Líder vo výrobe ikonickej slovenskej potraviny – tresky – „prezlieka“ svoje kľúčové portfólio do nového dizajnu. V ňom sa kladie opäť o niečo väčší dôraz na kľúčový vizuálny prvok značky PRETO Ryba Žilina, zlatú rybku. Tú podľa prieskumov obľubuje ako hlavný poznávací prvok stále viac zákazníkov. Nový dizajn téglikov zároveň zintenzívňuje už zaužívaný farebný kód jednotlivých verzií tresky a ešte výraznejšie ich prepája v rámci jednej rodiny žilinského výrobcu.
Ryba Žilina udržiava balans medzi tradíciou a trendmi nielen v samotnom zložení a výrobných technológiách najobľúbenejšej tresky na Slovensku, ale aj čo sa týka dizajnu jej obalu.
„Tento rok sme portfólio tresiek rozšírili o novú Zlatú Tresku bez konzervantov a s najvyšším podielom rýb na trhu, čím sme zväčšili ponuku alternatív, kopírujúcich chute a preferencie jednotlivých segmentov zákazníkov. Na základe dizajnu balenia tejto novinky sme sa rozhodli vizuálne osviežiť aj naše doterajšie, dlhodobo obľúbené tresky. Pred šiestimi rokmi sme uviedli ako kľúčový prvok nášho vizuálu zlatú rybku, ktorej obľúbenosť a rozpoznateľnosť v súvislosti so značkou PRETO Ryba Žilina stále rastie. Práve preto bude odteraz na obaloch všetkých tresiek dominovať ešte viac,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Ryba Žilina Michal Britvík.
Silu vizuálu už príznačnej rybky dokazujú opakovane aj prieskumy spoločnosti Ryba Žilina. Vďaka tomuto prvku má najpredávanejšia treska na trhu – Treska Exklusiv značky PRETO Ryba Žilina – zákazníkmi dlhodobo najlepšie hodnotený obal. Samotný symbol rybky na obale sa podľa prieskumu z konca roku 2020 páči až 83 % zákazníkov konzumujúcich tresku. V porovnaní s rokom 2018 pritom išlo o 7-percentný nárast.

Čistejší dizajn, ktorý zjednocuje
O vystúpenie rybky do popredia na viečkach sa postaralo aj prečistenie jej pozadia, ktoré dostalo zároveň jasnejšie farby. Červený farebný kód, ktorý je už 15 rokov špecifický pre žilinskú Tresku Exklusiv, prichádza v ešte sýtejšom a čistejšom prevedení a na pultoch ho dopĺňa žiarivý cyan odtieň „modrej“ Tresky. Oba vynovené vizuály „staronových“ tresiek plne korešpondujú s obalom tohtoročnej novinky Zlatej tresky a jej najnovšej alternatívy Zlatej Tresky Čili.
Zjednocujúcim motívom všetkých tresiek je aj výrazná linka v tvare vlnky a typ fontu popisujúci danú verziu tresky. V identických líniách boli redizajnované aj obaly duo kombinácií Tresky Exklusiv a lahôdkových šalátov, ktoré od minulého roka výrobca balí do spoločného téglika s cieľom znížiť spotrebu obalových plastov. Na aktuálnom redizajne obalov žilinských tresiek sa podieľa kreatívna agentúra CUBE studio.