Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

V Žiline jazdia už iba moderné a energeticky úsporné trolejbusy

Takmer pätnásť miliónov eur investoval mestský dopravný podnik do obnovy vozového parku.

Nové trolejbusy patria k najmodernejším v Európe.Nové trolejbusy patria k najmodernejším v Európe. (Zdroj: mesto Žilina)

ŽILINA. Sú nízkopodlažné, klimatizované, majú USB zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení a bezpečnostné kamery v interiéri. Po žilinských cestách jazdí 27 nových a energeticky úsporných trolejbusov.
Krajské mesto ich získalo vďaka príspevku z fondov Európskej únie. Výsledkom úspešného projektu je aj to, že zo Žiliny vymizli staré trolejbusy z deväťdesiatych rokov.

Patria k najmodernejším v Európe

V Dopravnom podniku mesta Žilina v minulých rokoch uskutočnili dva veľké nákupy trolejbusov za 14,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Riaditeľ inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Železnice sú od eurofondov závislé

V prvej fáze prišlo do mesta 15 trolejbusov, neskôr si Dopravný podnik mesta Žiliny uplatnil opciu v zmluve s dodávateľom na ďalších 12 kusov trolejbusov.
„Žilinská mestská hromadná doprava prešla v posledných rokoch výraznou obnovou vozidlového parku. Na našich cestách pribudli nové trolejbusy, autobusy, dokonca dva elektrobusy. Aj vďaka týmto novým vozidlám je cestovanie verejnou dopravou v Žiline kvalitnejšie, ekologickejšie, komfortnejšie a bezpečnejšie,“ hovorí primátor Žiliny Peter Fiabáne.

Trolejbusy dodala pre žilinských cestujúcich česká spoločnosť Škoda Electric na karosérii Solaris Urbino štvrtej generácie. „Tieto trolejbusy patria k najmodernejším v Európe. Žilina je prvé mesto, kde sú tieto trolejbusy komerčne využívané, poznamenal Karol Majer zo spoločnosti, ktorá trolejbusy do Žiliny dodala.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

„Karoséria i celý interiér je vyrobený z kvalitných materiálov s dlhou životnosťou. Sú celonízkopodlažné, majú najvyšší počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy, sú klimatizované, vodič má ergonomicky nastaviteľnú prístrojovú dosku, sedadlá vo všetkých smeroch,“ doplnil Ľubomír Melichar zo spoločnosti Solaris Slovakia.

Chystajú ďalšie projekty

Dopravný podnik mesta Žiliny začal s obnovou vozidlového parku ešte v roku 2012 a 2013, keď postupne spustili prevádzku desiatich nízkopodlažných trolejbusov značky ŠKODA 30Tr SOR a ŠKODA 31Tr SOR. V roku 2014 k nim pribudlo päť nízkopodlažných trolejbusov rovnakej značky.

Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

Mesto v spolupráci s ministerstvom dopravy pripravuje aj ďalšie projekty, ktoré by mohli byť podporené eurofondmi. Ide o modernizáciu údržbovej základne trolejbusov, modernizáciu infraštruktúry trolejbusovej dráhy a meniarní, ako aj výstavbu nových trolejbusových tratí a obratísk v Žiline.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 539
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 992
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 454
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 468
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 853
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 395
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  2. Dana Janebová: Môj Vesmír
  3. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  4. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  6. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  7. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  8. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 473
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 082
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 649
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 677
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 175
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 759
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 711
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Za podobný čin právoplatne odsúdený.


SITA 6 h

PR článok


8 h

Oddiel Športcentrum Žilina reprezentovalo 14 pretekárov.


17. máj

Všetky informácie o jej súčasnom pobyte oznámte polícii.


17. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Firma poukazuje na nárast cien kľúčových stavebných materiálov až o niekoľko sto percent.


(JÁ) 17. máj

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 11 h

Vedenie školy nedodržiavalo viaceré všeobecne záväzné právne a interné predpisy.


17. máj

Po škole sa šíril štipľavý zápach.


TASR 17. máj

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  2. Dana Janebová: Môj Vesmír
  3. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  4. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  6. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  7. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  8. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 473
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 082
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 649
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 677
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 175
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 759
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 711
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu