Za prvé auto zaplatí rezident sto eur, za ďalšie päťnásobok. Žilina predstavila návrhy regulácie parkovania

Zisk využije mesto na zlepšenie dopravy.

V meste by mali podľa návrhu figurovať dve pásma.V meste by mali podľa návrhu figurovať dve pásma. (Zdroj: Nikola Capeková)

ŽILINA. Mesto Žilina patrí k posledným krajským mestám, ktoré nemajú vo svojich rukách parkovaciu politiku. Podľa vedenia mesta je regulácia parkovania jediným kľúčom k zvládnutiu dopravnej situácie v Žiline. Zásadná zmena príde už onedlho.

Od prvého júnového týždňa, po skončení zmluvy so Žilinskou parkovacou spoločnosťou (ŽPS), môže spustiť vlastný systém parkovania. Má byť modernejší, zmysluplnejší a motivujúci ľudí využívať viac aj iné dopravné prostriedky.

Možno vás zaujme MALÁ FATRA: Skialpinista spadol z Veľkého Kriváňa. Skončil v nemocnici Čítajte 

„Pôjdeme cestou ďalšieho skvalitňovania mestskej hromadnej dopravy, snažíme sa budovať cyklotrasy, investovať peniaze do kvalitných peších komunikácií, do verejného priestranstva,“ približuje žilinský primátor Peter Fiabáne.

SkryťVypnúť reklamu

Na podobné projekty má byť vyčlenených aj viac financií, keďže celý výťažok z parkovania poputuje už do pokladnice mesta. Bude súčasťou fondu mobility. Okrem spomínaného môže byť využitý napríklad na dobudovanie parkovacích miest, ich rekonštrukciu, ale aj obnovu komunikácií.

V porovnaní s Trnavou, ktorá má zo spoplatneného parkovania časti mesta príjem vo výške dvoch miliónov eur, počíta primátor vzhľadom na veľkosť Žiliny s ešte vyšším ziskom.

Okrem parkovacích lístkov k nemu prispejú aj karty, v systéme spoplatneného rezidenčného parkovania bude teda mesto pokračovať.

V prvej etape sa bude zaoberať centrálnou mestskou zónou a v druhej sídliskami, najskôr Hájikom a Hlinami, pričom myslia aj na mestské časti. Presný časový harmonogram zatiaľ mesto neprezentovalo.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia mesta pritom avizujú zmenu počtu parkovacích pásiem. Kým dnes sú v Žiline evidované tri, po úprave majú zostať len dve, pásma A a B.

Aj v závislosti od nich sa odvíja cena parkovacej karty, na výber bude ročná, šesťmesačná či trojmesačná. Všeobecne môžu byť na jednu domácnosť vystavené dve, na obyvateľa jedna. Je neprenosná a viazaná na konkrétne vozidlo.

Za každé ďalšie auto v domácnosti bude rezident platiť vždy vyššiu sumu. Takýmto spôsobom chce mesto vytvoriť na obyvateľov tlak, aby zvážili množstvo vlastnených áut.

Napríklad, kým prvé bude stáť rezidenta v pásme A na rok 100 eur, pri druhom cena vzrastie na 500. Ak ide o rezidenta, ktorý býva v iných častiach mesta než v určených pásmach, tak si vybaví mestskú parkovaciu kartu, za ktorú v pásme A zaplatí 600 eur.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9N3C na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 734
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 246
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 245
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 016
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 009
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 515
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 479
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 2 301
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 189
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 789
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 697
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 393
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 734
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 21 320
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 553
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 935
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 189
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 789
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 697
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 393
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 734
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 21 320
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 553
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 935
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu