Parkovanie je pálčivou témou v každom slovenskom meste. Žilina má centrum mesta spoplatnené. Problémy sa však vynárajú na sídliskách, kde vozidiel pribúda. Budovať nové parkovacie plochy a zároveň rozširovať zeleň sa nedá. Ako by ste sa vysporiadali s touto problematikou?
Za ostatných 33 rokov narástol počet vozidiel v SR o takmer 140%. Parkovanie na sídliskách už dávno nezodpovedá potrebám doby. Autá často zaberajú verejné priestranstvá, ktoré by mali slúžiť na iné aktivity. Nárast počtu automobilov v spojení s nezmyselným zahusťovaním miest a sídlisk spôsobil dnešnú situáciu. V mestách chýba zeleň a z parkovacej politiky sa stal trest za to, že ľudia jazdia autami. Riešením parkovacej politiky nemôžu byť vysoké pokuty a nezmyselné opatrenia. Preto chceme zaviesť v Žiline systémové motivačné opatrenia.
Parkovanie v meste zjednodušíme zaplatením prostredníctvom jedinej SMS. Pre rezidentov zavedieme bezplatné parkovanie na jedno auto. Podporíme výstavbu záchytných parkovacích domov, pričom viac ako 6-hodinový parkovací lístok bude zároveň slúžiť ako cestovný lístok v rámci MHD. Zavedieme bezplatné zóny krátkodobého parkovania, napríklad pri železničnej stanici či autobusovej stanici. Upravíme grafikon MHD podľa reálnych potrieb obyvateľov mesta, pričom sa budeme pri optimalizácii opierať o dáta mobilných operátorov, navigačných systémov so zohľadnením integrovaného dopravného systému v meste.

Téma športu sa v Žiline spája s nedoriešenou korytnačkou. Odhliadnuc od toho, ako je na tom štvrté najväčšie mesto z pohľadu športovísk?
Téma športovej haly, ktorú Žilinčania poznajú pod označením korytnačka je už skôr témou politickou než racionálnou. Športová hala na Bôriku dostala územné povolenie v roku 1973. Skolaudovaná bola v roku 1989. Budova je vyhotovená z betónu a najmä drevených nosníkov. Najväčším nedostatkom tohto typu stavby je životnosť. Hala je po životnosti a jej rekonštrukcia by bola nákladná. Rovnako nespĺňa požiadavky modernej multifunkčnej haly, ktoré sa dnes vo svete stavajú. V prípade, že by sa zrekonštruovala táto hala prípadne postavila nová, v tejto exponovanej časti sa môže ešte viac zhoršiť dopravná situácia.
Žilina potrebuje športoviská aj modernú multifunkčnú halu, ktorá sa bude využívať 24/7. Musí spĺňať moderné požiadavky doby a jej poloha nesmie komplikovať život ľuďom v okolí či dopravnú situáciu. Viem si predstaviť vybudovať multifunkčný športový areál mimo obytnej zóny v blízkosti vodného diela Žilina – takýto návrh už v minulom volebnom období bol predstavený, bohužiaľ vtedy ho poslanci aj so súčasným primátorom odmietli.
Pandémia mnohé mestá preverila aj z pohľadu oddychových zón. Žilina ich má niekoľko, stačí to ľuďom, či v tomto smere vidíte rezervy?
Zeleň v mestách má svoj význam, pretože plní niekoľko dôležitých funkcií. Zeleň dokáže znížiť teplotu v meste o vyše 4 stupne, tlmí hluk, znižuje prašnosť a pohlcuje CO2, čím čistí vzduch. Najväčším nepriateľom zelene v meste je žiaľ samotný človek. Developerské projekty bez rešpektu k zeleni, tlaky na urbanizáciu, zahusťovanie a necitlivá výstavba na úkor zelene zhoršujú kvalitu života v mestách. Náš projekt revitalizácie zelene v meste prinesie Žilinčanom viac stromov, parkov a viac oddychových zón. Zastavíme necitlivú výstavbu a zahusťovanie mesta na úkor zelene. Plánujeme revitalizovať park na Bulvári. Chceme vybudovať oddychové zóny sa sídlisku Vlčince, Hliny, Solinky a Hájik. Zeleň pribudne aj v centre mesta. Našu pozornosť upriamime aj na revitalizáciu oddychových zón v lesoparku Chrasť.
Tlačová správa je komerčným textom a nijako neprezentuje názor redakcie. Za jej obsah a rešpektovanie zákonných noriem zodpovedá zadávateľ. Viac informácií na: https://www.petitpress.sk/uploads/media/pravidla_politicka_inzercia_4.2010.pdf
Objednávateľ: MUDr. Štefan Zelník, Veľkomoravská 8589/1, Žilina 010 01.
Dodávateľ: Petit Press, a.s., Lazaretská 12, 811 08 Bratislava, IČO: 35 790 253