové zábrany, ktoré majú zadržať kamene v prípade, že sa zosunú na cestu. Práve tie zúžili profil už aj tak úzkej komunikácie.
Kamióny úsekom prechádzajú natesno. Ak vodiči nerešpektujú zníženú rýchlosť, kolízie sú na dennom poriadku. Úrady navyše už teraz pripravujú motoristov na to, že betónové zábrany nemusia zostať iba na dvesto metroch. Nebezpečných miest, kde sa môžu skaly kedykoľvek uvoľniť, je viac.
Nehody spôsobili kamióny
Cez hlavný cestný ťah z východu na západ denne prejde asi 30-tisíc vozidiel, štvrtina z toho je ťažká nákladná doprava. Akákoľvek kolízia pod Strečnom je pre plynulosť dopravy katastrofou. Po dvoch pondelkových nehodách bola mimoriadne frekventovaná cesta na určitý čas uzavretá, doprava skolabovala a problémy sa rýchlo preniesli aj na žilinské cesty.
Krehkú plynulosť dopravy už ráno ochromila nehoda dvoch protiidúcich kamiónov.

Vážnejšia bola popoludňajšia nehoda. Nákladné vozidlo, ktoré smerovalo z Martina na Žilinu, narazilo do dvoch oproti idúcich osobných áut Suzuki a Volkswagen. Vodič z miesta nehody ušiel.
„Následne vodič druhého nákladného motorového vozidla, ktorý išiel za ním taktiež v smere na Žilinu, reagoval na vzniknutú situáciu brzdením, následkom čoho došlo taktiež ku stretu s vozidlami,“ spresnila okolnosti nehôd žilinská policajná hovorkyňa Zuzana Šefčíková.
Policajti posielajú pokuty
Incidenty pod Strečnom sú nepriamym dôsledkom opatrení, ktoré bolo nutné urobiť pre bezpečnosť premávky po tom, ako sa pred niekoľkými týždňami na cestu zosypali skaly.
Dva dni po nehodách cestári urobili malé vylepšenie a v strede cesty doplnili vodiaci prah so smerovými doskami.
Dopravný analytik Ľubomír Palčák je presvedčený, že pod Strečnom už neexistujú dobre riešenia. „Treba nájsť ešte možný kompromis medzi plynulosťou dopravy a bezpečnosťou, čo je na tomto úseku už veľmi ťažké.“
Palčák si myslí, že v súčasnosti pomôže len obmedzenie rýchlosti a neustála kontrola na úseku.