ŽILINA. Úplná katastrofa, hrôza, ašpirant na anticenu, najhoršia rekonštrukcia. Najmä motoristi si len ťažko zvykajú na nové usporiadanie Štefánikovej ulice v centre Žiliny a nešetria kritikou samosprávy mesta za rekonštrukciu.
Radnica sa po vzore západných miest snaží utlmiť dopravu v centrálnej zóne. Vedenie mesta sa netají, že robí kroky, aby sa vodiči do starého mesta nevozili autami, ale radšej volili pešie presuny bicykel či MHD.
Autá z ulice úplne nevyhnali, ale stavebné úpravy skôr uľahčujú život chodcom a cyklistom. Rýchlosť znížili na tridsiatku, no i bez toho by motoristi rýchlejšie jazdiť nemohli. Súčasťou rekonštrukcie ulice sú totiž ostrovčeky, ktoré nútia vodičov spomaliť a zvyšujú bezpečnosť chodcov pri prechádzaní cez cestu.

Má všetky atribúty modernej ulice
Štefániková ulica v Žiline je vyše kilometer dlhá jednosmerka. O úzky priestor sa aktuálne delia motoristi, chodci, cyklisti i parkujúce autá. Cyklisti, ktorí jazdia v smere do centra mesta, idú spoločne s vozidlami. Tí v opačnom smere majú vyhradený priestor v protismerom jazdnom pruhu.
Kritici tvrdia, že je otázkou času, kedy sa na Štefánikovej stane nešťastie. Motoristom prekáža spôsob parkovania, ktorý sa zmenil zo šikmého na pozdĺžne po obidvoch stranách.
Primátor Peter Fiabáne za projektom stojí a tvrdí, že Štefánikova ulica je jeden z prvých projektov mesta, ktorý spĺňa všetky atribúty modernej ulice.
„Ľudia musia pochopiť, že v cyklistickejších krajinách toto usporiadanie bežne funguje a ľudia si za niekoľko týždňov na to zvyknú,“ verí zámeru utlmiť dopravu, no pripúšťa, že práce trvali dlho a nedokončené časti stavby vytvárali priestor pre nepochopenie zámeru a šírenie pochybností.