V tuneli Višňové sa stále pracuje

Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala dokončia do konca roku 2023.

(Zdroj: visnovebude.sk)

VIŠŇOVÉ. Už 150 klenieb zabetónovali stavební robotníci v tuneli Višňové. V oboch tunelových rúrach tunela je potrebné dobetónovať ešte vyše 400 klenieb, čo predstavuje celkovú dĺžku takmer päť kilometrov.

Pre jednu klenbu v priereze tunela, kde je hrúbka betónu minimálne 30 centimetrov, je potrebných okolo 100 metrov kubických betónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Na prípravné práce a samotnú betonáž jednej klenby potrebujeme časový priestor okolo jeden a pol až dva dni,“ poznamenal za spoločnosť Skanska projektový manažér tunela Igor Jurík.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Šéfka odboru zdravotníctva Silvia Pekárčíková: Ľutujem antivaxerov Čítajte 

Národná diaľničná spoločnosť informovala, že už čoskoro sa začne na niektorých úsekoch výstavba podkladných vrstiev pod vozovkou. "Keďže kamerové skúšky drenážneho potrubia, ktoré realizoval bývalý zhotoviteľ, ukázali značné vady, bude ich treba opraviť," potvrdila hovorkyna diaľničiarov Eva Žgravčáková.

Na vonkajšej časti stavby sú v najväčšej pozornosti objekty mostov. Začali sa práce na dvoch, ktoré sa nachádzajú v náročných geologických podmienkach zosuvného územia.

"Na druhom najdlhšom moste tejto stavby, ktorý bude mať 600 metrov, sme začali práce na výsuvnej skruži a je zabetónované prvé pole mosta. Tretí najdlhší most dĺžky 400 m realizujeme technológiou letmej betonáže. Debníme zárodok nosnej konštrukcie a následne tu osadíme betonársky vozík. Čakajú nás náročné podmienky prichádzajúcej zimy, uvidíme, aké ďalšie práce nám počasie dovolí realizovať,“ hodnotí situáciu na stavbe Viliam Kučera, vedúci strediska mostov zo Skanska SK.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, na ktorom sa nachádza aj nedostavaný najdlhší tunel na Slovensku Višňové, dokončia do konca roku 2023.

Stavbu prevzala spoločnosť Skanska, ktorá si za dokončenie úseku zaúčtuje 254,83 milióna eur. Zmluvu so spoločnosťou podpísal minister dopravy Andrej Doležal koncom apríla tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 459
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 694
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 932
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 110
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 747
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu