Nová trasa na cyklistickej mape. Slávnostne otvorili úsek medzi Žilinou a Terchovou

Unikátny chodník spája deväť katastrálnych území.

Cyklochodník je oficiálne otvorený.Cyklochodník je oficiálne otvorený. (Zdroj: mesto Žilina)

ŽILINA. Má viac ako 23 kilometrov a spája až deväť katastrálnych území v smere zo Žiliny do Terchovej. Ako informovala hovorkyňa mesta Žilina Zuzana Holienčíková, unikátna cyklomagistrála Terchovská dolina slúži priaznivcom cyklistiky a cykloturistiky už aj oficiálne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svojou dĺžkou a výškou investícií patrí podľa jej slov k najnáročnejším projektom cyklotrás na Slovensku.

Cyklomagistrála Vodné dielo Žilina – Terchová má celkovú dĺžku 23,60 kilometrov a cyklistom ponúka bezpečné prepojenie Žiliny s Terchovou," uvádza hovorkyňa s tým, že s jej výstavbou sa začalo v roku 2014. Vtedy sa uskutočnil prvý prieskum terénu pre návrh trasy a projektovej štúdie.

SkryťVypnúť reklamu
Možno vás zaujme Žilinčanov čaká skúška trpezlivosti. Na tri mesiace uzatvoria mimoriadne frekventované ulice Čítajte 

Ako ďalej popisuje, od roku 2015 do 2018 sa vypracovávali projekty pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Následne pokračovali prípravy inžinieringom a podaním žiadosti o nenávratný finančný príspevok zo zdrojov Európskej únie.

V rokoch 2019 – 2020 sa obstarával zhotoviteľ stavby, s ktorým bola podpísaná zmluva o dielo. Cyklotrasa v hlavnej vetve od Vodného diela Žilina cez obec Varín kopíruje rieku Varínka až do Terchovej.

Vedľajšia trasa v úseku Teplička nad Váhom a prepojovacia trasa A ponúkajú bezpečné spojenie do automobilky KIA, priemyselného parku pri Tepličke nad Váhom a Nededze. Cez nový most v Tepličke nad Váhom je možné prejsť opäť na vodné dielo.

Unikátom stavby je sústava premostení rieky Varínka – na trase je spolu 18 mostných telies v dĺžke od 10 do 80 metrov. Na cyklochodník nadväzuje aj sieť horských cyklotrás v okolí Malej Fatry, Žiliny a Kysúc, a to v rozsahu viac ako 500 kilometrov," dodáva.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj Videli výrobu tradičných papúč a pochutnali si na haluškách. Do Čičmian prišla komisia Dediny roka Čítajte 

Súčasťou cyklotrasy je tiež osem nabíjacích staníc pre elektrické bicykle. „Tešme sa z diela, ktoré patrí medzi tie najväčšie, čo sa týka cyklotrás na Slovensku, a tešme sa z tých výsledkov. Pevne verím, že ľudia, ktorí po tejto cyklotrase pôjdu, si užijú nielen cyklistiku, ale aj krásu prostredia. S veľkou úctou a rešpektom vám chcem všetkým poďakovať,“ približuje primátor Žiliny a predseda Oblastnej organizácie cestovného ruchu Malá Fatra Peter Fiabáne.

„Pri príprave cyklomagistrály bolo potrebné vyriešiť veľké množstvo vlastníckych vzťahov, pri rôznych druhoch vlastníkov, napríklad fyzické osoby, urbárske spoločenstvá, firmy, štátne podniky. Vo výsledku ide o viac ako 80 uzatvorených zmlúv v deviatich katastrálnych územiach. Veľkosť projektu dokumentuje aj náročný proces stavebného povolenia, inžinieringu či verejného obstarávania,“ doplnil člen predstavenstva OOCR Malá Fatra Peter Chrapčiak s tým, že ide o najväčšiu a najvýznamnejšiu investíciu organizácie od jej založenia v roku 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Finančné prostriedky v celkovej výške 6,3 milióna eur získala OOCR Malá Fatra z Integrovaného regionálneho operačného programu. Partner projektu, Nadácia KIA Slovakia, sa na financovaní podieľala sumou viac ako 310-tisíc eur.

Holienčíková uvádza, že cyklomagistrálu ako významný projekt cyklodopravnej trasy v Terchovskej doline podporil aj Žilinský samosprávny kraj sumou 100-tisíc eur a krajská organizácia cestovného ruchu v Žiline – Žilinský turistický kraj sumou 30-tisíc eur.

OOCR Malá Fatra vynaložila od roku 2014 na projekt finančné prostriedky vo výške 350-tisíc eur, významnú časť z nich financovalo mesto Žilina," dopĺňa hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 357
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 149
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 890
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 103
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 826
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 918
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 518
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 386
  1. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  2. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  3. Martin Pollák: Hra o záchranu
  4. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  7. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  8. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 35 644
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 274
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 520
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 659
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 907
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 840
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 6 045
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 718
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Už je to niekoľko mesiacov odkedy začalo parkovisko pri OC Dubeň postupne meniť svoj vzhľad.


Polícia spracovala podnet na jeho väzobné stíhanie.


1

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


4
  1. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  2. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  3. Martin Pollák: Hra o záchranu
  4. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  7. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  8. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 35 644
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 274
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 520
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 659
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 907
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 840
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 6 045
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 718
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu