VIŠŇOVÉ. Už 150 klenieb zabetónovali stavební robotníci v tuneli Višňové. V oboch tunelových rúrach tunela je potrebné dobetónovať ešte vyše 400 klenieb, čo predstavuje celkovú dĺžku takmer päť kilometrov.
Pre jednu klenbu v priereze tunela, kde je hrúbka betónu minimálne 30 centimetrov, je potrebných okolo 100 metrov kubických betónu.
"Na prípravné práce a samotnú betonáž jednej klenby potrebujeme časový priestor okolo jeden a pol až dva dni,“ poznamenal za spoločnosť Skanska projektový manažér tunela Igor Jurík.

Národná diaľničná spoločnosť informovala, že už čoskoro sa začne na niektorých úsekoch výstavba podkladných vrstiev pod vozovkou. "Keďže kamerové skúšky drenážneho potrubia, ktoré realizoval bývalý zhotoviteľ, ukázali značné vady, bude ich treba opraviť," potvrdila hovorkyna diaľničiarov Eva Žgravčáková.
Na vonkajšej časti stavby sú v najväčšej pozornosti objekty mostov. Začali sa práce na dvoch, ktoré sa nachádzajú v náročných geologických podmienkach zosuvného územia.
"Na druhom najdlhšom moste tejto stavby, ktorý bude mať 600 metrov, sme začali práce na výsuvnej skruži a je zabetónované prvé pole mosta. Tretí najdlhší most dĺžky 400 m realizujeme technológiou letmej betonáže. Debníme zárodok nosnej konštrukcie a následne tu osadíme betonársky vozík. Čakajú nás náročné podmienky prichádzajúcej zimy, uvidíme, aké ďalšie práce nám počasie dovolí realizovať,“ hodnotí situáciu na stavbe Viliam Kučera, vedúci strediska mostov zo Skanska SK.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, na ktorom sa nachádza aj nedostavaný najdlhší tunel na Slovensku Višňové, dokončia do konca roku 2023.
Stavbu prevzala spoločnosť Skanska, ktorá si za dokončenie úseku zaúčtuje 254,83 milióna eur. Zmluvu so spoločnosťou podpísal minister dopravy Andrej Doležal koncom apríla tohto roku.