Nové kamery aj počítadlá cestujúcich. V Žiline zmodernizovali MHD

Vylepšiť plánujú aj zastávkové panely.

(Zdroj: mesto Žilina)

ŽILINA. Dopravný podnik mesta má za sebou ďalšiu časť projektu informatizácie mestskej hromadnej dopravy. V priestoroch podniku sa zmodernizovalo dispečerské pracovisko, vo vozidlách pribudli nové kamery a čoskoro sa budú na zastávkach inštalovať aj nové informačné tabule.

Ukončenie prvej etapy informatizácie MHD priblížila hovorkyňa mesta Žilina Zuzana Holienčíková v tlačovej správe.

Dispečerské pracovisko dopravného podniku sa vynovilo tak, aby bolo riadenie každodennej prevádzky autobusových a trolejbusových liniek pre zamestnancov efektívnejšie a prehľadnejšie," uvádza.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj Ukrajinci boli na Slovensku neviditeľnou menšinou. Dnes čelia atakom a ponižovaniu Čítajte 

Súčasťou zmodernizovanej dispečerskej sály sú špecializované dispečerské pulty s modernými ergonomickými prvkami a zostavy IKT technológií pre zobrazovanie dopravných a prevádzkových informácií o jednotlivých vozidlách. V riadiacom pracovisku je po novom aj veľkoplošná LCD stena, ktorá poskytuje lepší prehľad o polohe jednotlivých spojov a situácii na križovatkách s kamerovým dohľadom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Teší ma, že sa dopravnému podniku darí realizovať projekty, ktoré sú potrebné v procese celkového zatraktívnenia verejnej dopravy. Je mimoriadne dôležité, aby mali aj zamestnanci, ktorí sa starajú o prevádzku a riadenie vozidiel, kvalitné podmienky a moderné zázemie. V rámci projektu informatizácie oceňujem aj zabezpečenie nových kamier do vozidiel MHD,“ uviedol žilinský primátor Peter Fiabáne.

SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť aj prehľad o cestujúcich

Vďaka projektu informatizácie sa do 20 vozidiel mestskej hromadnej dopravy doplnili kamerové systémy. Kamery majú zabezpečený obrazový výstup na displej palubného počítača, čím sa vodičovi sprehľadní situácia v okolí vnútorného priestoru jednotlivých dverí.

Zároveň ide o bezpečnostný prvok, ktorý v prípade mimoriadnych situácií umožní spätne získať prehľad o tom, čo sa v skutočnosti vo vozidle dialo pred, počas a po vzniku mimoriadnej udalosti.

Možno vás zaujme Včely mu pomohli zbaviť sa ťažkej choroby pľúc. Dnes otvára včelí dom pre druhých Čítajte 

Presné údaje o prepravených cestujúcich bude mať dopravný podnik vďaka ich automatickému počítaniu. Doplnené bolo do ďalších 38 vozidiel mestskej hromadnej dopravy. Systém zaeviduje počet nastupujúcich a vystupujúcich cestujúcich na jednotlivých zastávkach a zaznamená ich do vozidlového informačného systému.

SkryťVypnúť reklamu

Pri následnej analýze údajov bude mať dopravca prehľad o tom, ako sa počas trasy vyvíja obsadenosť. Údaje neskôr poslúžia na efektívne plánovanie vozidiel s príslušnou kapacitou na jednotlivé spoje a linky.

Vylepšia aj zastávky

Ďalšia etapa projektu informatizácie mestskej hromadnej dopravy počíta s novými elektronickými zastávkovými panelmi. Informačné panely budú cestujúcich informovať o čísle a smere linky či o príchode jednotlivých spojov.

„Každý zastávkový panel bude vybavený prijímačom signálu z diaľkového ovládania nevidiacich alebo slabozrakých cestujúcich. Systém následne „prečíta“ cestujúcemu všetky aktuálne zobrazené údaje na paneli a nevidiaci či slabozraký cestujúci získa informáciu o príchode linky.

Každý panel bude obsahovať aj riadok pre správu dispečera v prípade nehôd či mimoriadnych udalostí,“ vysvetlil dopravno-prevádzkový riaditeľ DPMŽ Ján Šimko.

Na zastávky MHD sa nainštaluje spolu 50 kusov panelov. Napájané budú elektrickou energiou získanou najmä z trakčného vedenia. Niektoré informačné panely budú vybavené aj kamerami, ktoré budú monitorovať bezpečnosť v okolí. Dokončenie tejto etapy projektu je naplánované do 30. septembra 2023.

Prečítajte si aj Senzačný titul Ďurčinej! V Divine sa lúčila 50-ročná legenda, skvelý obrat Považského Chlmca Čítajte 

Dopravný podnik mesta Žiliny realizuje projekt informatizácie MHD vďaka spolufinancovaniu z Európskej únie z Európskeho fondu regionálneho rozvoja prostredníctvom IROP vo výške nenávratného finančného príspevku 906 404,94 eur. Mesto Žilina sa na projekte spolupodieľa sumou 47 705,52 eur.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 739
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 295
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 908
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 500
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 157
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 719
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 597
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 301
  1. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  2. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  3. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  4. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  5. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  6. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil
  7. Štefan Šturdzík: Každá bomba a každý dron , ktorý dopadne a ničí je ďalším klincom do sŕdc Ukrajincov.
  8. Jozef Sitko: U oboch blogoch bol už 3-krát dezinformačne navzájom zamenený PEREX.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 300
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 344
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 927
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 16 683
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 752
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 629
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 408
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 367
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  2. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  3. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  4. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  5. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  6. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil
  7. Štefan Šturdzík: Každá bomba a každý dron , ktorý dopadne a ničí je ďalším klincom do sŕdc Ukrajincov.
  8. Jozef Sitko: U oboch blogoch bol už 3-krát dezinformačne navzájom zamenený PEREX.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 300
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 344
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 927
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 16 683
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 752
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 629
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 408
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 367
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu