Nehody si už vyžiadali niekoľko životov. Ktoré sú najviac nebezpečné úseky v Žilinskom kraji?

Týmto dopravným úsekom by sa vodiči najradšej vyhli.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV KRPZ ZA)

ŽILINSKÝ KRAJ. Každý vodič si vydýchne, keď je na konci mimoriadne preťaženej, no úzkej a kľukatej cesty pod hradom Strečno. Okolo tridsaťtisíc vozidiel, ktoré denne prejdu úsekom popri Váhu, zlá kvalita komunikácie, ale i nervozita vodičov strácajúcich čas v kolónach sa musí odraziť v častých nehodách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naposledy sa tragédiou skončila dopravná nehoda na ceste I/18 v polovici januára. Kolíziu osobného a nákladného auta blízko hradu neprežil 49-ročný vodič.

Na preťaženej ceste stačí málo, aby sa stala nehoda. Polícia v minulom roku eviduje pod Strečnom 17 dopravných nehôd, pri ktorých sa zranilo 14 ľudí. V roku 2021 zavolali políciu k jedenástim kolíziám, pri ktorých jedna osoba zahynula, štyria sa zranili ťažko a šesť ľahko.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Žilinská radnica sa posťažovala na vandalizmus. Hneď nato jej zavaril vlastný zamestnanec Čítajte 

Dopravný analytik Ľubomír Palčák pripomína nekonečný príbeh nedobudovaného diaľničného úseku medzi Žilinou a Martinom, kvôli ktorému musia vodiči využívať prejazd cez komunikáciu v morfologicky náročnom teréne pod Strečnom. Nehodovosť dáva na vrub vysokej intenzite dopravy a stavebno-technickým parametrom komunikácie.

„Vodiči sú tak na tomto dopravne exponovanom cestnom úseku konfrontovaní s pomerne rýchlou jazdou v tiahlych zákrutách, ktoré sú vedené v relatívne úzkych jazdných pruhoch v striedavej konfigurácii 2+1 a nedostatočnou šírkou krajnice. Obzvlášť u menej skúsených vodičov dochádza pri jazde vedľa nákladných vozidiel k stiesňujúcemu pocitu, ktorý sa prejavuje znížením rýchlosti alebo voľbou pomalšieho jazdného pruhu, čím dochádza k interakcii s inými vodičmi, kde pri nerešpektovaní bezpečnej vzdialenosti je zvýšené riziko, že ku kolízii dôjde zozadu,“ poukazuje na špecifiká úseku pod hradom Strečno Ľubomír Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírenie jazdných pruhov síce zvyšuje kapacitu a priepustnosť komunikácie, ale tiež vytvára podmienky pre vznik kolízií na miestach zbiehania dvoch jazdných pruhov do jedného.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C9G6J na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Nehody

Súvisiace témy: Dopravné nehody
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 490
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 5 381
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 052
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 709
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 021
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 413
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 321
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 091
  1. Ernest Klotton: Moja ústavná väčšina, váš holý figel
  2. Martin Turčan: O polarizácii, úpadku a porážke zla
  3. Peter Hroško: Čo všetko ti berie energiu – a ako ju získať späť
  4. Soňa Kallová: Ako si kúpiť lístok na zubačku a tatranskú električku (OŽ+TEŽ)
  5. Radko Mačuha: Verejné záchody už chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  6. Jozef Huljak: Jedna tichá kávička s čínskou delegáciou na ministerstve
  7. Roland Vizner: Ako (ne)zdaniť dividendy z cenných papierov a ako vyplniť daňové priznanie z dividend.
  8. Jozef Stasík: Keď sa TRiESKajú sprostosti
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 392
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 759
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 615
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 714
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 393
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 051
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 668
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 770
  1. Radko Mačuha: Verejné záchody už chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu