ŽILINA. Kým všade je spustenie novej diaľnice sprevádzané pozitívnymi očakávaniami a nadšením, na otvorenie diaľničného úseku z Hričovského Podhradia do Lietavskej Lúčky sa teší len málokto.
Naopak, nových jedenásť kilometrov diaľnice prinesie tranzitujúcim vodičom zdržanie a Žiline ďalšie dopravné problémy, nové kolízne body a zrejme aj viac nehôd.
Jeden z najkomplikovanejších a najdrahších diaľničných úsekov je bez napojenia na ďalší úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové len štatistickým predĺžením diaľničnej siete na Slovensku.
Diaľnica prinesie výhodnejšie spojenie s hlavným mestom len hŕstke Žilinčanov.
Súčasná trasa výhodnejšia
Tranzitná doprava v smere Bratislava – Poprad – Prešov sa tak či tak nevyhne prejazdu cez Žilinu. Či si motoristi vyberú nový úsek diaľnice D1 a do Žiliny prídu z juhu, alebo pôjdu po súčasnej trase zo severu po D3, stretnú sa na križovatke pri žilinskom Hypertescu.
Dopravný analytik Ľubomír Palčák si myslí, že vodiči aj po spustení nového diaľničného úseku uprednostnia trasu po D3 cez Strážov, Kragujevskú a Ľavobrežnú v Žiline, na ktorú sú zvyknutí.