ŽILINA. Najskôr prešiel obmenou vozový park žilinského dopravného podniku, potom zainvestovalo mesto dva milióny do preferencie vozidiel MHD na niektorých križovatkách, nasledovala veľká rekonštrukcia takmer päťdesiatich zastávok za viac ako 4 milióny. No až teraz prichádzajú na rad na pomery krajského mesta obrovské projekty.
Samospráva investuje v budúcich mesiacoch do verejnej dopravy ďalších asi 120 miliónov eur. Kým prestavba depa za 29 miliónov sa už začala, v príprave je jeden ešte väčší projekt.
Po tridsiatich rokoch fungovania trolejbusovej dopravy kompletne obnovia trolejbusové trate v meste, trakčné meniarne a napájacie vedenie. Stáť to bude okolo 90 miliónov.
Súčasné vedenie mesta Žilina tak demonštruje, že funkčná mestská hromadná doprava je absolútna priorita.
„Verejnú dopravu chápeme ako jeden z kľúčových prvkov mobility, chceli by sme ju ďalej posilňovať na úkor automobilovej dopravy, pretože len tak bude mesto fungovať udržateľne. Sme pripravení, že mestskú hromadnú dopravu budeme musieť financovať,“ hovorí o nastavení samosprávy žilinský primátor Peter Fiabáne.

Depo na Košickej zrušia
Dopravný podnik mesta Žilina spustil pred pár dňami veľkú výstavbu vo svojom areáli na Kvačalovej ulici. Na jedno miesto chce sústrediť svoje dve depá, k trolejbusom zaparkuje aj autobusy z Košickej ulice.
V depe rekonštruuje objekty pre zamestnancov i pre údržbu vozidiel, ktoré využíva tridsať rokov. V pôvodnej budove vytvorili zázemie pre väčší počet šoférov, ktorých je denne v službe 60 až 90. Okrem toho vzniknú v rozsiahlom areáli dve nové stavby. Už v lete by mali stáť vozidlá pod prístreškom a postavia úplne novú budovu údržby trolejbusov.